شهر و جامعهعناوین اخبار

کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن‌های جعلی افزایش فالوور/کشف محموله تنباکو در “اصفهان”/کشف محموله گردوی قاچاق در شاهین شهر/کشف ۴کیلو گرم هروئین در”نائین”

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان،

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” گفت : یکی از مواردی که اخیراً بیش از گذشته مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرد، طراحی اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی می‌باشد که کلاهبرداران با این شگرد به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

وی نصب نسخه‌های اصلی اپلیکیشن‌ها از منابع معتبر ایرانی را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه اغلب هموطنان عزیز هنگام مسافرت از برنامه های مسیریاب استفاده می کنند، به منظور جلوگیری از برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی، کاربران نسبت به دانلود و نصب نسخه های اصلی اقدام کنند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: این اپلیکیشن ها شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی می‌باشد و به هیچ عنوان نباید آن را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است.

رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصیه کرد: در صورت نیاز، اپلیکیشن‌های مورد نیاز را از مارکت‌های معتبر ایرانی دریافت کرده و از دانلود برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه های اجتماعی مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشند خودداری کنید، همچنین برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کنند.

***کشف محموله تنباکو در “اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” از کشف یک محموله تنباکوی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “رئیسیان” حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ سواری پراید و سمند مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد این ۲ خودرو راه پاک کن ۲ دستگاه کامیونت حامل محموله قاچاق می باشند که ماموران بلافاصله وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: هر ۲ کامیونت نیز متوقف شدند که۴ تن تنباکوی خارجی فاقد مدارک گمرکی در بازرسی از آنها کشف شد.

سرهنگ قرقانی با اشاره به دستگیری ۵ نفر در این رابطه اظهار داشت: ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در سال رونق تولید با شدت و قاطعیت تمام با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.#

***کشف محموله گردوی قاچاق در شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از کشف یک محموله گردو و شاهدانه قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: واحد گشت استقرار پاسگاه انتظامی “مورچه خورت” با همکاری عوامل پلیس راه “شاهین شهر-کاشان” به یک دستگاه اتوبوس مسافربری از مقصد اصفهان به سمت تبریز حرکت می کرد مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود:در بازرسی از این خودرو تعداد ۲۰ گونی گردوی قاچاق و ۴ گونی شاهدانه کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر خاطر نشان کرد، در این رابطه پرونده مقدماتی تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

***کشف ۴کیلو گرم هروئین در”نائین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف ۴کیلو گرم هروئین توسط ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید “شرافت”خبرداد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید شرافت حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه سواری پراید که از استان های جنوبی عازم اصفهان بودند مشکوک وآن را متوقف کردند.

وی گفت :ماموران در بازرسی از خودروی مذکور مقدار ۴کیلو گرم هروئین را که به طرز ماهرانه ای در داخل لوله ای در سپر عقب خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

این مقام انتظامی از دستگیری ۳سوداگر مرگ خبر داد و بیان داشت : متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

تصادف سمند با ۴ عابر در “تندران

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان، گفت: سواری سمند به شدت با ۴ عابر پیاده در محور”تندران-تیران” برخورد کرد که متاسفانه یکی از آنها در دم فوت و ۳ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: پس از تماس یکی از شهروندان با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام تصادف یک سواری با چندین عابرپیاده در محور”تندران-تیران” بلافاصله گشت بررسی صحنه های تصادفات جاده ای پلیس راه “نجف آباد” به محل اعزام شد.

وی افزود: در اثر این حادثه رانندگی،‌‌‍ یکی از عابران در دم فوت و ۳ عابر دیگر نیز به شدت مجروح و برای اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و در همه حال به جلو و اطراف توجه داشته باشید تا ان شاءالله شاهد وقوع حوادث جاده ای نباشیم. 

***کشف محموله میلیاردی انواع لوازم یدکی احتکارشده در “فلاورجان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف انواع لوازم یدکی احتکار شده در بازرسی از یک انبار به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “حسن نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت:پس از وصول خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به دپو و احتکار لوازم یدکی در شهرستان “فلاورجان” می کند ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی ازمحل بازرسی شد که ۵۰۰ درب بغل لاکی ،۲ هزارو۱۵۰ عدد تیوپ موتور سیکلت، ۴۰۰حلقه لاستیک ، ۱۰۰ باک ،۸۰ عدد کاسه چراغ موتور،۲۰۰عدد لنت ترمز ، ۳۶عدد اگزوز ، ۲۰۰ عدد گلگیر ،۱۰۰ عدد شیشه خطر موتور،۱۴۰ زنجیر چرخ موتور،۲۰۰ شیر بنزین،۲۰۰ سوئیچ ، ۱۰۰ صفحه کلاج ،۱۳۵۰ شیشه چراغ راهنما،۴۸۰ ذغال چراغ،۳۶۰ جک موتور،۹۰عدد میل رکاب موتور،۱۵ عدد جک دوپا موتور کشف شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: همچنین ۱۰ گارد موتور، ۱۶ بسته سیم روکش ترمز ،۳۱۰ دستکش ،۹۰ بالانس ،۵۰ رکاب چرخ موتور، ۲۰ترمز بندی موتور،۷۰۰ بوش موتور، ۴۰۰ شمع موتور،۲۰۰ دیسک کلاج موتورو یک کارتن گریبکس موتور در بازرسی از قسمت های مختلف انبار کشف شد.

سرهنگ نیکبخت با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان تاکید کرد: نیروی انتظامی با محتکران که کالای مورد نیاز مردم را احتکار می کنندبرخورد قاطع و قانونی می کند.

***استرداد ۱۱دستگاه وسیله نقلیه مسروقه به مالباختگان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از اجرای طرح ویژه شناسایی و کشف وسایل نقلیه مسروقه که توسط ماموران انتظامی و آگاهی انجام شد و تحویل ۵ دستگاه خودرو و ۶ دستگاه موتورسیکلت مسروقه به مالکان خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “محمدحسین باباکلانی” گفت: به منظور کشف خودرو ها و موتورسیکلت های مسروقه و مبارزه ویژه با سارقان ، طرح ویژه شناسایی و کشف وسایل نقلیه مسروقه در سطح شهرستان نجف آباد اجرایی شد.

وی افزود: در این طرح ماموران انتظامی و آگاهی ازپارکینگ هاو گاراژهای سطح شهر بازدید کردند که در نتیجه ۵ دستگاه خودرو و ۶دستگاه موتور سیکلت مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تمامی مالباختگان این وسایل نقلیه شناسایی و اموال مسروقه پس از سیر مراحل قانونی تحویل مالباختگان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد گفت: پلیس شهرستان نجف آباد مصمم به مبارزه قاطع با عوامل اخلال در امنیت و آرامش شهروندان بخصوص سارقان وسایل نقلیه بوده و فرصت فعالیت مجرمانه را به آنان نخواهد داد .

کشف زمین خواری میلیاردی در “فریدن

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از رفع تصرف اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به ارزش ۲میلیارد ریال خبر داد.

 

سرهنگ “رضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف اراضی تحت تملک اداره منابع طبیعی و آبخیز داری در شهرستان فریدن و در راستای اجرای احکام صادره از سوی مرجع قضائی، ماموران پلیس آگاهی به همراه کارشناسان مربوطه به منظور رفع تصرف به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با حضور در منطقه ، قطعه زمینی به مساحت ۱۷ هکتار و ۹۹۳ متر مربع را که بصورت غیر قانونی و بدون هیچگونه مجوزی توسط افرادی تصرف و در آن کشت می کردند از تصرف آنان خارج شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: طبق نظر کارشناسان مربوطه زمین های تصرف شده ۲ میلیارد ریال ارزش گذاری شده است .

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن خاطر نشان کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و زمین رفع تصرف شده دراختیار منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفت.

کشف ۴۲ کیلوگرم حشیش و تریاک در”سمیرم

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف مقدار ۴۲ کیلوگرم حشیش و تریاک در بازرسی از یک وانت پیکان خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت:ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “رئیسیان” شهرستان “سمیرم” حین کنترل خودروهای عبوری به یک وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۰ کیلوگرم تریاک و ۲ کیلوگرم حشیش که در اطاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت : در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد .

دستگیری سارق کیف زن وگوشی تلفن همراه در خمینی شهر

گروه استان ها – اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری یک سارق کیف زن و گوشی تلفن همراه خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کیف زنی سرقت گوشی تلفن همراه در اتوبو س های واحد ومکان های شلوغ در سطح شهرستان خمینی شهر شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود : مأموران کلانتری۱۳ جوی آباد با انجام اقدامات گسترده تخصصی و کنترل نامحسوس مکان های مورد نظر موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر در این رابطه شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در بازجویی های تخصصی پلیس به ۸ فقره جیب بری و سرقت گوشی تلفن همراه شهروندان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب شهروندان با پلیس، از آنان خواست، توصیه های پلیس را در حفظ و نگهداری اموال خود جدی گرفته و هنگام حضور در بازار و مراکز تجاری و شلوغ، از همراه داشتن وجوه نقد زیاد، طلا و جواهر و مدارک بانکی به همراه رمز ورود آنها پرهیز کنید.

کشف ۳ تن بادام زمینی قاچاق در “گلپایگان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “گلپایگان” از کشف مقدار ۳ تن و ۵۰ کیلوگرم بادام زمینی قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

 

سرهنگ “علی سبحانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: یک گروه از ماموران مجرب کلانتری ۱۴ “گوگد” طرح گشت زنی و کنترل محورهای فرعی را اجرایی کردند.

وی افزود: حین اجرای طرح به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را بازرسی کردند که مقدار ۳ تن و ۵۰ کیلوگرم بادام زمینی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

واژگونی سواری رنو مرگ راننده اش را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان گفت: در اثر واژگون شدن یک دستگاه سواری رنو در محور “خوانسار-گلپایگان” راننده خودرو فوت شد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از تماس یکی از شهروندان با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام واژگونی یک دستگاه سواری رنو در محور “خوانسار-گلپایگان” ، بلافاصله گشت بررسی صحنه های تصادفات جاده ای پلیس راه “گلپایگان” به محل اعزام شد.

وی افزود:متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی ،‌‌‍راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای ، تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است .

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و در همه حال به جلو و اطراف توجه داشته باشید تا انشاءالله شاهد وقوع حوادث جاده ای نباشیم.

غرق شدن ۲ نفر در استخر آب دانشگاه “نجف آباد

گروه استان‌ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نجف آباد” از غرق شدن ۲ نفر به علت سقوط در استخر آب دانشگاه آزاد این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن ۲ نفر در استخر آب دانشگاه آزاد اسلامی واحد “نجف آباد” بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: با حضور ماموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل مورد نظر مشخص شد، ۲ فرد ۴۵ و ۲۷ ساله در استخر آب سقوط و غرق شده اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از این افراد درحال کارکردن اطراف استخر بوده که داخل آن سقوط می کند و دیگری نیز برای نجات او داخل آب می شود که هر ۲ نفر غرق می شوند، بیان داشت: جسد این افراد به بیرون از آب انتقال و برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه تلخ و دردناک توصیه کرد: هنگام کار کردن در اطراف استخرهای آب و سدهای خاکی مراقب باشید و در همه حال نکات ایمنی را رعایت کنید تا شاهد وقوع حوادث جبران ناپذیر نباشیم.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا