تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  در چهاردهمین جشنواره روابط عمومی استان موفق به کسب عنوان روابط عمومی سرآمد گردید

به گزارش سرمایه گستران، در چهاردهمین جشنواره روابط عمومی استان اصفهان ۱۵۱ اثر از دستگاههای اجرایی،سازمانها ،نهادها و شرکت های دولتی وخصوصی مورد ارزیابی کمی و کیفی قرارگرفت در این جشنواره عملکرد روابط عمومی ها در  محورهای تخصصی نوآوری وفعالیت های پیشرو،برنامه ریزی و ارزیابی اثر بخشی ،تحقیق و پژوهش،اطلاع یابی و افکار سنجی،روابط عمومی دیجیتال،ارتباطات رسانه ای،محتوا سازی ،رویداد پردازی و مسئولیت اجتماعی ارزیابی شدند

مدیر روابط عمومی  شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  در چهاردهمین جشنواره روابط عمومی استان   با بیان اینکه عدم توجه مدیر دستگاهها به روابط عمومی ها باعث از بین رفتن سرمایه اجتماعی می شودگفت: اگر مدیر دستگاهی به روابط عمومی توجه نداشته باشد باعث از بین رفتن سرمایه اجتماعی خواهد شد، امری که اکنون گریبانگیر بسیاری از دستگاهها شده است.

وی در چهاردهمین جشنواره روابط عمومی های استان اصفهان افزود: در دنیای امروز بحث روابط عمومی و ارتباطات که ورد زبان همه شده دارای چهار چالش عمده است و اگر دقت کنیم مشکلات روابط عمومی های  استان اصفهان ناشی از این مسائل می شود مسائل ساختاری، آموزشی ، نیروی انسانی، تخصص ، حرفه ای  وفرهنگی از جمله موضوعاتی است که در این رابطه مغفول مانده است.

مدیر روابط عمومی آبفا اصفهان با اشاره به اینکه دانش روابط عمومی ها همواره باید ارتقا یابد و ما باید به آموزش اهمیت دهیم اظهار داشت: در رابطه با نیروی انسانی و ظرفیت هایی که در این بخش وجود باید تفکر کنیم به گونه ایی که با آموزش های مستمر زمینه ارتقا آنها را فراهم نمائیم  .

بنی طبا تصریح کرد: زمانی که دنیای امروز را مرور می کنیم متوجه می شویم که بحث فرهنگ هم اهمیت ویژه ای دارد شکوفایی فرهنگی با در نظر گرفتن سازوکارهای اساسی میسر می شود که در این میان  نقش روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است .

وی ادامه داد: مشکل اساسی اینجاست که اگر مدیران لایق و شایسته برای هدایت بخش روابط عمومی  انتخاب نشوند نمی توان انتظار روابط عمومی پویایی را داشت به این خاطر که  مدیر روابط عمومی باید به جمیع خدمات حوزه کاری سازمان خود اشراف داشته باشد .

بنی طبا تاکید کرد: اگر این اشرافیت وجود نداشته باشد جامعه هدف، مردم و حتی سازمان مربوطه آسیب خواهند دید.

مدیر روابط عمومی آبفا اصفهان گفت: متاسفانه در استان اصفهان انسجام درستی بین فعالان بخش روابط عمومی  وجود ندارد به عنوان مثال در زمینه کمبود آب جلسات انسجام بخشی از سوی مدیریت ارشد استان که دفتر  روابط عمومی استانداری باشد  برگزار نشده و از ظرفیت هایی که پیرامون  این موضوع وجود دارد استفاده نشده است.

وی بیان کرد:به نظر می رسد در قالب برگزاری کارگروههای تخصصی و همایش های انسجام بخشی با حضور فعالان روابط عمومی ،اصحاب رسانه و اعضای ngo ها  سیاست هایی واحد ی با هدف رفع چالش های پیش رو در  مدیریت استان در دستور کار قرار گیرد.

بنی طبا در پایان تصریح کرد: ضعف در سیستم های سخت افزاری،نرم افزاری و مغز افزاری  از دیگر موضوعاتی است که در سازمان های دولتی و غیر دولتی وجود دارد و از دیگر چالش هایی است که دستگاهها باید به آن واقف باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا