حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

برخورد کامیون کمپرسی با عابر پیاده/نداشتن کلاه ایمنی جان موتورسوار را گرفت/کشف لوازم خانگی قاچاق در “اصفهان”

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “رضا رضایی”  اظهار داشت:  ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه  روز گذشته کارشناسان پلیس راهور شهرستان گلپایگان از وقوع یک تصادف فوتی در یکی از معابر شهری مطلع و بلافاصله به منظور بررسی حادثه در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: در این بررسی های صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه کامیون کمپرسی با عابر پیاده که مردی ۶۴ ساله بود و در حال تردد در معبر دوطرفه مسکونی بود برخورد می کند.

سرهنگ رضائی با اشاره به جان باختن عابر پیاده در این حادثه اظهار داشت: با توجه به اینکه تصادف مذکور در منطقه مسکونی رخ داده، بنابر این راننده کامیون مقصر است و به علت عدم توجه به جلو باعث وقوع این حادثه شده است.

سرهنگ رضا رضایی در پایان خاطر نشان کرد: رانندگان در حین رانندگی بایست تمرکز کافی بر روی رانندگی داشته و از کلیه اعمالی که باعث ایجاد حواسپرتی و کاهش هوشیاری و توجه آنان به جلو می شود، به جد پرهیز کنند و هنگام عبور از معابر شهری و محورهایی که در منطقه مسکونی قرار گرفته با احتیاط کامل و دقت به عابرانی که در حال عبور از عرض خیابان هستند تردد کنند.

***کشف انباری با بیش از ۱۷ هزار کیلوگرم شکر احتکار شده در”شهرضا

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ۱۷هزارو۵۰۰کیلوگرم شکر احتکار شده به ارزش ۶۰۰میلیون ریال در عملیات ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا وارز پلیس آگاهی شهرستان شهرضا  حین سرکشی و بازدید از واحدهای صنفی و انبارها به نگهداری مقادیر زیادی شکر در یک انبار مشکوک و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: پس از بررسی ها و استعلام های صورت گرفته مشخص شد که مالک اصلی هیچ گونه آمار و گزارشی از موجودی انبار به اداره صنعت، معدن و تجارت اعلام نکرده و از زمان ورود کالاها نیز خروجی به بازار نداشته است که بنابر این احتکار بودن کالاها برای کارشناسان محرز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به کشف ۱۷هزارو۵۰۰کیلوگرم شکر احتکار شده در این عملیات اظهار داشت:  ارزش این محموله مکشوفه برابر اعلام  کارشناسان مربوطه ۶۰۰ میلیون ریال  است.

سرهنگ کاظم زاد،از دستگیری یک فرد متخلف در این رابطه و تحویل وی به مراجع قضائی خبر داد و  ازمردم خواست هر گونه اخبار در خصوص احتکارکالا را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**سارقان منازل نیمه ساز شاهین شهر” دستگیر شدند

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از شناسایی و دستگیری دو برادر که به صورت حرفه ای اقدام به سرقت اموال داخل منازل درحال ساخت می کردند خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی”  با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس  اظهار داشت : در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر دستبرد به اموال داخل ساختمان های در حال ساخت آنها موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه  قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص گشت های ویژه شبانه در محله هایی که دارای ساختمان های نیمه کاره بودند فعال شدند که سرانجام در یکی از این گشت زنی ها دو نفر  که در حال سرقت اموال موجود در یک منزل نیمه ساز بودند، شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه سارقان با یکدیگر نسبت برادر دارند گفت: متهمان پس از انتقال به کلانتری با اعتراف به بزه انتسابی صراحتاً به ۸ فقره سرقت اماکن خصوصی و منازل نیمه ساز در سطح شهرستان اقرار کردند.

سرهنگ بساطی در پایان با اشاره به اموال مسروقه شامل میلگرد و خاموت ، سنگ فرز و ابزارآلات ساختمانی در بازرسی از مخفیگاه سارقان گفت: کارشناسان مربوطه ارزش اموال مسروقه ۱۵۰ میلیون ریال اعلام کردند.

**وقوع جرائم خشن در اصفهان کاهش یافت

گروه استان ها- اصفهان _ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کاهش جرائم خشن و افزایش برخی از کشفیات این فرماندهی در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سرهنگ ” علی ملکی آهنگران ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: جرایم خشن از جلمه جرایم مهمه هستند در کاهش احساس امنیت مردم نقش و تأثیر فراوانی دارند و بنابر این کنترل و کاهش این گونه جرایم به عنوان یکی از اولویت های مهم همه ساله در دستور کار ماموران نیروی انتظامی قرار دارد.

وی افزود: بررسی آمارها و گزارش های مرکز فرماندهی و کنترل فرماندهی انتظامی استان، نشان می دهد که میزان وقوع جرایم خشن در فروردین ماه امسال به طور قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و از طرفی اقدامات صورت گرفته از سیر نزولی این گونه جرایم در هر سال حکایت دارد.

سرهنگ ملکی آهنگران در خصوص میزان کاهش برخی از جرایم خشن در فروردین ماه امسال به خبرنگار ما گفت: در این ماه  وقوع  سرقت به عنف ۴۵درصد، تجاوزبه عنف ۱۲ درصد و سرقت مسلحانه نیز  ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.

معاون عملیات همچنین از افزایش ۱۱۸ درصدی کشف مواد مخدر در همین ماه خبر داد و گفت: کشف محموله های سوخت قاچاق نیز ۱۵درصد،کشف سلاح گرم و سرد  ۴۶ درصد ، دستگیری سارقان  ۲۸درصد  و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر هم ۸۵ درصدنسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

***کشف لوازم خانگی قاچاق در “اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از کشف محموله لوازم خانگی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در پی کسب خبری مبنی بر دپوی  لوازم خانگی خارجی قاچاق در یکی از انبارهای حاشیه شهر “اصفهان”، رسیدگی به موضوع را در دستور خود قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع با اخذ مجوز از مقام قضائی از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۱۱ ماشین ظرفشویی خارجی که همگی فاقد مدارک معتبر گمرکی و به صورت قاچاق وارد شده بودند را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش این محموله برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است، بیان داشت: در این زمینه یک فرد متخلف دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.#

 

***نداشتن کلاه ایمنی جان موتورسوار را گرفت

گروه استان ها _ اصفهان _ براثر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت که در یکی از بزرگراه های شهرستان اصفهان رخ داد راکب این وسیله نقلیه براثر شدت ضربات وارده به سر در دم جان خود را از دست داد.

سرهنگ”رضا رضایی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت:  صبح روز گذشته کارشناسان تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از وقوع حادثه منجر به فوت واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در زرگراه روح الامین جنب امام زاده “ردان” مطلع و به منظور بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد راکب موتورسیکلت به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه تعادل خود را از دست داده و نقش بر زمین شده که به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی و شدت ضربات وارده در دم جان خود را از دست می دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: یکی از موارد شایع در جان باختن موتورسیکلت سواران عدم استفاده آنان از کلاه ایمنی است چرا که این افراد پس از تصادف به زمین خورده و با توجه به ضربه شدیدی که به سرشان وارد می شود دچار مرگ مغزی می شوند.

سرهنگ رضائی با بیان اینکه سخت گیری های پلیس برای استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسوران برای حفظ جان آن ها است و امیدواریم این افراد با مشاهده این گونه اخبار عبرت گرفته و نسبت به خرید و استفاده از کلاه ایمنی هرچه سریع تر اقدام کنند چرا که اگر امروز این کار را نکنند ممکن است حادثه بعدی برای آن ها اتفاق بیافتد.

***بیش از ۲۱ کیلوگرم حشیش در “شاهین شهر” کشف شد

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از دستگیری یک سوداگر مرگ و کشف ۲۱ کیلوو ۵۰۰ گرم حشیش دربازرسی از خودروی وی خبر داد.

سرهنگ” حسین بساطی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه حین گشت زنی در یکی از خیابان های سطح شهرستان به یک دستگاه خودروی سواری زانتیا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از داخل آن بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات مقدار ۲۱ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه خاطر نشان کرد: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه پرونه و مواد مکشوفه جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی داده شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا