شهر و جامعهعناوین اخبار

برپایی ۳۳۶۵ پایگاه جمع‌آوری فطریه در استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان اصفهان بابیان اینکه برای جمع‌آوری زکات فطره نیاز به اخذ مجوز از شورای زکات استان هست، افزود: این شورا به ریاست امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور استاندار و سایر مسئولان مرتبط به شکل منظم برگزار می‌شود و دبیرخانه این شورا در کمیته امداد استان قرار دارد.
متین پور بر پا کردن صندوق جمع‌آوری فطریه و کفارات در روز عید سعید فطر را بر اساس تصمیم شورای زکات استان تنها با دریافت مجوز از این شورا امکان‌پذیر دانست و گفت: این تصمیم برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی بعضی سودجویان و همچنین نظارت بر حسن هزینه کرد وجوهات شرعی مردم اخذشده است.
دبیر شورای زکات استان تعداد کل مجوزهای صادرشده برای ایجاد پایگاه و قرار دادن صندوق جمع‌آوری زکات فطریه در سراسر استان اصفهان را ۳۳۶۵ اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵۲۷ پایگاه توسط کمیته امداد در معابر، مساجد و مراکز نیکوکاری برپا خواهد شد.
متین پور میزان زکات و کفارات جمع‌آوری‌شده در سراسر استان اصفهان توسط خیریه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که با مجوز این شورا در عید فطر سال گذشته عمل کردند را ۱۳ میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: فطریه جمع‌آوری‌شده در هرسال بر اساس موازین و دستورالعمل‌های شرعی در سریع‌ترین زمان ممکن به نیازمندان واقعی پرداخت می‌شود.
وی امکان پرداخت غیرحضوری زکات فطره را با تمهیدات گسترده‌ای که توسط کمیته امداد استان اصفهان فراهم‌شده است را میسر دانست و گفت: مردم عزیز استان می‌توانند با شماره‌گیری #۱*۸۸۷۷* از تلفن همراه خود و یا مراجعه به پایگاه اینترنتی emdad.ir فطریه خود را پرداخت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا