حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

داروهای لاغری در اینستاگرام تقلبی از آب درآمد/کشف ۱۱۰کیلوو۴۵۰گرم تریاک در”شهرضا”/کشف ۴۱۰ کیلو تریاک در یک عملیات مشترک پلیسی/انهدام باند سارقان اماکن خصوصی حین سرقت/انهدام باند شکارچیان غیر مجاز در “کاشان”

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با مشاهده و خرید داروهای لاغری از طریق فضای مجازی و مواجهه با عوارض جانبی زیاد پس از مصرف آن داروها بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد داروهای خریداری شده توسط شاکی علاوه بر اینکه لاغری به همراه ندارد تقلبی بوده و عوارض زیادی برای مصرف کنندگان دارد.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا متهم در منزل خود که محل فروش و توزیع انواع داروهای تقلبی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان با هشدار به فروشندگان داروهای غیرمجاز بیان داشت: پلیس با افرادی که سلامت شهروندان را به مخاطره می اندازند با قاطعیت برخورد می کند، همچنین شهروندان به تبلیغات فروش دارو و تجهیزات پزشکی در سایت های اینترنتی توجه نکنند زیرا بررسی ها نشان می دهد اکثر این وب سایت ها اقدام به فروش تجهیزات تقلبی پزشکی و دارویی غیر مجاز کرده و بخشی از آنها نیز از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می کنند.

توقیف محموله ادکلن در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از کشف یک محموله ادکلن خارجی قاچاق در بازرسی از یک انبار در خارج از شهر به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان اصفهان از دپوی محموله ادکلن خارجی در یک انبار مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی از انبار مذکور بازرسی شد که ۳ هزار و  ۸۸۸ عدد ادکلن خارجی کشف شد.

سرهنگ سلیمیان با اشاره به اینکه مالک مدارک گمرکی ارائه نداد، بیان داشت: محموله کشف شده که توسط کارشناسان یک میلیارد ریال ارزش گذاری و توقیف شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان از دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.#

تصادف سمند با گاردریل مرگ سرنشین را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از برخورد یک دستگاه سواری سمند با گاردریل کنار جاده و فوت سرنشین خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی اعلام تصادف یک دستگاه سواری سمند با گاردریل کنار جاده در آزاد راه “امیرکبیر” ، بلافاصله ماموران گشت پلیس راه “شاهین شهر-کاشان” به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در اثر این حادثه ، سرنشین سمند به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ پورقیصری بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را ، خستگی و خواب آلودگی راننده و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرده اند .

رئیس پلیس راه اصفهان در ادامه از رانندگان خواست : هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده ، توجه کامل به جلو و اطراف داشته باشید و همیشه با سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا در همه شرایط، بر خودروی خود تسلط داشته باشید.

محموله میلیونی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به مقصد نرسید

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “اصفهان” از کشف محموله لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

 

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران کلانتری ۲۱ “سپاهان شهر” در یکی از محورهای مواصلاتی اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودروی توقیفی، ۹۶۰ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی فاقد مدارک گمرکی کشف شد .

این مقام انتظامی بیان داشت : طبق اعلام نظر کارشناسان ارزش محموله کشف شده ۳۰۰ میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه در این راستا یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم نیز دستگیر شد، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای اقدامات قانونی به مراحع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ محمدرضا خدادوست با اشاره به ضرورت استفاده از کالاهای داخلی به منظور حمایت از کار و تولیدات داخلی از شهروندان خواست: ضمن خودداری از مصرف کالاهای خارجی که به صورت غیر مجاز و قاچاق وارد کشور شده و از نظر بهداشتی نیز فاقد کیفیت هستند، در صورت شناسایی عاملان عرضه کالاهای قاچاق مراتب را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

***کشف ۱۱۰کیلوو۴۵۰گرم تریاک در”شهرضا

گروه استان ها _اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف مقدار۱۱۰کیلو و۴۵۰گرم تریاک ودستگیری ۲ نفردراین خصوص خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” ،حین کنترل خودروهای عبوری طی ۲ عملیات جداگانه به ۲ دستگاه خودروی سبک مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودروها، مقدار۱۱۰کیلو و۴۵۰گرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

***کشف ۴۱۰ کیلو تریاک در یک عملیات مشترک پلیسی

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۴۱۰ کیلو و ۱۱۰ گرم تریاک با همکاری پلیس استان “زاهدان” خبر داد.

سرهنگ “غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان اصفهان پس از انجام یک سری اقدامات تخصصی، مطلع شدند یک محموله مواد افیونی در منطقه “خاش” استان “سیستان و بلوچستان” در حال انتقال است که بلافاصله موضوع به آن استان اطلاع داده شد.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان”خاش” وارد عمل شدند و سواری پژو متعلق به این سوداگر مرگ را شناسایی و دستور ایست صادر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این عملیات در تاریکی شب اتفاق افتاد، اضافه کرد: راننده خودرو به دستور ایست ماموران توجهی نکرد و متواری شد.

سرهنگ صفری تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو ۴۱۰ کیلو و ۱۱۰ گرم تریاک که در صندوق عقب و صندلی های خودرو بود، کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی همه توان و تلاش خود را به کار بسته تا با مواد مخدر که یک ابر آسیب است مقابله کند و طرح های مقابله ای پلیس با سوداگران مرگ تداوم دارد.#

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نجف آباد” از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی توسط ماموران پلیس آگاهی و اعتراف سارقان به۱۰ فقره سرقت اماکن خصوصی خبر داد .

سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود : در همین راستا واحدهای گشت محسوس و نامحسوس پلیس فعال و پس از انجام تحقیقات تخصصی و گسترده ، یک نفر سارق را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته متهم به ۱۰ فقره سرقت اماکن خصوصی به ارزش بیش از ۵۵۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

سرهنگ باباکلانی در پایان ضمن تاکید بر ضرورت تداوم همکاری های مردمی در مقابله با ناهنجاری های مختلف اجتماعی خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

***انهدام باند سارقان اماکن خصوصی حین سرقت

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان منازل نیمه ساز حین سرقت خبر داد .

سرهنگ “علی پورکاوه” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع سرقت های منازل نیمه ساز در سطح شهرستان ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود : ماموران کلانتری ۱۴ “ناجی آباد” این فرماندهی حین گشت زنی هدفمند در منطقه “فین” متوجه حضور فردی مشکوک در یک ساختمان نیمه ساز شدند .

وی ادامه داد: ماموران بلافاصله وارد عمل شده و متهم را که قصد فرار داشت دستگیر کردند .

پورکاوه بیان داشت: طی بازجویی های اولیه بعمل آمده در کلانتری ۱۴ ناجی آباد ، متهم به انجام سرقت های متعدد در سطح شهر کاشان با همدستی ۴ نفر از همدستانش اعتراف کرد .

سرهنگ پورکاوه ادامه داد: بلافاصله اکیپی ویژه ای از ماموران در این خصوص تشکیل و همدستان متهم را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان گفت: جدیت و مشارکت شهروندان در تامین امنیت، نقش بسزایی در امنیت پایدار خواهد داشت و لذا از شهروندان درخواست کرد به محض مشاهده و آگاهی از حضور افراد مشکوک در اماکن خصوصی و نیمه کاره ، موضوع را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

***انهدام باند شکارچیان غیر مجاز در “کاشان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان ” کاشان ” از دستگیری اعضای یک باند ۳ نفره شکارچیان که اقدام به شکار غیر مجاز کرده و عاملان فروش گوشت شکار بودند ، خبر داد.

 

سرهنگ “علی پورکاوه” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران پاسگاه انتظامی منطقه “اردهال” شهرستان “کاشان” مطلع شدند افرادی اقدام به شکار غیر مجاز “بزکوهی” و فروش گوشت شکار می کنند که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ پورکاوه افزود : صبح روز گذشته شکارچیان غیر مجاز حیوانات ممنوعه که ۳ نفر بودند پس از شکار یک بزکوهی شناسایی و حین ارتکاب جرم دستگیر شدند.

وی بیان داشت: پس از هماهنگی قضائی خودروی افراد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که یک قبضه سلاح شکاری به همراه گوشت شکار کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان با اشاره به اینکه متهمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند از شهروندان خواست ، در جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از شکار بی رویه و انقراض نسل حیوانات نادر این حوزه ، هرگونه اقدام متجاوزانه به حریم این جانداران را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

حضور موفق ماموران پلیس اصفهان در فعالیت های قرآنی

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به وجود بیش از ۵ هزار حافظ قرآن در بین کارکنان و خانواده های این فرماندهی از حضور موفق ماموران در فعالیت های قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام “محمد حسین عادل پور” در حاشیه مراسم جزء خوانی قرآن کریم که همزمان با پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد گفت: با شروع ماه مبارک رمضان همگام با سراسر کشور عطر قرآن در فضای مجموعه پلیس استان اصفهان هم پیچید و کارکنان مجموعه این فرماندهی میهمان سفره پربرکت کلام خدا شدند و همه روزه یک جزء از قرآن کریم را تلاوت می کنند.

وی با بیان اینکه در این مراسم از قاریان برجسته و ممتاز پلیس استان استفاده می شود اظهار داشت: علاوه بر این کارکنان پلیس پای درس اخلاق یکی از اساتید حوزه و دانشگاه می نشینند و مطالب آموزنده ای در خصوص اینکه چگونه می توانند در جامعه یک پلیس با اخلاق باشند را فرا می گیرند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد: با هماهنگی و برنامه ریزی هایی که به عمل آمده مشابه این مراسم در تمام یگان ها و مراکز انتظامی و حتی کلانتری ها و پاسگاه ها هم اجرا می شود و کارکنان نیروی انتظامی همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان قبل از شروع کار به مدت یک ساعت از سفره پربرکت قرآن کریم متنعم می شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه فعالیت های قرآنی عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان در تمام ایام سال دنبال می شود اظهار داشت: در پرتو همین فعالیت ها امروز شاهد هستیم که بیش از ۵ هزار نفر از کارکنان و خانواده های آنان حافظ قرآن کریم از یک، ۳ و ۱۰ جزء گرفته تا کل قرآن هستند.

حجت الاسلام عادل پور اظهار داشت: مأنوس بودن کارکنان نیروی انتظامی با قرآن و اهل بیت (ع) باعث شده که با ایمانی راسخ و روحیه جهادی در صحنه های مختلف حضور یافته و ماموریت های خود را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

دور دور کردن یا کورس اشرافی گری در خیابان ها

گروه اجتماعی _ اصفهان_ این روز ها دور دور کردن و کورس گذاشتن عده ای با خودروهای گران قیمت باعث سلب آسایش مردم شده که اگر این وضعیت ادامه یابد می تواند اثرات مخربی بر روی جامعه بگذارد.

شاید یکی از مهمترین و برجسته ترین کلماتی که این روزها در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود این واژه باشد که” کشتم که کشتم دیه اش را می دهم!”. خبر کورس شبانه خودروی پورشه در خیابان های اصفهان و تصادف مرگ بار آن با یک خودروی پراید برای هر کسی ناراحت کننده بود اما آنچه که آن را به یک نگرانی عمومی تبدیل کرد جملات تکان دهنده خواهر راننده پورشه سوار بود. او درحالی که قصد ممانعت از انتقال خودرو توسط ماموران به پارکینگ می شد در مواجهه با مرگ راننده جوان سواری پراید گفت: “کشتیم که کشتیم دیه اش را می دهیم!”

اثرات مخرب مسابقه اشرافی گری در خیابان ها

دکتر “احمد نادری” عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس مطالعات و تحقیقات دانشگاه تهران شب گذشته در برنامه گفت و گوی ۱۸ و ۳۰ شبکه خبر پیرامون پدیده کورس اشرافی گری در خیابان ها اظهار داشت: در علوم اجتماعی به طبقه ای که یک شبه پولدار شده و یک باره از یک موقعیت پائین به موقعیت بالا پرتاب شده اند به اصطلاح طبقه نوکسیه گفته می شود و این تعریف خاص ایران هم نیست بلکه در همه جوامع دیده می شود.

وی افزود: طبقه نوکیسه از نظر اقتصادی در طبقات بالا قرار می گیرند اما از نظر فرهنگی در طبقات پائین هستند و رفتارهایی را از خود بروز می دهند که خاص طبقات بالا نیست در هر صورت این افراد خود را متعلق به طبقات پائین نمی بینند و یک دفعه در طبقات بالا جای گرفتند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که چرا فردی به جایی می رسد که احساس می کند ارزش جان کسی که با آن تصادف کرده پائین تر از ارزش خودرویی است که سواربر آن است؟ گفت: ویژگی این طبقه نظام ارزشی است که برای خودشان دارند این نظام ارزشی بخشی از آن در واقع ناشی از عقده ها است که درگذشته داشته و اکنون به دنبال بازکردن آن ها هستند و از طرفی می خواهند تظاهر به پرستیژ کنند.

نادری اضافه کرد: اینکه در مورد دیگران هر طور که می خواهی فکر کنی، با هرکس هر طور که دوست داری برخورد کنی و یک نگاه از بالا به پایین نسبت به مردم جامعه داشته باشی دقیقاً همان نگاه اشرافی گری جدید است که اگر این نوع نگاه ادامه پیدا کند اثرات مخربی بر روی جامعه خواهد گذاشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: کسانی که یک شبه پولدار شده و به ثروت کلان رسیده اند در حقیقت نمی دانند که چگونه ثروت را به منزلت اجتاعی تبدیل کنند، آن ها فکر می کنند اگر بریز و بپاش کنند و ماشین های لاکچری سوار شوند و یا عروسی های آن چنانی بگیرند برستیژ بیشتری کسب می کنند و همین امر باعث به وجود آمدن یک نوع مسابقه بین این طبقه شده که دور دور کردن و کورس گذاشتن خودروهای گران قیمت در خیابان ها نیز نتیجه این وضعیت است.

نادری، در پاسخ به سوال مجری برنامه که گفت چگونه باید با این اشرافی گری افسارگسیخته و افراد سرمست غرور مقابله کرد اظهار داشت: کسی که به راحتی می گوید “کشتم که کشتم دیه اش را می دهم” را نمی توانیم از دیه ۲۰۰ میلیونی بترسانیم بنابر این بایستی مجازات ها را متناسب با جرم افراد اعمال کنیم و کاری که دیگران هم عبرت بگیرند و دیگر سراغ این گونه کارها نروند.

تصادف فردی که در خیابان کورس می گذارد عمدی است

محمد علی پورمختار، عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی در ادامه این برنامه گفت: به نظرم این رفتارها تعمدی است و به لحاظ اینکه افراد خیابان های داخل شهر که به اصطلاح سرعت ۴۰ یا نهایت ۶۰ کیلومتر در آن ها تعریف شده را به پیست تبدیل کرده و با هم کورس و می گذارند باید گفت شروع کارشان عمدی است.

وی افزود: فردی که با سرعت بالا در خیابان هایی که در آن محدودیت سرعت وجود دارد رانندگی می کند می داند که حتماً تصادف خواهد کرد و به احتمال زیاد تصادف او منجر به فوت یا مصدومیت افراد می شود بنابر این از لحاظ قانونی اعتقاد دارم که رفتار راننده خاطی و قتلی که انجام شده قتل عمد است.

پورمختار ادامه داد: کسی که به راحتی می گوید: “کشتم که کشتم دیه اش را می دهم!” تلقی اش این است که از لحظه ای که سوار خودروی گران قیمت خود می شود می تواند با آن هر کاری انجام دهد و چون پول دارد هیچ کس هم نمی تواند جلویش را بگیرد.

عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون، بازدارنده است ادامه داد: اکنون که پرونده تصادف خودروی پورشه به دستگاه قضائی ارجاع شده امیدوارم مرجع رسیدگی کننده به راننده حادثه ساز به عنوان قاتل عمدی نگاه کند نه به عنوان راننده ساده ای که دچار یک تصادف ناخواسته شده است.

وی تاکید کرد: فردی که سواری چنین ماشینی می شود و با سرعت در خیابان هایی که در آن محدودیت سرعت دارد کورس می گذارد و می داند کارش باعث فوت و یا جرح افراد می شود با کسی که با سرعت مجاز در حال حرکت است و ناخواسته تصادفی برایش اتفاق می افتد متفاوت است و بایستی در تعیین مجازات افراد به لحاظ رفتاری که از آنها سر می زند تصمیم گرفت.

برخورد قاطع پلیس با رانندگان سرمست غرور

سردار معصوم بیگی هم که به عنوان میهمان به صورت ارتباط تصویری در این برنامه حاضر شده بود در خصوص جزئیات حادثه تصادف خودروی پورشه که انتشار تصاویر آن در شبکه های مجازی خبرساز شده بود گفت: ساعت یک و ۱۸ دقیقه پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه همکاران من در پلیس راهور و کلانتری از طریق تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از وقوع تصادفی در خیابان کارگرد شهر اصفهان مطلع شده و بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس راهور و گشت انتظامی در محل حاضر شده و مشاهده می کنند تصادف پر شدتی بین یک دستگاه پورشه و پراید رخ داده و راننده نیز متواری شده است.

وی افزود: در این حادثه راننده خودروی پراید پس از انتقال به بیمارستان فوت می کند و در این خصوص علاوه بر اینکه ماموران حوزه راهور به موضوع رسیدگی می کنند پرونده انتظامی نیز تشکیل می شود و خودروی پورشه حادثه ساز به پارکینگ انتقال پیدا می کند.

سردار معصوم بیگی درپاسخ به سوالی پیرامون اینکه نیروی انتظامی چه برخوردی با خودروهایی که با دور دور کردن و کورس گذاشتن آسایش مردم را به هم می ریزند انجام می دهد اظهار داشت: در این خصوص قانون وجود دارد و پلیس قاطعانه با رانندگان سرمست غرور که قانون را نقض می کنند برخورد می کند در این خصوص فارغ از اینکه خودرو مرتکب تصادف جرحی یا فوتی شده باشد با هماهنگی دستگاه قضائی به مدت یک هفته توقیف می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: اگر خودرویی که نقض قوانین کرده باعث تصادف جرحی یا فوتی شده باشد برای آن پرونده تشکیل و راننده خاطی به دستگاه قضائی ارجاع داده می شود و پیگیری های انتظامی نیز انجام می گیرد.

وی افزود: در خصوص راننده پورشه حادثه ساز هم چون فراری بود بلافاصله ماموران مالک خودرو که پدر وی بود را شناسایی کرده و از طریق او راننده خود را به کلانتری معرفی کرد که بازداشت و تحویل مرجع قضائی شد.

سردار معصوم بیگی در پاسخ به این سوال که آیا برخوردهای پلیس با رانندگان حادثه ساز بازدارنده است اظهار داشت: در حقیقت توقیف یک هفته ای خودروی متخلف مجازات مضاعفی است که با هماهنگی دستگاه قضایی صورت می گیرد و البته علاوه بر آن متناسب با نوع تخلفی که داشته نیز نظیر این که اگر سرعت غیر مجاز داشته یا اگر شیشه هایش دودی بوده و …. مورد اعمال قانون هم قرار می گیرد.

تهیه و تنظیم: مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا