تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

حمایت شهرداری از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها به منظور افزایش کارآفرینی 

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک روز ملی کارآفرینی و مهارت های فنی و حرفه ای با بیان اینکه با وجود افزایش تعداد فارغ التحصیلان، مهارت کافی در میان آنان وجود نداشته و متاسفانه تعداد زیادی از آن ها آمادگی ورود به بازار کار را ندارند، اظهار کرد: در همه رشته‌های تحصیلی در جامعه نیازمند مهارت آموزی و طی دوران کارورزی هستیم.

وی لازمه شهر زیست پذیر را وجود نیروهای فعال با توان و تخصص بالا در شهرداری ذکر کرد و افزود: در بخش فضای سبز، زیباسازی، عمران، شهرسازی و … نیاز داریم همه نیروهای فعال مهارت لازم را داشته باشند تا بتوانیم موفق‌تر عمل کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اگر مهارت‌ها افزایش یابد شاهد کاهش جمعیت بیکار خواهیم بود، اضافه کرد: شهرداری با اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر در راستای ترویج مهارت‌های فرهنگ شهروندی و ایمنی گام برداشته و به فعالیت خود ادامه می دهد. توانمندسازی باید استراتژی همه مسئولان باشد زیرا در صورت وقوع این اتفاق می توان عملکرد موفق تری داشت.

وی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، استارت آپ‌ها و … را از برنامه‌های شهرداری اصفهان با توجه به مصوبات شورای شهر اعلام کرد و افزود: در این زمینه از ظرفیت فرهنگسراها استفاده کردیم و آموزش مهارت در این مراکز به شهروندان همچنان در دستور کار است.

نوروزی، اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه در سطح شهر در ایام تابستان را ناشی از ایجاد وحدت و همفکری در اصفهان دانست و ادامه داد: ما همه به دنبال فرهنگ سازی مهارتی هستیم، اگر همه به این باور برسند که مهارت‌های لازم را داشته باشند و این مهارت ها به کار گرفته شود، شهر و کشور بهتری خواهیم داشت.

تعامل شهرداری با فنی و حرفه ای، از دغدغه ها کاسته است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان نیز با حضور در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خوشبختانه به خاطر تعاملی که مجموعه شهرداری اصفهان با سازمان فنی و حرفه ای دارد، از ظرفیت فرهنگسراها برای مهارت های فنی و حرفه ای استفاده می شود در حالی که بسیاری از کلان شهرها در این خصوص دغدغه و گلایه دارند.

آرش اخوان در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به اینکه بهترین نسخه در برنامه‌های کلان کشور برای گره‌گشایی از مشکل بیکاری، توجه به امر مهارت آموزی است، افزود: اگر می‌خواهیم شاهد رونق تولید باشیم باید کیفیت محصولات و مهارت نیروی انسانی را افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تأکید کرد: تدوین سند مهارتی در استان، نیازسنجی بر روی صنایع و صنوف در شهرستان ها و اتخاذ حکمرانی محلی برای اجرای سیاست‌ها از پایین به بالا از اقدامات سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه آماده پیاده سازی طرح صلاحیت حرفه‌ای در تمام سازمان‌ها هستیم، اظهار کرد: در نظام آموزش و پرورش، پایه و اساس آموزش تئوریک است اما در حوزه مهارت آموزی، ۷۰ درصد آموزش‌ها، عملی است و مهارت آموزی با ضمانت شغلی انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: اصفهان اولین شهری است که مهارت آموز را به کارگاه‌های سطح شهر فرستاده تا نیروهای توانمندی را برای اصناف تربیت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا