شهر و جامعهعناوین اخبار

تجلیل از استاد مهدی حمیدی از اساتید پیشکسوت سرودهای قرآنی و موسیقی مذهبی با حضور شهردار اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان با حضور در این ویژه برنامه با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در مناسبت های مختلف برنامه های متعددی را برای همه اقشار و رده های سنی برگزار کرده است تا همه شهروندان بتوانند در این برنامه ها شرکت کنند، گفت: شهرداری اصفهان در تداوم برگزاری برنامه های فرهنگی خود، ویژه برنامه هایی را در این راستا در ماه مبارک رمضان برگزار می کند. باید از برکت و خیرات این ماه استفاده کرد.

شهردار اصفهان افزود: حضور در این برنامه توفیقی بود تا از صحبت های استاد مهدی حمیدی از اساتید پیشکسوت آواز و موسیقی قرآنی استفاده کنم.

شهردار اصفهان افزود: شهرداری اصفهان به صورت هدفمند به برگزاری ویژه برنامه‌هایی در سطح شهر اقدام می‌کند که می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در فرهنگ شهروندی داشته باشد.

قدرت اله نوروزی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «در صحبت قرآن» افزود: این برنامه‌ها چون ریشه قرآنی دارد و در ماه مبارک رمضان در فضایی معنوی برگزار می‌شود، قطعاً تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: باید در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه فرهنگی خلاقیت و نوآوری داشت تا پیام رسانی فرهنگی به مخاطب به خوبی انجام شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: به مناسبت اعیاد ملی و مذهبی برنامه های مختلفی از سوی شهرداری برنامه ریزی می شود تا بتوان نشاط آوری را در شهر ایجاد کرد و رضایت شهروندان را به همراه داشت.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان نیز در ادامه گفت: هنرمندان در حوزه‌های مختلف باید دیده شوند و نباید شناخت هنرمند تنها مختص به تعداد اندکی از آنان که بیشتر دیده شده‌اند، باشد، به همین منظور فراگیری را در همه برنامه‌ها در دستور کار خود قرار داده‌ایم و یکسویه نگاه نمی‌کنیم.

رضا اخوان با بیان اینکه در مدیریت جدید شهری رویکردی نو در برنامه‌های فرهنگی درنظر گرفته شده است، اظهار داشت: آسیب شناسی و نیازسنجی‌های لازم در این زمینه انجام شد و با توجه به مناسبت‌های مختلف برنامه‌هایی در راستای نشاط آفرینی در باغ غدیر برگزار می شود.

وی افزود: مسائل اجتماعی و فرهنگی شهر همواره مدنظر مدیران شهری بوده و در این راستا برنامه‌های مختلفی برای ارتقای سطح آگاهی بخشی فرهنگ شهروندان برگزار می‌شود.

اخوان با بیان اینکه تمام رده‌های سنی مدنظر شهرداری است، گفت: منطقه ۴ به عنوان منطقه پایلوت دوستدار کودک انتخاب شده و در این راستا هم برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

ویژه‌برنامه “در صحبت قرآن” با معراج‌نامه‌خوانی مرشد قاسم هاشمی متخلص به مرشد زرین کلاه، در قالب نقالی و پرده خوانی و تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم توسط روح‌اله قوام‌نیا قاری بین‌المللی قرآن، ادامه یافت.

همچنین شهردار اصفهان در این برنامه از استاد مهدی حمیدی، پیشکسوت موسیقی مذهبی اصفهان به دلیل کارنامه درخشان در حوزه سرودهای قرآنی تقدیر کرد. هنرمندی که از سال های دور با آوازها و سرودهای قرآنی خود، برای مردم و جامعه قرآنی شخصیتی شناخته شده است.

مهدی حمیدی در سخنانی با اشاره به اینکه هنر می تواند در موضوعات مختلف اثرگذار باشد، گفت: تسلط به ردیف های آواز ایرانی برای فعالیت در عرصه موسیقی مذهبی لازم است و افرادی که بدون این هنر در موسیقی مذهبی کار می کنند، مسیر اشتباهی را طی می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا