شهر و جامعهعناوین اخبار

سرقت یک کیلو طلا از منزل برادر/توقیف ۲۲ خودروی هنجارشکن توسط پلیس اصفهان/کلاهبرداری شرکت قلابی لیزینگ خودرو در ” کاشان “

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “حسین بساطی” اظهار داشت: در پی وقوع یک مورد سرقت منزل در “شاهین شهر” که مقدار یک کیلوگرم طلا سرقت شده بود ، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام یکسری کارهای تخصصی مشخص شد خواهر مالباخته با همدستی فرد دیگری مرتکب این سرقت شده است .

این مقام انتظامی از دستگیری متهمه و همدست او خبر داد و بیان داشت : متهمان هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به سرقت یک کیلوگرم طلا اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست ، حتی المقدور از نگهداری زیور آلات مازاد بر نیاز داخل منزل خودداری و هرگز از محل نگهداری پول ، طلا و زیور آلات خود در منزل، دیگران و حتی نزدیکان خود را مطلع نکنید.

 

***کشف ۲۰ میلیارد ریال داروی گیاهی قاچاق از مخفیگاه داروساز قلابی

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از دستگیری فردی که اقدام به تولید و ساخت داروهای خارجی غیرمجاز می کرد و کشف محموله بزرگ داروهای گیاهی خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از مخفیگاه وی خبر داد.

سرهنگ “حسن نیکبخت” با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در منزل خود اقدام به نگهداری، تولید و ساخت داروهای خارجی غیر مجاز می کند، تحقیقات در این خصوص را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی های لازم با اخذ مجوز مقام قضائی به محل اعزام شدند. در این هنگام متهم با مشاهده ماموران قصد فرار داشت که با هوشیاری و اقدام سریع ماموران پلیس دستگیر شد.

سرهنگ نیکبخت اظهار داشت: در بازرسی صورت گرفته از منزل متهم، محموله بزرگی شامل داروهای گیاهی و اقلام دیگر نظیر قهوه و مواد دارویی خارجی قاچاق کشف شد که ارزش آن ها برابر اعلام کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با بیان اینکه متهم با توجه به عدم رعایت موازین علمی و بهداشتی و هیچ گونه کنترل و نظارتی اقدام به ساخت و تولید داروهای متفاوت می کرده عنوان داشت: با اعترافات این دکتر قلابی یک کارگاه تولید داروی متعلق به وی در شهرستان مبارکه هم شناسایی و کلیه تجهیزات آن توقیف و محل نیز با حکم مقام قضائی پلمپ شد.

سرهنگ نیکبخت  از کشف حجم وسیعی از داروهای خارجی غیر مجاز در این کارگاه خبر داد و گفت: در این خصوص پرونده تشکیل شده و تحقیقات تکمیلی توسط کارآگاهان اداره پلیس آگاهی و کارشناسان اداره بهداشت کماکان ادامه دارد.

***کلاهبرداری شرکت قلابی لیزینگ خودرو در ” کاشان

گروه استان‌ها- اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از شناسایی و دستگیری فردی که با راه اندازی شرکت قلابی لیزینگ خودرو بالغ بر ۶ میلیارد ریال از مشتریان خود کلاهبرداری کرده و متواری شده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، سرهنگ “علی‌ پورکاوه ” با اعلام این خبر اظهار داشت : در پی شکایت ۱۱ نفر مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت قلابی لیزینگ خودرو از آنان ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مالباختگان مشخص شد مدیر این شرکت با وعده تحویل ۳ ماهه خودرو اقدام به دریافت ۵۰ درصد مبلغ قیمت آن به صورت نقدی و مابقی وجه به صورت چکی کرده اما در هنگام موعد مقرر به یک باره متواری و پاسخگوی تماس های تلفنی خود نبوده است.

فرمانده انتظامی کاشان خاطرنشان کرد: در ادامه، تحقیقات کارآگاهان نشان داد که نام شرکت در سامانه ثبت شرکت‌ها موجود است اما اعضای آن مجوزی برای خرید و فروش لیزینگ خودرو در کاشان ندارند و این اقدام آن ها ، غیرقانونی است.

این مقام انتظامی بیان داشت: مدتی بعد متهم اصلی پرونده به منظور فرار از دست طلبکاران با همدستی همسر خود اقدام به صحنه سازی و تشکیل پرونده ای تحت عنوان مرگ براثر غرق شدن در دریا کرده و حتی همدستان وی برای گمراه کردن مالباختگان و ماموران پلیس اقدام به برپایی مراسم ختم در شهرستان کاشان می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان تصریح کرد: تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی با دقت و تیزهوشی ادامه داشت تا اینکه مشخص شد متهم اصلی پرونده زنده بوده و با شناسنامه جعلی و هویت جدید در یکی از استان های شمالی زندگی می کند.

وی افزود: ماموران بلافاصله با اخذ مجوز از مقام قضائی به محل سکونت متهم اعزام و وی را در یک عملیات ضربتی و در داخل مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهگ پورکاوه با بیان اینکه متهم به کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی از طریق راه اندازی شرکت قلابی لیزینگ خودرو اقرار کرد اظهار داشت: در این خصوص ۲ همدست وی که نسبت فامیلی با او دارند نیز دستگیر و هر ۳ نفر همراه پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان با هشدار به شهروندان در خصوص این گونه کلاهبرداری ها گفت: عده ای با سودجویی و فرصت طلبی از شرایط اقتصادی جدید و نوسانات بازار خودرو اقدام به کلاهبرداری می کنند که لازم است تا مردم قبل از هرگونه سرمایه گذاری در شرکت های لیزینگ نسبت به قانونی بودن فعالیت آن ها تحقیق کرده و در صورت مشکوک شدن موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

***تخطی از سرعت مطمئنه جان عابر پیاده را گرفت

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از وقوع تصادف نیسان پاترول و عابر پیاده در شهرستان کاشان و فوت عابر پیاده خبر داد.

سرهنگ “رضا رضایی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف یک نیسان پاترول با عابرپیاده ، بلافاصله گشت پلیس راهور به محل اعزام شد.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی عابر ۶۷ ساله به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: رعایت سرعت مطمئنه و مجاز در رانندگی تسلط راننده بر خودرو را افزایش داده و از وقوع حوادث رانندگی می کاهد.

***توقیف نیسان با ۱۴ کیلوگرم حشیش در سمیرم

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” از کشف مقدار ۱۴ کیلو ۸۰۰ گرم حشیش در بازرسی از یک وانت نیسان خبر داد.

 

سرهنگ”سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران انتظامی شهرستان سمیرم حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود : در بازرسی دقیق از خودرو مقدار ۱۴ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش که به طرز ماهرانه ای در داخل زاپاس خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت : در این رابطه تعداد ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان و سوداگران مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد .

***برخورد صاعقه با ۲۴ راس دام

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “بوئین و میاندشت” از تلف شدن ۲۴ راس دام به علت برخورد صاعقه و مصدومیت مالک احشام خبر داد.

سرهنگ “علیرضا طاهری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت” در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهرستان “بوئین ومیاندشت” مبنی بر برخورد صاعقه با احشام و مالک آنها در روستای “زرنه”، بلافاصله گشت انتظامی به محل اعزام شد.

وی افزود: در اثر برخورد صاعقه به زمین ۲۴ راس دام تلف شدند و مالک آنها از ناحیه قفسه سینه مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین و میاندشت در پایان خاطر نشان کرد: هنگام بارندگی در مکان های مرتفع نمانید و از تجهیزاتی همچون موتورسیکلت و تراکتور که هادی جریان الکتریسیته هستند، استفاده نکنید.

***کشف محموله میلیاردی نخ قاچاق در”شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف تعداد ۴هزارو۵۰۰کیلونخ به ارزش ۲میلیاردو۵۰۰میلیون ریال خبر داد.

 

سرهنگ “صادق کاظمزاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت بنز خاور مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: این خودرو حامل مقدار ۴هزارو۵۰۰کیلونخ خارجی بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.

سرهنگ کاظم زاد با اشاره به دستگیری راننده کامیونت در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲میلیارد و۵۰۰میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

***کشف ۲۲کیلوو۱۰۰گرم تریاک درشهرضا

گروه استان ها-اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف مقدار۲۲کیلو و۱۰۰گرم مواد مخدر از نوع تریاک ودستگیری ۳ نفردراین خصوص خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” ،حین کنترل خودروهای عبوری در دوعملیات جداگانه به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودروها، مقدار۲۲کیلو و۱۰۰گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و۳نفردراین خصوص دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد.

***توقیف ۲۲ خودروی هنجارشکن توسط پلیس اصفهان

گروه استان ها_اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از توقیف ۲۲ دستگاه خودرویی که رانندگان آنها اقدام به هنجارشکنی و دور دور کردن در خیابان ها می کردند خبرداد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: طرح برخورد با ناهنجاری های اجتماعی دور دور، حمل سلاح سرد و بدحجابی در شهر اصفهان توسط کارکنان انتظامی اجرایی شد.

وی افزود: در این رابطه تعداد ۲۲ دستگاه خودروی متخلف که اقدام به دور دور ، آلودگی صوتی و برهم زدن نظم عمومی یکی از محله های اصفهان کرده بودند توقیف و تعداد ۲ دستگاه موتورسیکلت نیز مورد اعمال قانون پلیس قرارگرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان یکی از مهمترین ماموریت های انتظامی را تامین امنیت اجتماعی و اخلاقی شهروندان عنوان و تاکید کرد: در پی مطالبه اغلب شهروندان با مزاحمان خیابانی که با دور دور کردن و حیوان گردی، امنیت روانی و اجتماعی شهرها را خدشه دار می کنند،برخورد قاطع و قانونی می شود.

***اعتراف سارقان سیم برق به ۲۴ فقره سرقت در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “اصفهان” از دستگیری ۲ سارق حرفه ای سیم برق و کشف ۲۴ فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل شبکه برق در شهرستان اصفهان، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۲۶ این فرماندهی قرار گرفت.

وی گفت : در همین خصوص پس از انجام هماهنگی قضائی طرح سرکشی از اماکن خرید ضایعات صورت گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازدید از ۲ کارگاه تعداد ۵۰۰ متر کابل آلومینیومی روکش دار مربوط به شرکت برق، ۲۰ کیلو سیم برق، ۵۰۰ متر کابل برق و ۲ عدد باطری خودرو کشف شد.

سرهنگ خدادوست افزود: در این رابطه ۲ سارق شناسایی و دستگیر شدند که در بازجوئی های پلیس به ۲۴ فقره سرقت سیم برق اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست ، در صورت مواجه شدن با قطع ناگهانی برق ، بلافاصله با پلیس تماس و موضوع را اعلام کنید.

هشدارهای پلیس در خصوص گذرنامه

گروه استان ها_اصفهان_پلیس امنیت عمومی استان درخصوص گذرنامه و نحوه نگهداری آن به شهروندان هشدار داد.

۱-از همراه داشتن گذرنامه جز در موارد ضروری خودداری فرمایید.

۲-با توجه به اینکه صدور گذرنامه المثنی بجای گذرنامه مفقود یا مخدوش مستلزم بررسی و تشریفات اداری طولانی است، لذا در حفظ و نگهداری گذرنامه نهایت دقت را مبذول تا از مفقود یا مخدوش شدن آن جلوگیری شود.

۳-استفاده مجدد از گذرنامه هایی که فقدان آن اعلام گردیده منوط به اعلام پیدایش و انجام اقدامات لازم می باشد.

۴-با توجه به استفاده های سوء توسط افراد مسئله دار و سودجو از گذرنامه شما از تحویل آن به افراد غیر بمنظور اخذ ویزا ، ارز یا اقامت و … خودداری کنند.

۵-در صورت مفقود شدن گذرنامه مراتب را بلافاصله به اداره گذرنامه و در خارج از کشور به نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران و مقامات محلی اعلام کنید.

۶-قبل از مسافرت گذرنامه خود را ازنظر مدت اعتبار ، اجازه خروج معتبر ، نداشتن مشکل ممنوع الخروجی و سایر موارد دقیقاً بررسی نمایید تا هنگام مسافرت با مشکل مواجه نشوید.

۷-برحسب قانون کسانی که در خارج از کشور مرتکب اعمال خلاف قانون از قبیل سرقت ، کلاهبرداری ، خرید وفروش مواد مخدر ، ولگردی و فساد اخلاقی و سایر اعمالی که خلاف شئونات جمهوری اسلامی است شوند از خروج مجددشان جلوگیری خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا