شهر و جامعهعناوین اخبار

مشاور فدراسیون بدنسازی: ورزش حرفه ای بدون مصرف مواد نیروزا غیرممکن است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران . به نقل از ایرنا ،محمدرضا نصرالله زاده پنجشنبه شب در حاشیه پانزدهمین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی باشگاههای کشور در گرگان گفت: توصیه ما به ورزشکاران استفاده از داروهای نیروزای قرار گرفته شده در فهرست مجاز است.
وی بیان کرد: دشواری های ورزش حرفه ای و فشار فراوان ناشی از تمرینات طاقت فرسا ورزش بدون مکمل های نیروزا را غیر ممکن می کند اما یکی از موارد ضروری برای جلوگیری از تبعات احتمالی مانند محرومیت های طولانی مدت استفاده از این مواد بر اساس تجویز پزشکان است.
مشاور فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام افزود: اگر چه در برخی باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام داروهای غیرمجاز به ورزشکاران فروخته می شود اما فضای کلی این رشته در کشور به رغم برخی تصورات موجود سالم و کاملا ورزشی است.
نصرالله زاده ادامه داد: یکی از اقدامات فدراسیون در مسیر سالم سازی باشگاه ها نظارت دائمی بر عملکرد این باشگاه ها و برخورد سختگیرانه با متخلفین است که به عنوان نمونه امسال فقط در تهران ۲۰ باشگاه عرضه کننده داروهای نیروزا پلمب و از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری شد.
وی مچ اندازی را یکی از رشته های کاملا سالم از لحاظ مصرف مواد نیروزا دانست و گفت: اغلب ورزشکاران حاضر در این رشته به دلیل برخورداری از بازوان قدرتمند ناشی از فعالیت های بدنی خارج از باشگاه مانند کارهای کشاورزی در سلامت کامل به سر برده و مشکلی از لحاظ مصرف مواد غیرمجاز در آن ها وجود ندارد.
مشاور رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بیان کرد: با وجود اطمینان از این ورزشکاران در رقابت های امسال به صورت تصادفی از برخی ورزشکاران آزمایش دوپینگ گرفته شده و با ارسال نمونه ها به آزمایشگاه تهران سلامت مسابقات تضمین می شود.
پانزدهمین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی باشگاههای کشور با حضور ۲۲۰ ورزشکار از ۲۰ استان کشور به میزبانی گرگان تا عصر فردا جمعه در سالن ورزشی امام خمینی (ره) گرگان ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا