تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

آغاز گازرسانی به شهرک امیر کبیر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی امیر کبیر شهرضا با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان، فرماندار، نماینده مردم شریف شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی،  شهردار شهرضا و برخی دیگر از مسئولان محلی شهرضا کلنگ زنی و آغاز گردید.

سید مصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در آیین افتتاح طرح گازرسانی به شهرک صنعتی امیر کبیر گفت: تمامی زیرساخت ها ی لازم از جمله طراحی شبکه، ایستگاه و اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه فراهم شده است.

وی، گفت: در این پروژه بزرگ صنعتی، یک ایستگاه TBS  ۱۰هزار متر مکعبی، ۲۹ هزار متر شبکه پلی اتیلن و ۱۰۰متر شبکه فولادی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی از نعمت گاز بهره مند خواهند شد گفت: یکی از دغدغه های بزرگ این شرکت، توسعه گازسانی در بخش صنعت و کمک به چرخه تولید و اشتغال است.

همچنین، در این مراسم فرماندار شهرضا، بیان داشت: استفاده از فرصت ها در زمان خودش توسعه بخش است و نعمت گاز در این شهرک صنعتی جهت ارتقای سطح تولید و اشتغال شهرستان یک فرصت ذی قیمت و مغتنم است.

رفیعی نژاد افزود: با ورود گاز به این شهرک صنعتی زیرساخت بزرگی برای افزایش تعداد کارگاه ها و واحدهای تولیدی فراهم خواهد شد.

در ادامه قاسمی، شهردار شهرضا، نیز با بیان اینکه، اراضی مورد نیاز برای احداث ایستگاه TBS  مورد نظر در این پروژه ظرف مدت ۴۵ روز آماده و در اختیار شرکت گاز قرار خواهد گرفت، گفت: مطابق با پیش بینی های انجام شده با آغاز عملیات اجرایی این طرح، ظرف مدت سه ماه نعمت گاز طبیعی در این شهرک جریان خواهد یافت.

گفتنی است، این پروژه که با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری شهرضا اجرا خواهد شد شامل؛ چند فاز است که در فاز نخست عملیات اجرایی ایستگاه TBS  شروع شده و با نصب مکانیکال آن عملاً امکان تامین گاز با فشار ۶۰psi  در شهرک فراهم خواهد شد و متعاقب آن با هماهنگی انجام شده و واریز هزینه ی سهم بخش خصوصی و شهرداری، عملیات اجرایی فازهای بعدی برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.

وی، گفت: با اجرای این پروژه در مرحله نخست حدود ۲۰۰۰ واحد صنفی گازدار و با اجرای کامل طرح حدود ۳۰۰۰ واحد از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا