تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

آهن کشی های عنکبوتی سقف بازار مرکزی اصفهان پاکسازی می شود/ آغاز عملیات شناسایی زمین های محصور حاشیه بازارهای مرکزی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین کارگر با اشاره به وضعیت ایمنی بازار بزرگ اصفهان و با توجه به اینکه بازار تاریخی هسته مرکزی اصفهان در محدوده منطقه سه قرار دارد، اظهار کرد: در بازار مرکزی اصفهان ۲۷ هزار مغازه وجود دارد که اشغال قسمتی از فضای عبور و مرور بازار توسط کسبه، روند امدادرسانی و عبور و مرور را در صورت بروز حادثه با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: شهرداری منطقه سه به صورت قاطع در همه بازارهای مجاور میدان نقش جهان و میدان امام علی (ع) جهت رفع سد معبر اقدام به پاکسازی بازار کرده است.

کارگر با اشاره به وجود ضایعات آویزان در سقف بازار اصفهان که باعث عدم عبورخودروهای امدادرسانی در بازار می شود، اظهار کرد: آهن کشی های غیراصولی عنکبوتی نصب شده در سقف بازار و ضایعات آویزان سردر مغازه ها برای آویزان کردن کالاهای کسبه که از نظر بصری نیز خوشایند نیست، در حال پاکسازی است. این آهن کشی ها از سوی کسبه و برای آویزان کردن لامپ و تبلیغات مغازه ها نصب شده است که مانع تردد خودروهای امدادرسانی آتش نشانی می شود.

وی ضمن اشاره به وجود انبارهای غیرمجاز در بازارهای مرکزی اصفهان ادامه داد: متاسفانه کسبه بازار زمین های محصور اطراف خود را به عنوان انبار ضایعات استفاده کرده اند که با توجه به بالا بودن حجم ضایعات، احتمال بروز هرگونه حادثه از قبیل آتش سوزی وجود دارد که در این صورت با توجه به عبور و مرور سخت خودروهای امدادی، خدمات رسانی در زمان حادثه دچار مشکل می شود.

*تعداد شیرهای هیدرانت در بازار مرکزی اصفهان افزایش می یابد

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان افزود: عملیات پاکسازی، تخلیه و بارگیری ضایعات زمین های محصور و چهاردیواری حاشیه بازارهای مرکزی اصفهان در دست اقدام است و گروه های مختلف خدمات شهری در حال شناسایی این اماکن هستند که از طریق اقدامات قانونی اقدام به پاکسازی و تخلیه می شود.

وی تصریح کرد: چنانچه کسبه بازار نسبت به این موارد با عوامل خدمات شهری همکاری خوبی داشته باشند می توان از حادثه احتمالی آتش سوزی در بازارهای هسته مرکزی شهر اصفهان جلوگیری کرد.

کارگر با اشاره به نصب ۱۲۸ شیر هیدرانت مخصوص آتش نشانی در سطح بازار مرکزی اصفهان افزود: با هماهنگی آتش نشانی در آینده نزدیک با جانمایی مناسب، تعداد قابل توجهی از این شیرها در فواصل نزدیک تر نیز نصب خواهد شد که در مواقع بحران، جوابگوی خطرات و حوادث احتمالی باشد.

وی گفت: در مجموع برای مدیریت بحران در بازار مرکزی، سه عامل باید مورد توجه قرار گیرد. یکی رفع سد معبر بازار، عامل دیگر دور کردن مواد اشتعال زا در حواشی بازار مرکزی است و عامل دیگر تعبیه شیرآلات مخصوص آتش نشانی در فاصله های معین که باید در خصوص آن پیش بینی های لازم را انجام داد.

*همکاری یک هزار و ۱۹۳ کسبه منطقه ۳ با اکیپ های رفع سدمعبر

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان همچنین با بیان اینکه ۲۹ هزار و ۶۳۱ مغازه در سطح منطقه سه وجود دارد که باید برقراری نظم در پیاده روها بیشتر مورد توجه کسبه قرار گیرد، تصریح کرد: در دو ماه ابتدای سال جاری یک هزار و ۵۱ مورد تذکر شفاهی در خصوص رفع سد معبر کسبه متخلف سطح منطقه و بازار داده شده است که از این تعداد ۱۴۹ مورد نیز اخطاریه به آنها ابلاغ شده است و پنج مورد نیز با توجه به عدم رعایت اخطاریه، وسایل آنها به انبار انتقال داده شده است.

وی افزود: در دو ماه ابتدایی سال جاری یک هزار و ۱۹۳ نفر از کسبه منطقه سه با تذکر اکیپ رفع سد معبر و همکاری با نیروهای شهرداری، اجناس خود را به داخل مغازه انتقال داده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا