شهر و جامعهعناوین اخبار

سلفی‌ها و تکفیری‌ها همان مسیر صدام را می‌روند/ افزایش تعامل فرهنگی با امضای تفاهمنامه‌ اصفهان و عراق

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهر اصفهان، رضا امینی امروز در دیدار با خادمین حرمین اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) که با حضور شهردار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مفتخریم که امروز اصفهان میزبان خادمین بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) است.
وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما پس از شهادت در راه خدا بالاترین ثواب تمسک به امور حج است، ‌تصریح کرد: در زمان برگزاری دعای عرفه ثواب زیارت امام حسین (ع) بیش از این دعا ذکر شده و شما به عنوان خادمین حرم به طور حتم در این ثواب عظیم نقش بسیار مهمی دارید.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: دشمنان اسلام و تشیّع امروزه اهمیت نفوذ وجود نورانی و مبارک اهل‌بیت (س) را به خوبی تشخیص داده‌اند و همین موضوع سبب جمع شدن گروه‌های تکفیری و سلفی برای هدف قرار دادن این نقطه نورانی شده است.
وی با تاکید بر اینکه به طور حتم خدمت به زائران حرمین نصیب هر فردی نمی‌شود و به همین دلیل شما برگزیدگان خداوند هستید که به این زائران خدمت می‌کنید، بیان کرد: امروز همزمان با ورود شما به اصفهان، ۱۲ شهید گلگون‌کفن دفاع مقدس که بر اثر جهل رژیم بعث در سال‌های گذشته و در طول جنگ به شهادت رسیده‌اند، تشییع شدند که ما این همزمانی را به فال نیک می‌گیریم.
امینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اصفهان با دو میلیون نفر جمعیت ۶ درصد جمعیت کل ایران را شامل می‌شود اما شهدای این شهر ۱۰ درصد شهدای کشور را شکل می‌دهند که نشان از علاقه آنان به دفاع از اسلام و انقلاب و دفاع از حریم اهل‌بیت (س) دارد.
وی اضافه کرد: با همت و وحدتی که جهان اسلام داشت به لطف خدا سایه شوم صدام و ایادی آن از سر ملت مظلوم عراق برداشته شد، اگرچه سلفی‌ها و تکفیری‌ها در حال حاضر همان راهی را می‌روند که صدام می‌رفت اما با همت مردم مسلمان و شیعه عراق به امید خدا گروه‌های تکفیری هم نابود خواهند شد و آینده روشنی را برای مردم عراق شاهد خواهیم بود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به خادمان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) گفت: امیدوارم در سفر کوتاهی که به اصفهان دارید خاطرات خوبی را همراه خود به کشور عراق ببرید، شهردار اصفهان فردی متدین، اخلاق مدار، پرنشاط و پرتحرک است که از این نوع فعالیت‌های فرهنگی استقبال می‌کند و با تفاهمنامه‌ای که امضا خواهد کرد تعامل فرهنگی دو کشور را افزایش خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا