اخبار صنعت، معدن و تجارتعناوین اخبار

رشد ۱۶ درصدی تناژ صادرات بخش معدن و صنایع معدنی/ اختصاص سهم ۲۰ درصدی از کل صادرات

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  پایگاه خبری ایمیدرو، براساس گزارش تجارت خارجی بخش معدن و صنایع معدنی طی فروردین امسال، ۴ میلیون و ۳۴۸ هزار تن ماده معدنی و محصولات معدنی به خارج صادر شد.

همچنین ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی طی نخستین ماه امسال، بیش از ۵۰۳ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد کاهش نشان می دهد.

در این میان، بیشترین تناژ صادرات مربوط به زنجیره سیمان (یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن)، سنگ آهن، کنسانتره و گندله (یک میلیون و ۲۹۲ هزار تن)، زنجیره فولاد و محصولات فولادی (۵۹۰ هزار تن)، انواع سنگ و محصولات مرتبط (۳۵۸ هزار تن)، مس و محصولات پایین دستی (۲۷ هزار تن) و زغال سنگ و کک (۲۹ هزار تن) بود. دراین مدت ارزش صادرات زنجیره فولاد به حدود ۲۲۴ میلیون دلار، سنگ آهن،‌ کنسانتره و گندله به ۸۱ میلیون دلار، مس به ۴۳ میلیون دلار، سیمان به ۲۸٫۵ میلیون دلار و آلومینیوم به ۶٫۷ میلیون دلار رسید.

میزان تناژ واردات بخش معدن و صنایع معدنی طی ماه فروردین، ۲۲۲ هزار تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته، ۵ درصد کاهش نشان می دهد. افزون بر این، میزان واردات از نظر ارزشی حدود ۱۸۰ میلیون دلار بود که در مقایسه با آمار سال گذشته، ۹ درصد کاهش یافت.

بیشترین میزان واردات نیز مربوط به زغال سنگ و کک (۸۵ هزار تن)، زنجیره فولاد و محصولات فولادی (۴۹ هزار تن)، پودر آلومینا (۳۱ هزار تن)، انواع فرو (۱۰ هزار تن) و زنجیره روی (۸ هزار تن) بود.

اختصاص سهم ۲۰ درصدی از کل صادرات

گزارش تجارت خارجی بخش معدن و صنایع معدنی طی فروردین امسال نشان می دهد که سهم این بخش از کل صادرات کشور از نظر تناژ، ۵۱ درصد و از نظر ارزشی، ۲۰ درصد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا