حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

هک حساب کاربری ۴ هزار دلاری مدیر شرکت توسط کارآموز/کشف ۱۶۶کیلو تریاک و حشیش در “اصفهان”/کشف ۱۱حلقه لاستیک خارجی کامیون در “شهرضا”

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی”  بیان داشت: پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائى مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری وی و تغییر اطلاعات هویتی مالک درصدد فروش آن به غیر است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتا پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند، متهم را که کارآموز شرکت بود شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام مجرمانه فروش حساب کاربری و کسب منافع مالی اعلام کرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در راستای حفظ امنیت حساب های کاربری به کاربران توصیه کرد: همواره از رمزهای قوی و منحصر به‌فرد استفاده کنید و به صورت منظم آن‌ها را تغییر دهید، همچنین هرگز رمزهای عبور را روی کامپیوتر، ایمیل یا سرویس‌های ابری ذخیره نکنید، زیرا مجرمان می‌توانند از داده‌های درز کرده برای ورود به حساب‌های شما، سرقت هویت، آسیب‌رسانی مالی و باج‌گیری استفاده کنند و منجر به ایجاد دردسرهای ناخواسته شوند.

سرهنگ مرتضوی در پایان تاکید کرد: هر زمان که امکان تائید هویت ۲ مرحله‌ای وجود دارد، این گزینه را فعال کنید، احراز هویت یا تائید هویت دو مرحله‌ای یا دو فاکتوری یک لایه امنیتی اضافه ایجاد می‌کند و به عنوان یک روش احراز هویت ثانویه در کنار پسورد عمل می‌کند.

***کشف ۱۶۶کیلو تریاک و حشیش در “اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “اصفهان” از کشف مقدار ۱۶۶کیلو تریاک و حشیش در بازرسی از یک وانت پیکان خبر داد.

سرهنگ ” محمدرضا خدادوست “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی پاسگاه “رامشه” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت پیکان که در یکی از محورهای فرعی حرکت می کرد، مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه راننده و سرنشین خودرو که یک خانم بود به سوال های ماموران جواب های ضد و نقیض دادند، بیان داشت: از خودرو بازرسی شد که مقدار ۷۳ کیلو حشیش و ۹۳ کیلو تریاک که زیر صندلی های خودرو جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به تحویل این سوداگران مرگ به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

***کشف ۵۵ رأس دام مسروقه در “نائین

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از دستگیری یک سارق و کشف تعداد ۵۵رأس دام مسروقه خبر داد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام و شکایت شهروندان به پلیس، موضوع با حساسیت ویژه ای در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان “نائین” قرار گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: در این راستا کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و انجام یک سری اقدامات خاص پلیسی سرانجام موفق شدند، یک سارق که مرتکب این گونه سرقت ها شده بود را شناسایی کنند.

وی با اشاره به دستگیری سارق بیان داشت :متهم در بازجوئی های تخصصی پلیس به سرقت ۵۵ رأس دام اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان گفت: این سارق برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

***کشف ۱۱حلقه لاستیک خارجی کامیون در “شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف تعداد ۱۱حلقه لاستیک خارجی کامیون فاقد مدارک گمرکی به ارزش ۵۰۰میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” ،حین کنترل خودروهای عبوری به سه دستگاه کامیون مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون ها، تعداد ۱۱حلقه لاستیک خارجی کامیون فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ کاظم زاد بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۵۰۰میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان افزود: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

***تصادف موتورسیکلت و کامیون با یک کشته و یک مجروح در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از تصادف یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون بادسان در محور”سه راهی پل میر” و فوت راکب و مجروح شدن سرنشین موتورسیکلت خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون بادسان در محور ” سه راهی پل میر ” بلافاصله ماموران پلیس راه “دامنه” به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده موتورسیکلت در دم فوت و سرنشین نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه عدم رعایت حق تقدم توسط راننده موتورسیکلت اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان از رانندگان خواست ، با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از رانندگی در مواقعی که احساس خستگی و خواب آلودگی دارند از وقوع حوادث تلخ جانی و مالی جبران ناپذیر بپرهیزید.

***تسهیلات ویژه پلیس اصفهان برای ترخیص وسایل نقلیه توقیفی

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از ترخیص وسایل نقلیه توقیفی با تسهیلات و تخفیفات ویژه به مناسبت عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” رضا رضایی” با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم خداجو در ماه پرفضیلت و مبارک رمضان گفت: با موافقت سردار فرمانده انتظامی استان مقرر شد تا به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر خودروها و موتورسیکلت های توقیفی در پارکینگ های طرف قرارداد با نیروی انتظامی با اعطای تسهیلات و تخفیفات ویژه ترخیص شود.

وی افزود: به همین منظور مالکان وسایل نقلیه توقیفی می توانند از ۱۱ خرداد تا ۳۰ خرداد ماه به مدت ۱۰ روز با دردست داشتن مدارک هویتی و قبض پارکینگ در شهر اصفهان به شهرک آزمایش و در سایر شهرستان ها به پلیس راهور مربوطه مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور استان خاطر نشان کرد: تسهیلات ارائه شده تنها مربوط به کسانی است که به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات وسیله نقلیه آنها توسط ماموران پلیس توقیف شده و مشمول کسانی که وسایل نقلیه آنها با حکم مقام قضائی توقیف شده نمی شود.

 

***حجاب و عفاف، دو اصل جدائی ناپذیر

گروه استان ها _ اصفهان _ همان گونه که حجاب و پوشش ظاهری لزوماً به معنای برخورداری از همه مراتب عفاف نیست، عفاف بدون رعایت پوشش ظاهری نیز قابل تصور نیست.

دو واژه “حجاب ” و “عفاف”در اصل معنای منع و امتناع مشترک اند و تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است تفاوت بین ظاهر و باطن است، یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است ولی منع و بازداری در عفت مربوط به باطن و درون است، چون عفت یک حالت دونی است ولی با توجه به اینکه تاثیر ظاهر بر باطن ، یکی از ویژگی های عمومی انسان است، بنابر این، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تاثیر و تاثر متقابل است.

بدین ترتیب هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی عفت، تاثیر بیشتری دارد، و بالعکس هرچه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر در مواجهه با نامحرم می گردد.

با توجه به همین نکته، پاسخ این اشکال و شبهه ی افرادی که برای ناکارآمد جلوه دادن حجاب و پوشش ظاهری، تخلفات بعضی از زنان با حجاب را بهانه قرار می دهند آشکار می گردد، زیرا مشکل این عده از زنان، ضعف در حجاب باطنی و فقدان ایمان و اعتقاد قوی به آثار مثبت حجاب و پوشش ظاهری است .

باید متذکر شد که حجاب اسلامی ابعادی گسترده دارد و یکی از مهمترین و اساسی ترین ابعاد آن حجاب درونی و باطنی و ذهنی است که فرد را در مواجهه با گناه و فساد، از عقاید و ایمان راسخ درونی برخوردار می کند و اساساً این حجاب ذهنی و عقیدتی ، به منزله سنگ بنای دیگر حجاب ها، از جمله حجاب و پوشش ظاهری است زیرا افکار و عقاید انسان، شکل دهنده ای رفتارهای اوست.

البته همان گونه که حجاب و پوشش ظاهری، لزوماً به معنای برخورداری از همه مراتب عفاف نیست، عفاف بدون رعایت پوشش ظاهری نیز قابل تصور نیست. نمی توان زن یا مردی را که عریان یا نیمه عریان در انظار عمومی ظاهر می شود عفیف دانست، زیرا گفتیم که پوشش ظاهری یکی از علامت ها و نشانه های عفاف است و بین مقدار عفاف و حجاب، رابطه تاثیر و تاثر متقابل وجود دارد.

بعضی نیز رابطه عفاف و حجاب را از نوع رابطه ریشه و میوه دانسته اند ، با این تعبیر که حجاب، میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است.برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند، این حجاب تنها پوسته و ظاهر است.

از سوی دیگر افرادی ادعای عفاف کرده و با تعابیری، مثل ” من قلب پاک دارم، خدا با قلب ها کار دارد” خود را سرگرم می کنند، چنین انسان هایی باید در قاموس اندیشه ی خود این نکته اساسی را بنگارند که درون پاک، بیرونی پاک می پرورانند و هرگز قلب پاک، موجب بارور شدن میوه ناپاک بی حجابی نخواهد شد.

سرهنگ مختار درخشان – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا