شهر و جامعهعناوین اخبار

دریافت وجه از اولیای دانش آموزان در هنگام ثبت نام ممنوع است

محمد اعتدادی افزود: با توجه به حساسیت موضوع،ثبت نام نیاز به همسویی و همگرایی داردتا بتوان مشکلات را به حداقل رساند.

وی  تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه طی جلسه ای که با روسای نواحی و مناطق داشتیم، تأکید شد تا توصیه های لازم به مدیران واحد های آموزشی برای ممنوعیت دریافت وجه از اولیای دانش آموزان در هنگام ثبت نام انجام گردد.

اعتدالی در ادامه افزود : البته با توجه به وجود مشکلات پیش روی آموزش و پرورش  امیدواریم در بحث مشارکت های مردمی، اولیاء دانش آموزان و خیرین با مشارکت حداکثری به این عرصه وارد شوند ، اما تاکید می کنیم که این امر به هیچ عنوان اجباری نبوده و هیچ مدرسه ای مجاز به جذب مشارکت های مردمی در زمان ثبت نام دانش آموزان نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد : به منظور بررسی روند ثبت نام در مدارس استان، گروه های مختلف ارزیابی بر این فرآیند نظارت خواهند نمود تا امسال مردم کمترین نگرانی را در بحث ثبت نام دانش آموزان داشته باشند.

**برندسازی مدارس ازسیاست های آموزش وپرورش استان اصفهان نیست

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سیاست آموزش و پرورش کاهش مدارس خاص است گفت: برند سازی مدارس از سیاستهای آموزش و پرورش استان اصفهان نیست  و با توجه به کیفیت مطلوب آموزشی در تمام مدارس استان به اولیا توصیه می گردد برای ثبت نام دانش آموزان، نزدیک ترین مدرسه به محل زندگی را معیار اصلی خود قرار دهند .

وی با اشاره به بالابودن کیفیت مدارس دولتی اصفهان تصریح کرد: مدارس دولتی در استان اصفهان از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند ؛ البته ممکن است مدرسه خاصی در بخش غیر دولتی بر اساس نوع فعالیت هایی که انجام می دهد دارای کیفیت آموزشی بالاتری باشد اما این موضوع مصداقی برای تمام مدارس استان نیست

**زمان ثبت نام مدارس

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز از شروع ثبت نام دوره اول متوسطه از اول تیر ماه و دوره دوم متوسطه از ۱۵ تیرماه خبر دادو گفت:طبق ابلاغیه ارسالی به رؤسای نواحی و مناطق ادارات آموزش و پرورش دریافت هرگونه وجه برای ثبت نام به جز حق بیمه و کتب درسی ممنوع است.

محمدرضا ناظم زاده افزود: عدالت آموزشی مدارس خاص  تابع قوانین خاص است و دانش آموزانی که وارد مدارس خاص می شوند باید شرایط خاص داشته باشند.

وی به رویکرد جدید برنامه راهبری مدرسه محوری اشاره وتصریح کرد: در این برنامه همه عوامل مدرسه از قبیل مدیر، شورای دبیران، انجمن اولیا و مربیان و دانش آموزان در تصمیم گیری مدرسه دخالت داشته و ادارات نقش نظارتی را بر عهده می گیرند.

**ثبت سفارش اینترنتی برای دریافت کتب درسی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز  از ثبت سفارش اینترنتی و توزیع کتب درسی در پایه های مختلف تحصیلی خبر دادوگفت: ثبت سفارش اینترنتی و توزیع کتب درسی را به منظور دسترسی بهتر ، شفافیت مالی، افزایش بهره وری و جلوگیری از اتلاف منابع و اعمال نظر و سلیقه شخصی در توزیع کتب درسی عنوان و بیان کرد : پایه دوم تا ششم ابتدایی ، پایه یازدهم و دوازدهم دوره فنی و حرفه ای و کارودانش ، متوسطه ی دوم نظری ، علوم و معارف اسلامی پایه هشتم و نهم کتب درسی استعدادهای درخشان از تاریخ ۹۸/۱/۲۰ لغایت ۹۸/۳/۲۰ با مراجعه به سایتwww.irtextbook.com و دانش آموزان پایه اول دوره ابتدایی از تاریخ ۹۸/۴/۲۳ لغایت ۹۸/۶/۵ و دانش آموزان پایه هفتم استعدادهای درخشان ، دهم فنی و حرفه ای و کارودانش و دهم متوسطه دوم نظری از تاریخ ۹۸/۴/۲۳ لغایت۹۸/۶/۱۶ اقدام به ثبت نام نمایند.

*هیچ آزمون ورودی برای مدارس دوره ابتدایی نخواهیم داشت

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در ادامه گفت: هیچ آزمون ورودی برای مدارس دوره ابتدایی نخواهیم داشت.

 شهین جوانی افزود: هیچ دانش آموزی با عنوان مستمع آزاد در دوره پیش دبستان و ابتدایی در سال تحصیلی جدید نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: امسال تمام کودکانی که در مقطع پیش دبستانی در سامانه سناد آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند به پایگاه های سنجش ارجاع داده می شوند و متاسفانه نوآموزانی که در سایر مدارس تحصیل می کنند، از سنجش محروم هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا