تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

سفیر کرواسی با شهردار اصفهان دیدار کرد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در این دیدار بر لزوم همکاری های مشترک، برگزاری رویدادهای مشترک فرهنگی و اقتصادی، حضور در جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و…. تاکید شد.

دکتر قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در این دیدار با بیان اینکه اصفهان شهری تاریخی، فرهنگی و شهری مهم از لحاظ گردشگری است، اظهار کرد: صنعت در این شهر از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده و همچنین اصفهان به دلیل دارا بودن دانشگاه های معتبر، پایگاه بسیاری از علوم است.

وی فراهم شدن زمینه توسعه روابط میان اصفهان و کرواسی را از جمله اهداف حضور سفیر کرواسی در اصفهان ذکر کرد و افزود: شهرداری اصفهان قصد دارد تا در این زمینه شرایط لازم را فراهم کند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: از اینکه سفیر کرواسی نگاه نو و تازه ای به توسعه روابط با ایران دارد بسیار خرسندیم، با توجه به نگاه مثبت مردم کرواسی به مردم ایران، این دو کشور و شهر اصفهان می توانند با یکدیگر روابط بسیار خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به نقش راه ابریشم در روابط میان کشورهای این مسیر و طرح این موضوع در اجلاس اخیر شانگهای، بیان داشت: موضوع جاده ابریشم به عنوان یک موضوع بسیار مهم در این اجلاس مطرح شد، این جاده نقش بسیار مهمی در توسعه بین کشورها و رونق اقتصادی دارد. با توجه به اینکه کرواسی نیز یک کشور عضو این مسیر است می توان زمینه گفت و گوهای بیشتر میان ایران و کرواسی را بسط و توسعه داد.

نوروزی تصریح کرد: اصفهان زمینه گردشگری بسیار بالایی دارد و بخشی از گردشگرانی که در این شهر حضور پیدا می کنند گردشگران فرهنگی هستند. در این دوره از مدیریت شهری، بر موضوع گردشگری تاکید بسیار زیادی داشته ایم و توسعه گردشگری بخشی از نیازها و دغدغه های ما است.

وی با بیان اینکه هدف ما برقراری توافقات بسیار خوب در زمینه گردشگری با کشور کرواسی است، افزود: علاقه داریم مردم کرواسی بتوانند از شهر اصفهان که به نصف جهان معروف است، دیدن کنند زیرا تا این شهر را ندیده باشند گویی نصف جهان را ندیده اند.

شهردار اصفهان ادامه داد: همچنین این آمادگی وجود دارد شرکت های بخش خصوصی کشور کرواسی را به بخش های تجاری در اصفهان متصل کنیم.

وی با بیان اینکه در تاریخ ۲۸ خرداد نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در اصفهان برگزار می شود، تاکید کرد: کشورهای بسیاری برای این نمایشگاه دعوت شده اند که نمایندگان برخی از آن ها در این رویداد حضور دارند. از همین جا از سفیر کرواسی دعوت می کنیم در این نمایشگاه حضور پیدا کنند تا گام اول برای توسعه گردشگری بین دو کشور برداشته شود.

نوروزی گفت: همچنین در مردادماه جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار می شود که رویداد بسیار مهمی است. از سفیر کرواسی نیز دعوت می شود در این جشنواره حضور داشته تا با ظرفیت های فرهنگی و هنری اصفهان آشنا شده و زمینه های توسعه گردشگری فرهنگی را در اصفهان بررسی کند.

کشور چهار میلیونی کرواسی ۱۶ میلیون گردشگر دارد

سفیر کرواسی در ایران نیز در ادامه این دیدار، اصفهان را شهری بسیار زیبا توصیف کرد و بیان داشت: این اولین بازدیدم از این شهر است اما در همین مدت کم، زیبایی و فضای تاریخی شهر، من را تحت تاثیر قرار داده است. با توجه به دیداری که از دانشگاه اصفهان داشتم متوجه شدم رابطه بسیار خوبی میان این دانشگاه با دانشگاه های کشور کرواسی و شهر زاگرب وجود دارد.

” دراگو اشتامبوک ” تصریح کرد: کرواسی کشوری کوچک با جمعیتی ۴ میلیون نفری است که شاید به اندازه تنها یکی از استان های ایران جمعیت داشته باشد با این وجود از لحاظ فرهنگی و تاریخی قدمت بسیاری دارد.

وی اضافه کرد: کشور کرواسی دارای آب و هوای مدیترانه ای بوده و به دلیل وجود دریای آدریاتیک، این کشور محل بسیار مناسبی برای مشارکت های تجاری با ایران محسوب می شود و شرکت های ایرانی می توانند با توسعه بازار محصولات و تولیدات خود در این کشور، محصولات خود را به سراسر اروپا صادر کنند.

سفیر کرواسی در ایران گفت:  با وجود داشتن جمعیت چهار میلیونی کشور کرواسی، تعداد گردشگر ما به ۱۶ میلیون در سال گذشته رسید. جدای از بحث توریسم، کرواسی در صنعت کشتی سازی نیز کشوری پیشرفته محسوب می شود.

وی اضافه کرد: ایران کشوری بسیار بزرگ و تاریخی است و اصفهان نیز یکی از زیباترین شهرهای این کشور است. بسیار علاقمند هستیم نیازهای دوطرف در این تعاملات برطرف شده و روابط گسترش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا