شهر و جامعهعناوین اخبار

اولین حضور رشته ورزشی کونگ فو در جام بانوی قدسیان/ هیجانات مثبت از اعتیاد جلوگیری می‌کند

به گزارش سرمایه گستران، مسابقات کونگ فو بانوان از سوی معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری هیأت کونگ فو استان اصفهان در سالن ورزشی کوثر برگزار شد.

این مسابقات با حضور ۱۱۲ ورزشکار بانو و در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در دو شب برگزار شد که با استقبال پرشور خانواده ها و طرفداران این رشته ورزشی همراه بود.

علیرضا رسولی مسئول برگزاری مسابقات کونگ فو در خصوص برگزاری این دوره از رقابت ها توضیح داد: رشته کونگ فو اولین دوره ای است که در مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان حضور پیدا کرده که بسیار برای ما مهم بود در اولین دوره بتوانیم نظم و اخلاق را به صورت کامل رعایت کنیم و در بخش فرهنگ سازی نیز فعالیت خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هیأت کونگ فو چندسال در مسابقات قرآن مقام آور و در ماه مبارک رمضان میزبان مسابقات کشوری بوده است تصمیم گرفتیم فعالیت جسمی و روحی را هم زمان با هم در این ماه داشته باشیم که این مسابقات را برگزار کردیم و برای ما اهمیت داشت موقع اذان ورزشکاران نماز بخوانند.

رسولی بیان داشت: به دلیل آنکه در ماه های تیر و مرداد مسابقات انتخابی کشور را برگزار می کنیم، این دوره پیش زمینه ای شد برای آماده سازی ورزشکاران که از لحاظ برنامه ریزی ای که معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان انجام داده بود توانستیم این مسابقات را با کیفیت بسیار بالایی برگزار کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل امتحانات است اما تعداد قابل ملاحظه ای در این دوره شرکت کردند که بدون هیچ مشکلی توانستیم مسابقات را به پایان برسانیم و به اهدافی که داشتیم دست پیدا کردیم.

نتایج این دوره از مسابقات بدین شرح است:

 بخش بانوان در رده سنی نونهالان:

وزن۲۴- کیلوگرم سارا امینی، نیایش پولادخانی و فاطمه رضایی به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن ۲۶- کیلوگرم فاطمه سلطانیان، ستایش محمدی و فاطمه رضایی به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن ۲۸- کیلوگرم مینا انجامی، هستی رضایی و نیایش رحمانی به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن۳۱- کیلو گرم زهرا خیری، ستایش واعظی و میترا رضایی به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن ۳۴- کیلوگرم کیانا جلالی، آیدا ذوالفقاری و سمیرا سلطانیان به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن۳۷- کیلوگرم یکتا سلطانیان، زهرا سلیمی و سارینا استکی به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن ۴۰- کیلوگرم زهرا بواسحاق، غزل شیخ زاده و آیلین نقیبی زاده به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن ۴۵- کیلوگرم الهه سلطانیان، فاطمه زهرا موجودی و ستایش اصلانی به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

رده سنی نوجوانان:

وزن۴۱- کیلوگرم فاطمه چوپانی، پریسا حجت پور و نگار پولاد خان به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن ۴۴- کیلوگرم فائزه نبی، آیدا عنایتی و سارا اسماعیلی به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن ۴۷- کیلوگرم مهسا سیفی، مهلا اتحادی و نرگس فاضلی به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن ۵۱- کیلوگرم مهشید صابری، مهسا جلالی و زینب اسماعیلی به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن ۵۵- کیلوگرم مبینا نوروزی، عسل رحیمی و یگانه موسوی به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن ۶۰- کیلو گرم مریم سلطانی، نجمه سادات موسوی و ساجده سلطانیان به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

رده سنی جوانان:

وزن ۴۵- و ۴۲+ کیلوگرم فائزه تش، فاطمه محمدی و مرضیه سلطانی به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن ۴۸- کیلوگرم ساجده محرابی، زهرا اسکندری و محدثه قدیری به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن ۵۱- کیلوگرم نیلوفرالله کانی، فاطمه رضایی و شادی مهردخت به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن۵۵- کیلوگرم ندا فرهادی، الهه رفیعی و مائده حداد به ترتیب مقام اول تا سوم

وزن ۶۳- کیلوگرم زهرا اسماعیل زاده، مهدیه سلطانیان و فاطمه مهرابی به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش تیمی:

در رده سنی نونهالان تیم های خمینی شهر، همای رحمت و پویان رزم به ترتیب مقام اول تا سوم

در رده سنی نوجوانان تیم های برخوار، پویان رزم و همای رحمت به ترتیب مقام اول تا سوم

و در رده سنی جوانان تیم های فلاورجان، خمینی شهر و لنجان به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

***هیجانات مثبت از اعتیاد جلوگیری می‌کند

غلامرضا نیک راهان مشاور و استاد دانشگاه، با حضور در برنامه سینما جامعه گفت: هیجانات مثبت از اعتیاد جلوگیری می‌کند و خانواده‌های شاد کمتر به سمت مواد مخدر می‌آیند.

اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری دفتر تخصصی سینما اولین رویداد “سینما جامعه” را به موضوع تحلیل آسیب های اجتماعی در آینه سینما با اکران و نقد فیلم “متری شیش و نیم” ساخته سعید روستایی در سینما فلسطین اختصاص داد.

در فیلم سینمایی متری شیش و نیم، نوید محمدزاده در نقش یکی از سرکردگان توزیع مواد مخدر و پیمان معادی در نقش پلیس نقش آفرینی می کنند.

متری شیش و نیم کش و قوس های آسیب‌های اجتماعی که اعتیاد به بدنه جامعه می‌زند را به تصویر می‌کشد و قصد دارد اختلالاتی که خانواده و عوامل اجتماعی در کودکی و نوجوانی برای نوید محمدزاده به وجود آورده اند تا او یکی از سرکردگان توزیع مواد مخدر شود را نشان دهد.

وی پیش از اکران فیلم متری شیش و نیم به بیان صحبت هایی در خصوص اعتیاد پرداخت و افزود: در جامعه امروز نیاز است به جای درمان به سمت پیشگیری برویم که  اتفاقات بهتری بیفتد.

این مشاور با بیان مواردی که باعث اعتیاد می‌شود، اظهار کرد: در بسیاری از موارد ژنتیک افراد را به سمت اعتیاد سوق می‌دهد که برای مهار این مورد کاری نمی توان کرد اما در مواردی که عامل اجتماعی باعث اعتیاد می‌شود افراد می‌توانند از این سرایت پیشگیری کنند.

نیک راهان در ادامه افزود: آیا اگر کسی فقیر بود و نیازهای خانواده‌اش برطرف نمی‌شد باید به سمت اعتیاد و پخش مواد مخدر

گرایش پیدا کند؟ اینگونه نیست بلکه باید راه هایی را به کار برد که جامعه طوری واکسینه شود که عوامل اجتماعی نتوانند افراد را به اعتیاد سوق دهند.

وی با بیان اینکه در اعتیاد اراده داشتن یا نداشتن خود فرد بسیار مهم است، گفت: فرزندان هر روز در برابر آسیب‌های اجتماعی شامل خشونت، اعتیاد به مشروبات الکلی و مواد مخدر و … قرار دارند اما آیا قرار است پدر و مادر در تمام مراحل زندگی آن‌ها را کنترل و همراهی کنند؟

این استاد دانشگاه با بیان اینکه پدر و مادر باید به فرزند خود احترام بگذارند، ادامه داد: نیاز است پدران و مادران به جای کنترل و نظارت به فرزندان خودکنترلی بیاموزند.

وی با بیان اینکه سومصرف مواد مخدر در کشور ما از ۱۴ سالگی کلید خورده است، گفت: سبک فرزندپروری در جلوگیری از ابتلای فرزندان به اعتیاد بسیار مهم است پدرها و مادرها باید در محیط خانه فضای آزادی را همراه با محبت و صمیمیت فراهم کنند و در این موارد ثبات داشته و همیشه در کنار احترام به فرزندانشان مقتدر باشند.

این مشاور افزود: خانواده‌ها باید در خانه دلبستگی ایمن ایجاد کنند یعنی وقتی فرزند یا عضوی از خانواده ناراحت است بقیه اعضای خانواده بفهمند از چه موضوعی ناراحت است و سعی کنند آن را برطرف سازند.

نیک راهان معتقد است، خانواده‌هایی که فرزندان را از نظر محبت ارضا می‌کنند فرزندانشان کمتر به اعتیاد گرایش پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایران رتبه ۱۰۶ شادی را در دنیا دارد اضافه کرد: خانواده‌ها از هیجانات مثبت، دیدن سریال و گوش کردن موسیقی شاد، پارک رفتن و شادی های خانوادگی نگذرند و فرزندان را به کلاس های مختلفی برای رشد شخصی بگذارند همچنین نیاز است خانواده ها معنویت را افزایش دهند تا فرزندان یاد بگیرند فقر، مشکلات و .. را به خاطر چه چیزی تحمل می‌کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه خانواده‎هایی که درگیر تعارض و آشفتگی هستند بیشتر در معرض اعتیاد قرار دارند، افزود: اگر در خانواده ای پدر معتاد باشد مادر قطعا می‌تواند خانواده را مدیریت کند اما اگر عکس این موضوع اتفاق بیفتد خانواده منفجر می‌شود.

این مشاور با بیان اینکه گذشته افراد اعم از تنبیه بدنی، اضطراب و استرس در خانه و سواستفاده جنسی در کودکی افراد را بیشتر به سمت اعتیاد سوق می‌دهد، افزود: به فرزندان عزت نفس بیاموزید تا بتوانند از خودشان مراقبت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا