تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

نقش پررنگ معاونت اجتماعی در ارتقای سرمایه اجتماعی ناجا/ خبرگزاری پلیس مرجعی مورد اعتماد برای رسانه ها است

 به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار” مهدی معصوم بیگی”  پلیس ضمن تسلیت ایام شهادت پیشوای اول شیعیان حضرت علی (ع) گفت: سرمایه اجتماعی و منزلت اجتماعی ۲ رکن اساسی در ارتقای جایگاه پلیس در جامعه به شمار می آیند.

وی سرمایه اجتماعی را به محبوبیت و مقبولیت از سوی مردم تعریف کرد و اظهار داشت: کسب سرمایه اجتماعی به نحوه برخورد، رفتار و عملکرد ما بر می گردد چرا که هر چقدر نیروی انتظامی سازمانی پاسخگو، فعال، پویا، با دانش، به روز و حرفه ای باشد میزان مقبولیت و محبوبیت آن نیز در نزد مردم افزایش پیدا می کند.

این مقام ارشد انتظامی در توضیح منزلت اجتماعی گفت: وقتی کارکنان از کارکردن در سازمان خود احساس رضایت کرده و به هیچ عنوان حاضر به اشتغال در جای دیگری نباشند این موضوع نشان می دهد که آن ها دارای منزلت هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ۲ رکن سرمایه اجتماعی و منزلت اجتماعی به هم وابسته بوده و تفکیک ناپذیر هستند افزود:هرچقدر که کارکنان دارای امید، نشاط، ورزیدگی، پویایی و احساس رضایت باشند مسلماً علاقه آنان به کار بیشتر شده و همین امر باعث می شود که خوب کار کنند و وقتی این اتفاق افتاد محبوبیت و مقبولیت سازمان در بین مردم هم بیشتر می شود و منزلت اجتماعی کارکنان نیز ارتقا می یابد.

سردار معصوم بیگی، سپس با مهم دانستن جایگاه معاونت اجتماعی ناجا اظهار داشت: بی شک معاونت اجتماعی نقش پررنگ و ممتازی در ارتقای سرمایه اجتماعی و منزلت کارکنان ناجا دارد.

وی عنوان کرد: امروز معاونت اجتماعی حکم سخنگویی نیروی انتظامی را برعهده داشته و در خط مقدم ارائه عملکرد کارکنان نیروی انتظامی قرار دارد.

سردار معصوم بیگی، پیشگیری اجتماعی از طریق افزایش آگاهی های عمومی در خصوص آسیب ها و جرایم، برجسته سازی موفقیت های پلیس، مقابله با جنگ نرم رسانه ای و عملیات روانی دشمن ، تجزیه و تحلیل رویدادها و حوادث ، معرفی چهره های برتر و شاخص پلیس و برجسته کردن رشادت ها، شجاعت ها و شهامت های شهدای ناجا را از جمله وظایف و راهبردهای اصلی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: امروز بیش از هر زمانی نیاز داریم که اقدامات شایسته و خوب نیروی انتظامی به مردم معرفی شود چرا که از طرفی مورد هجمه و فشار دشمن قرار داریم و از طرفی نیز توقع مردم از این نیرو روز به روز بیشتر می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، اطلاع رسانی دقیق، شفاف ، بهنگام، سریع و به موقع را ویژگی بارز مرکز اطلاع رسانی پلیس دانست و اظهار داشت: امروز خبرگزاری پلیس به مرجع رسمی برای همه رسانه ها تبدیل شده به طوری که وقتی حادثه ای رخ می دهد همه به دنبال تائید و یا رد آن از سوی این خبرگزاری هستند.

سردار معصوم بیگی، گفت: امروز مرجع بودن سایت خبرگزاری پلیس باعث اعتماد بیشتر مردم به نیروی انتظامی شده و به تبع سرمایه اجتماعی و منزلت اجتماعی این نیرو را نیز ارتقاء داده است که به همین جهت از تلاش و زحمات مدیران و کارکنان این معاونت تقدیر می کنم.

فرمانده انتظامی استان، تولید بسته های خبری و برنامه ۱۵ دقیقه ای همگام با پلیس برای پخش از سیمای مرکز اصفهان توسط معاونت اجتماعی این فرماندهی در سال جاری را اقدامی شایسته و تاثیرگذار عنوان کرد و اظهار داشت: معتقدم پلیس اصفهان در سطح ملی حرف های زیادی برای گفتن دارد و معاونت اجتماعی این فرماندهی قادر است تا در تولید نیمی از برنامه های مستند “شوک” و “بیراهه” مشارکت داشته باشد و از این طریق آموزش ها و هشدارهای ناجا را به گوش مردم سراسر کشور برساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا