شهر و جامعهعناوین اخبار

دعوت حوزه هنری از فیلمسازان و عکاسان اصفهان برای حضور در جشنواره فردا/«آتروپین» نمایشی تراژیک کمدی به روایت امید نیاز

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، پنجمین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فردا) با هدف معرفی فعالیت ها، توانمندی ها و دست آوردهای کشور در بخش های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی و با شعار «حمایت از تولید ملی»، توسط جهاد دانشگاهی هنر با همکاری ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت سازمان ها و مراکز هنری و صنعتی برگزار می شود.

این جشنواره در دو بخش مسابقه و جنبی برگزار می شود و بخش مسابقه در دو گروه آزاد و دانشجویی در قالب ( فیلم های مستند، فیلم های پویانمایی و گرافیک متحرک، فیلم های تبلیغاتی (شامل آنونس، تیزر و نماهنگ)، مجموعه های مستند تلویزیونی در مورد صنعت و فناوری، بخش های موضوعی ویژه، عکس صنعتی (تک عکس، مجموعه)، عکس تبلیغاتی (تک عکس، مجموعه)، آثار دانشجویی(دانشجویان می توانند علاوه بر ۷ مورد فوق الذکر، در بخش مسابقه دانشجویی نیز به رقابت بپردازند. توضیحات بیشتر در بخش مقررات جشنواره آمده است.) اقدام به پذیرش آثار می نماید.

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند جهت دانلود فراخوان و آگاهی از شرایط این جشنواره و ثبت نام در آن به سایت www.jdfest.ir  مراجعه نمایند.

***«آتروپین» نمایشی تراژیک کمدی به روایت امید نیاز

امید نیاز نام آشنایی در میان کارگردانان تئاتر کودک در اصفهان است که این بار نمایش «آتروپین» به نویسندگی و کارگردانی وی در تماشاخانه ماه حوزه هنری استان اصفهان به روی صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، امید نیاز کارگردان نمایش «آتروپین» در خصوص این نمایش و داستان آن گفت: نمایش «آتروپین» که از روز یکشنبه ۹تیرماه در تماشاخانه ماه به روی صحنه می رود داستان امیر مرد چهل و چند ساله ای را روایت می کند که زندگی گذشته خود را برای تماشاگران تعریف می کند تا به ۸ سالگی می رسد و معتقد است که تمامی مشکلاتش از آنجا شروع شده اند.

وی افزود: این نمایش یک نمایش روانشناسانه است و بیان می کند که نقش اصلی به دلایل روحی اعتماد به نفس خود را از دست داده است، آتروپین با این رویکرد که مشکلات ما ریشه در دوران کودکی ما دارند و باید آن را ریشه یابی کرد نوشته شده است.

کارگردان این نمایش با اشاره به نام نمایش تصریح کرد: آتروپین دارویی است که برای شب ادراری به بچه ها می دهند و برای افسردگی به بزرگسالان و امیر این دارو را برای هر دوی این مشکلات مصرف کرده است.

امید نیاز خاطرنشان کرد: در این نمایش بسته به ورود به صحنه امیر اصفهانی، ایلیا نیاز، مونس پورفاتحیان، احمدرضا صادقی، رضا کریمی، محمدنظری، رامین کلانتری، علیرضا هوشیار به ایفای نقش پرداخته اند.

وی ادامه داد: قصه این نمایش قصه ی تلخی است اما با تمهیداتی که در کارگردانی، کاراکترپردازی و صحنه و بیان روایت صورت گرفته با افزودن تکه های کمدی و طنز، قصه تلطیف شده است و نمایش در واقع یک نمایش تراژدی و کمدی است.

گفتنی است، نمایش «آتروپین» به نویسندگی و کارگردانی امید نیاز از روز یکشنبه ۹ تیرماه لغایت روز دوشنبه ۷ مرداد همه شب در ساعت ۱۹ در تماشاخانه ماه حوزه هنری استان اصفهان واقع در خیابان استانداری، گذرسعدی به روی صحنه می رود.

***منتظر اجرای «آتروپین» در تماشاخانه ماه باشید

نمایش «آتروپین» به نویسندگی و کارگردانی امید نیاز از روز یکشنبه ۹ تیرماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری استان اصفهان به روی صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این نمایش داستان امیر مرد چهل و چند ساله ای را روایت می کند که زندگی گذشته خود را برای تماشاگران تعریف می کند تا به ۸ سالگی می رسد و معتقد است که تمامی مشکلاتش از آنجا شروع شده اند.

آتروپین نام دارویی است که برای شب ادراری به بچه ها می دهند و برای افسردگی به بزرگسالان و امیر این دارو را برای هر دوی این مشکلات مصرف کرده است.

در این نمایش امیر اصفهانی، ایلیا نیاز، مونس پورفاتحیان، احمدرضا صادقی، رضا کریمی، محمدنظری، رامین کلانتری، علیرضا هوشیار به ایفای نقش پرداخته اند.

گفتنی است، نمایش «آتروپین» از روز یکشنبه ۹ تیرماه لغایت روز دوشنبه ۷ مرداد همه شب در ساعت ۱۹ در تماشاخانه ماه حوزه هنری استان اصفهان واقع در خیابان استانداری، گذرسعدی به روی صحنه می رود و علاقه مندان برای تهیه بلیط این نمایش به صورت اینترنتی می توانند به سایت Gisheh8.com مراجعه نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا