حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دام مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم در ماه رمضان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” گفت: با شروع  ماه مبارک رمضان برخی افراد شیاد و سود جو با طراحی سایت های تبلیغاتی یا کانال و گروه هایی در  شبکه های اجتماعی  اقدام به تشویق و ترغیب کاربران به همکاری و شرکت در امورات خیریه و کمک به خانواده های کم بضاعت کرده و از این طریق اطلاعات کارت های بانکی کاربران را سرقت و سپس نسبت به تخلیه موجودی حساب های آنان می کنند .

وی افزود: کلاهبرداران با سوء استفاده از نام مؤسسات خیریه و کمک به خانواده های نیازمند و بی‌سرپرست از طریق شبکه های اجتماعی و درج تبلیغات فریبنده در سایت ها با معرفی خود بعنوان عضوی از مؤسسه با فریب شهروندان درخواست کمک های نقدی می کنند.

این مقام انتظامی افزود: معمولا شگرد مجرمان در این روش هدایت کاربران به درگاه‌های بانکی اما جعلی است که پس از وارد کردن اطلاعات بانکی توسط فرد خیّر در این صفحه ، مجرم با دسترسی به حساب اقدام به برداشت غیر مجاز می‌کند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: عده‌ای فرصت طلب در این گونه ایام با شگرد‌های خاص و ایجاد زمینه اعتمادسازی به خصوص در فضای مجازی به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند، به طوری که برخی کلاهبرداران با ارائه شماره‌های عابر بانک و جمع کردن حتی مبالغ اندک از تک تک مردم، سرمایه‌های مردم را به تاراج می‌برند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: هیچ گاه به کانال ها وگروه‌هایی که در شبکه های اجتماعی برای کمک مالی به مؤسسات خیریه و مراکز نیازمند اقدام به تبلیغ و فعالیت می کنند اطمینان نکنند و مراقب ترفند‌ افراد سودجو و کلاهبردار باشند و هدایای خود را به اماکن معتبر هدیه کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا