شهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای طرح ضیافت الهی در ۶ بقعه متبرکه شهرستان اردستان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، محمد رضا ترحمی اظهار داشت: امسال نیز همچون سال های گذشته براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه و در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی به صورت ویژه همراه با برنامه قرانی در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه شهرستان اردستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح همه روزه آیین جزء خوانی و ترتیل خوانی قران کریم همراه با جلسات تفسیر قران کریم با حضور اساتید و قاریان برجسته در جوار حرم مطهر ۶ بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان در حال برگزاری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان افزود: پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی و همچنین تشکیل جلسات تفسیر قرآن کریم با همکاری و مشارکت ۶ مبلغ بومی مستقر و همکار در اجرای این طرح در جوار بقاع متبرکه حال اجرا است.

***برپایی محفل انس با قرآن کریم در امامزاده رقیه خاتون(س) نطنز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: در یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزاده رقیه خاتون(س) نطنز برپا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی و با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین با رویکرد ترویج و نشر معارف قرآن کریم محفل انس با قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزاده رقیه خاتون(س) نطنز برپا می شود.

وی ادامه داد: این محفل نورانی با حضور قاریان و حافظان برجسته روز پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت و همزمان با یازدهمین روز از ماه میهمانی خداوند ساعت ۸ صبح در جوار حرم مطهرامامزاده رقیه خاتون (سلام الله علیها) با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه نطنز برپا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: آستان مقدس امامزاده رقیه خاتون (علیها السلام) در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، شهر نطنز واقع شده است.

***نمایشگاه حدیث نیایش در امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل افتتاح شد

مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل گفت: در ششمین روز از ماه مبارک رمضان نمایشگاه حدیث نیایش همراه با برنامه های متنوع در جوار حرم مطهر امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سید جواد تکیه اظهار داشت: در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) و با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجرای طرح ضیافت الهی نمایشگاه حدیث نیایش همراه با برنامه های متنوع در جوار حرم مطهر امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل افتتاح شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه آثار هنری با محوریت ارتباط با خداوند برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده است و مراسم پرده خوانی با موضوعات مذهبی، تابلو خوانی احادیث نیایش(همراه با اهداء جوایز نفیس سفر به مشهد مقدس)، مشاوره راه و رسم نیایش، حفظ ۵ حدیث همراه با جایزه و پرورش فکری کودکان از جمله برنامه هایی هستند که در حاشیه این نمایشگاه یک ساعت پس از افطار برای عموم مردم با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی اجرا می شوند.

مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل در ادامه افزود: این نمایشگاه  با حضور مسئولان و فعالان فرهنگی شهرستان روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت مصادف با ششمین روز از ماه مبارک رمضان ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه با حضور فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان و مردم در شبستان حضرت آیت ا.. عاملی (ره) این امامزاده واجب التعظیم افتتاح شد.

***همه روزه جلسات تفسیر و نهج البلاغه خوانی در امامزاده سید داود(ع) خور و بیابانک برپا است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک گفت: به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و در قالب طرح ضیافت الهی همه روزه جلسات تفسیر و نهج البلاغه خوانی در امامزاده سید داود(ع) خور و بیابانک برپا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مجتبی بابایی اظهار داشت: در راستای نشر نشر معارف اهل بیت(ع) و ترویج سبک زندگی اسلامی با رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی همراه با برنامه های متنوع در جوار حرم مطهر امامزاده سید داود(ع) خور و بیابانک آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: در قالب این طرح همه روزه پس از اقامه نماز ظهر و عصر آیین جزء خوانی قران کریم برپا می شود و پس از این آیین معنوی نیز جلسات تفسیر و نهج البلاغه خوانی با حضور خیل عظیم مردم مومن و ولایتمدار در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک گفت: آستان مقدس امامزاده سید داود (علیه السلام) در شهرستان خوروبیابانک، بخش مرکزی، شهر خور، میدان امام خمینی واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا