حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

صاعقه جان جوان اصفهانی را گرفت /کشف کالای قاچاق در گلپایگان/کولبرهایی با ۹۹ کیلوگرم تریاک در “نائین”/ارسال تصویر مدارک در تلگرام به بهای اخاذی از جوان اصفهانی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “علیرضا طاهری”  اظهار داشت:  در پی اعلام فوت فردی در روستای “ماربر” بر اثر اصابت صاعقه ، ماموران گشت انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر اصابت صاعقه ، یک کشاورز ۲۶ ساله که در حال کار کردن در زمین کشاورزی بوده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت : جسد متوفی توسط ماموران اورژانس برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین و میاندشت در پایان توصیه کرد: هنگام بارندگی از رفتن به ارتفاعات اکیدا خودداری و از تجهیزاتی همچون موتورسیکلت،تراکتور و وسایلی که هادی جریان الکتروسیته است استفاده نکنید.

***کشف کالای قاچاق در گلپایگان

گروه استان ها – اصفهان– فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از کشف ۲۰۰ قوطی نوشابه انرژی زا و تعداد ۲۰۰ بسته توتون و تنباکوی قاچاق  به ارزش ۳۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “علی سبحانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان روز گذشته در اجرای طرح ظفر  ۲۱  حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه  سواری پژو ۴۰۵  مشکوک و خودرو را  متوقف کردند .

وی افزود : در بازرسی از خودروتعدا د ۲۰۰ قوطی نوشابه انرژی زا و تعداد ۲۰۰ بسته توتون و تنباکوی خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۳۰۰میلیون ریال اعلام کرده اند ، اظهارداشت : در این رابطه راننده دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان پدیده قاچاق را تهدید اقتصادی بزرگی  برای کشور دانسته و از عموم شهروندان خواست ، در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه بی نظمی و فعالیت مجرمانه قاچاقچیان و افراد سودجو و قانون گریز از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ، نیروی انتظامی را در امر مبارزه با پدیده قاچاق یاری کنید.

***کولبرهایی با ۹۹ کیلوگرم تریاک در “نائین”

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف مقدار ۹۹کیلوگرم تریاک  که با  ۵ کوله پشتی حمل می شد خبر داد.

 سرهنگ “غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران  یگان امداد پلیس “اصفهان” در ساعات پایانی شب متوجه شدند چند نفر عابر  در بیابان های اطراف ایستگاه بازرسی شهرستان “نائین” حرکت می کنند که بلافاصله وارد عمل شدند.

وی با اشاره به اینکه عابران به دستور ایست ماموران توجهی نکردند و متواری شدند بیان داشت: در یک عملیات ضربتی ۲ نفر از عابران دستگیر و تعداد ۵ کوله پشتی نیز توقیف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از کوله پشتی های کشف شده مقدار ۹۹ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرهنگ صفری ادامه داد: ۳ نفر از قاچاقچیان در تاریکی شب متواری شدند و برای ۲ متهم دستگیر شده نیز پرونده تشکیل و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی همه توان و تلاش خود را بکار بسته تا با مواد مخدر که یک ابر آسیب است مقابله کند و طرح های مقابله ای پلیس با سوداگران مرگ تداوم دارد.

کشف ۳۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در عملیات مشترک پلیس و اداره اطلاعات اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ سرپرست پلیس آگاهی استان از کشف مقدار ۳۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک کارگاه توسط ماموران پلیس آگاهی و اداره اطلاعات اصفهان خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام خبر دپوی سوخت قاچاق در یک کارگاه متروکه  توسط ماموران اداره اطلاعات اصفهان ، کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان نیز برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: یک گروه از ماموران مجرب اداره اطلاعات و پلیس آگاهی به محل اعزام و در بازرسی از۲ تانکر مقدار ۳۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این عملیات ۳ قاچاقچی سوخت دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرپرست پلیس آگاهی اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق سوخت و ذخایر ملی کشورمان خسارات و ضررهای جبران ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور وارد می کند که از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مربوطه را به پلیس اطلاع دهند.

***ارسال تصویر مدارک در تلگرام به بهای اخاذی از جوان اصفهانی

گروه استان ها-اصفهان- رئیس پلیس فتای استان از دستگیری فردی که با سوءاستفاده از مدارک هویتی یکی از شهروندان از طریق هک تلگرام قصد اخاذی از وی را داشت خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس تصویر مدارک و اطلاعات هویتی وی را در اختیار دارد و با ارسال پیام های تهدید آمیز قصد مزاحمت و  اخاذی از وی را دارد، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد فردی ناشناس با در اختیار داشتن کد دسترسی به پروفایل شاکی به تصویر مدارک و اطلاعات هویتی بارگزاری شده توسط شاکی دسترسی پیدا کرده و با ارسال پیام های تهدید آمیز قصد اخاذی از وی را دارد.

این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به اظهارات شاکی و اقدامات پلیسی، متهم شناسایی و با شگردهای فنی به این پلیس احضار شد، متهم در بازجویی به عمل آمده عنوان داشت با ارسال پیام های جعلی تبلیغاتی و جلب اعتماد شاکی با دریافت کد دسترسی به پروفایل موفق شدم تصویر مدارک هویتی وی را بدست آوردم.

رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان مدارک هویتی خود را در تجهیزات هوشمند نگهداری نکرده و از طریق شبکه های اجتماعی تبادل نکنید، همچنین یکی از معمول ترین و شایع ترین نمونه های سرقت اطلاعات هویتی به شکل آنلاین، هک و نفوذ به اطلاعات در بستر رایانه و تلفن همراه می باشد که به دلیل سهل انگاری کاربر صورت می گیرد، به طوری که بعداً این اطلاعات به روش های مختلف می تواند برای مجرم کاربرد داشته باشد.

***رعایت سرعت مطمئنه بهترین روش برای کاهش خطرات رانندگی می باشد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت : یکی از موارد تخلفات شایع رانندگان وسایل نقلیه که منجر به تصادف و یا حداقل تشدید آن می شود تخطی از سرعت مطمئنه است.

سرهنگ “رضا رضایی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: یکی از موارد تخلفات شایع رانندگان وسایل نقلیه که منجر به تصادف و یا حداقل تشدید آن می شود تخطی از سرعت مطمئنه است.

وی افزود: رانندگان وسایل نقلیه موظفند در تقاطع هایی که چراغ راهنمایی و یا مامور راهنمایی و رانندگی یا تابلوی ایست نداشته باشد، سر پیچ ها، جاده های تنگ و بطور کلی در محل هایی که موانعی در مسیرحرکت آنان قرار داشته باشد و همچنین هنگام بارندگی یا مه یا کولاک و مانند آنها، از سرعت وسیله نقلیه تا حدی که بر حسب مورد برای پرهیز از خطر یا تصادف ضرورت دارد، بکاهند و با سرعت مطمئن حرکت کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: زمانی که شما در حال رانندگی هستید وظیفه دارید تمام حواس خود را متوجه راه و سایر استفاده کنندگان از راه کرده و برای مقابله با هرگونه خطر و حادثه احتمالی آمادگی داشته باشید، آگاهی از خطرات می تواند کمک موثری در تصمیم گیری بموقع شما داشته باشد، همیشه با سرعتی حرکت کنید که در مواقع خطر براحتی وسیله نقلیه را متوقف کنید،  این شرایط قابل پیش بینی نبوده و هرموقع ممکن است پیش بیاید.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی در پایان خاطر نشان کرد: همیشه در هنگام رانندگی سرعت مناسب اتخاذ کنید و فاصله کافی را با وسیله نقلیه جلویی در نظر بگیرید، اگر فاصله اتومبیل شما با وسیله نقلیه جلویی کم شد، با کاهش سرعت فاصله را زیادتر کنید در این صورت خطر حادثه کم خواهد شد، بنابراین بارعایت سرعت مطمئنه در حین رانندگی می توان از بروز تصادف جلوگیری کرده و دیگر شاهد حوادث تلخ و مرگبار در جاده ها نباشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا