شهر و جامعهعناوین اخبار

شهروندان در مدیریت شهر مشارکت کنند/ دعوت شهردار از شهروندان برای حضور در طرح خانه‌تکانی شهر

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، جمالی‌ن‍ژاد در برنامه صدای شهر با اشاره به برنامه‌های مختلف شهرداری در هفته گذشته اظهار کرد: برنامه‌های متعددی در مناطق مختلف اصفهان اجرا شده و شهروندان می‌توانند از آنها استفاده کنند.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در این هفته اجرا شد، طرح کاشت ۲۳۰ هزار اصله نهال به یاد ۲۳۰ هزار شهید اصفهانی بود که مورد استقبال بسیاری از شهروندان قرار گرفت و آنها نیز برای بهبود وضعیت تنفسی اصفهان و مسائل زیباسازی از شهرداری نهال دریافت و غرس کردند.
شهردار اصفهان بیان کرد: شهرداری اصفهان توجه ویژه‌ای به مقوله مشارکت‌ شهروندان در برنامه‌های مختلف دارد و از آنها می‌خواهد به سهم خود به اداره شهر کمک کنند و شهر را از خود بدانند؛ یکی از برنامه‌های مهم در این راستا برنامه «خانه‌تکانی نصف‌جهان» است که از شهروندان دعوت می‌کنیم هر کس به سهم خود در این برنامه شرکت کند.
وی به افتتاح ۱۵۲ خانه سلامت با حضور وزیر بهداشت اشاره کرد و افزود: شهرداری اصفهان در زمینه فعالیت‌های سلامت و بهداشت، کارهای بسیاری را انجام داده و به عنوان الگوی مناسب سلامت در کشور به حساب می‌آید؛ تاکنون مبالغ بسیاری برای این موضوع در نظر گرفته شده و ستاد سلامت اصفهان در منطقه ۱۵ افتتاح شده است.
جمالی‌ن‍ژاد تأکید کرد: خوشبختانه برای نخستین بار در کشور، شهرداری اصفهان از نخستین موتورسیکلت برقی ایران رونمایی کرد؛ سعی ما بر این است که فرهنگ دوچرخه‌سواری و استفاده از موتورهای پاک در کشور گسترش یابد و از همین رو تسهیلاتی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده تا به نوعی از این مسئله استفاده کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه به طور قطع برای چشیدن شیرینی بسیاری از پروژه‌های مختلف شهری باید کمی صبر کرد، گفت: بسیاری از طرح‌های مختلف شهرداری به صورت سه شیفته در حال تکمیل شدن است و از همین رو ما از شهروندان این درخواست را داریم که کمی سختی مشکلات فعلی را تحمل کنند تا در آینده شرایط مناسبی داشته باشیم.
شهردار اصفهان تأکید کرد: منطقه تاریخی اصفهان گل سرسبد شهر است که دارای پیشینه تاریخی است و بسیاری از شهروندان و توریست‌ها برای مشاهده این مناطق به اصفهان می‌آیند از همین رو بازسازی بافت‌های قدیمی اصفهان از اهمیت بسیاری برای شهرداری برخوردار است و ما وظیفه داریم که این بافت‌های تاریخی را زنده کنیم و از آنها به عنوان یک میراث مهم برای آیندگان نگهداری کنیم.
وی افزود: طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، بسیاری از فعالیت‌های مختلف شهری که توسط شهرداری انجام می‌شود، وظیفه ما نبوده و شهرداری با فعالیت در این عرصه سعی دارد به دستگاه‌های متولی مانند اداره‌کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی کمک کرده و شرایط مناسبی را برای شهروندان ایجاد کند.
جمالی‌ن‍ژاد در ادامه درباره شرایط تاکسی‌ها در اصفهان تأکید کرد: امیدواریم با حضور رئیس جدید تاکسیرانی، تحولات خوبی در این عرصه ایجاد شود تا بتوانیم رضایت رانندگان تاکسی را کسب کنیم.
وی اضافه کرد: رانندگان تاکسی به عنوان سفیران ما در عرصه گردشگری به حساب می‌آیند و نیاز است برای افزایش نشاط اجتماعی آنها فعالیت‌های مناسبی برای بهبود وضعیت این قشر زحمتکش شهر صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا