شهر و جامعهعناوین اخبار

شهردار اصفهان: مردم فعالیت های فرهنگی و عمرانی را با نکته سنجی رصد کرده اند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای پیش از دیدار با شهروندان منطقه در جلسه ای با حضور معتمدین منطقه ۹، اهالی منطقه غرب و شمالغرب اصفهان را مردمی اخلاق مدار ذکر کرد و گفت: گویی این مردم همان مردم زمان دفاع مقدس هستند و روحیه ای که از آن ها سراغ دارم همان روحیه است. باید قدر این خصایص والای انسانی که در مردم این منطقه وجود دارد را دانست و از برکت این مردم برای غلبه بر مشکلات استفاده کرد.

قدرت اله نوروزی منطقه ۹ را ریه اصفهان ذکر کرد و بیان داشت: ۲۵ درصد مادی ها،‌ اشجار، فضای سبز و … شهر اصفهان در این منطقه واقع شده که رقم بسیار زیادی است، این ریه و فضای سبز شهر اصفهان نیاز به آب دارد اما تهیه این آب چالش های بسیار زیادی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای ورودمان به شهرداری اصفهان با بدهی های بسیار زیاد مواجه بودیم، اضافه کرد: امروز میزان بسیار زیادی از این بدهی ها تسویه شد که کار بسیار بزرگی است.

شهردار اصفهان در ادامه از روند اجرایی عملیات ساخت خط یک و دو مترو اصفهان سخن به میان آورد و افزود: خط یک مترو با تعامل همه مدیران ظرف چهار ماه تکمیل شد. هم اکنون نیز عملیات اجرایی خط دو با حجم بسیار وسیعی که دارد به صورت شبانه روزی در حال انجام است. کارهای اجرایی این خط زیر زمین انجام می شود تا برای مردم ایجاد مزاحمت نداشته باشد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این خط از دو جبهه انجام می شود، تاکید کرد: این عملیات از دو جبهه انجام می شود تا کارها با سرعتی ۶ برابر پیش برود زیرا عملیات اجرایی خط دو به جای یک جبهه در دو جبهه و در سه شیفت به جای یک شیفت در حال انجام است.

نوروزی تاکید کرد: پیمانکار برای جبهه غرب خط دو نیز به زودی معرفی شده و کار خود را آغاز می کند.

رشد ۵۶ درصدی میزان صدور پروانه در منطقه  ۹

وی بیان داشت: در سال ۹۷ تنها ۷۲ پروانه برای منطقه ۹ طی چهارماهه ابتدای سال صادر شده بود در حالیکه این رقم در ۴ ماهه سال ۹۸ به ۱۱۲ عدد پروانه رسیده که نشان دهنده رشد ۵۶ درصدی شهرداری منطقه ۹ است. سال گذشته از بودجه ۳ هزار میلیاردی شهرداری تنها ۳۱۵ میلیارد تا این لحظه از سال تحقق یافته بود اما با وجود افزایش ۳۷ درصدی بودجه شهرداری برای سال ۹۸ در چهار ماهه ابتدایی امسال تاکنون ۱۳۰۰ میلیارد تومان کسب شده که نشان دهنده رشد حدود هزار میلیاردی نسبت به سال گذشته است. این در حالیست که همان سال گذشته نیز در تحقق بودجه در میان سایر شهرهای کشور شهرداری اصفهان رتبه نخست را کسب کرده بودیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ هزار و ۹۹۶ متر در چهار ماهه نخست در منطقه ۹ پروانه صادر شده بود، خاطر نشان کرد: این در حالیست که در چهار ماهه امسال ۹۲ هزار و ۳۰۰ متر پروانه صادر شده که رشد ۱۰۱ درصدی رشد متراژ پروانه را نشان می دهد.

وی بودجه منطقه ۹ شهرداری اصفهان را ۶۰ میلیاردتومان ذکر کرد و افزود: سال گذشته تا این لحظه ۱۱ درصد بودجه تحقق یافته بود اما در سال جاری تا این لحظه ۳۲ درصد بودجه کسب شده که بیش از ۹۰ درصد آن نقدی بوده است.

نوروزی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی شهرداری به صورت مویرگی در تمام مناطق شهرداری در حال انجام است، بیان داشت: ما فقط در کنار پل خواجو برنامه اجرا نکردیم. هم اکنون برنامه ها در همه مناطق اجرا می شود تا عدالت فرهنگی به صورت یکنواخت در تمام سطح شهر اجرا شود.

وی گفت: لازم است وضعیت اتوبوس های شرکت واحد منطقه رسیدگی شده و ایستگاه آتش نشانی ناژوان، مخازن و کلکتورها ایجاد شود. امیدوارم همه با هم بتوانیم شهرمان را بهتر از گذشته بسازیم.

شهردار اصفهان پیرامون برنامه ملاقات مردمی با شهروندان این منطقه اظهار کرد: امیدوارم برگزاری این ملاقات مردمی در منطقه ۹ الگوی بسیار خوبی برای اجرای برنامه های بعدی در سایر مناطق شهر اصفهان باشد.

وی تصریح کرد: مردم بسیار دقیق و نکته سنج برنامه های مختلف شهرداری را به ویژه در حوزه فرهنگی و عمرانی دنبال کرده و از اجرای آنها خرسند می شوند. دغدغه های مردم بسیار صحیح است اما زمانی که بین آنها حضور پیدا می کنیم رضایتمندی خوبی را بین مردم مشاهده می کنیم.

نوروزی با اشاره به دغدغه مردم منطقه در خصوص اراضی ناژوان گفت: منطقه ناژوان از لحاظ کاربری به دو بخش مسکونی و کشاورزی تقسیم می شود. بخشی از منطقه ناژوان از طرح خارج شده و تحت نظر اداره کشاورزی است و امکان تغییر کاربری در این منطقه وجود ندارد مگر اینکه طرح جامع این منطقه توسط مراجع ذیصلاح تغییر کند.

وی با بیان اینکه مخاطب شکایات مردمی در این منطقه شهرداری نیست، افزود: البته باید گفت هدف سایر دستگاه ها نیز پاسداری از ریه شهر اصفهان است که بیش از یک چهارم فضای سبز شهر اصفهان را در خود جای داده است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: امیدوارم با توجه بیشتر، مشکلات مردم برطرف و مردم ساکن در این مناطق به دلیل وجود این شرایط خاص دچار آسیب های کمتری شوند.

باید از ظرفیت نهفته منطقه ۹ استفاده شود

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه تجلی مشارکت مردم در مدیریت شهری در منطقه غرب اصفهان به خوبی قابل مشاهده است، اظهار کرد: ظرفیت نهفته ای در این منطقه وجود دارد و مهم این است که مدیریت شهری توانایی استفاده از این ظرفیت عظیم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: مردم منطقه ۹ و غرب اصفهان خدمت را پاس داشته و همواره آن را به خاطر می سپارند. امیدوارم عزم جزم شهردار اصفهان برای تمام مناطق شهری بیش از گذشته بر مردم آشکار و هویدا باشد.

در این جلسه هر یک از معتمدین، روحانیون و اهالی منطقه ۹ شهرداری اصفهان نیز به بیان دغدغه ها و دیدگاه های خود راجع به مسائل و مشکلات منطقه پرداختند.

یکی از روحانیون این منطقه با بیان اینکه امیدوارم حضور شهردار اصفهان و مدیران وی موجب برکت برای منطقه ۹ شود، اظهار کرد: بسیاری از مسائل با حضور مدیر منطقه ۹ حل شده و امیدوارم سایر مشکلات نیز با ادامه و استمرار این رسیدگی ها برطرف شود.

وی گفت: مدیر منطقه ۹ یکی از شهرداران خوب شهر اصفهان است که همراهی خوبی با مردم دارد و این همراهی باعث رضایت مردم شده است.

لزوم توجه بودجه ای بیشتر به منطقه ۹

وظیفه؛ یکی از معتمدین منطقه نیز گفت: این منطقه به دلیل واقع شدن در محدوده فضای سبز اصفهان ساخت و ساز کمتری در آن صورت می گیرد که همین موضوع درآمد کمتری را نیز نصیب منطقه کرده است که لازم است بودجه بیشتری برای آن در نظر گرفته شود. از شهردار اصفهان درخواست دارم نگاه ویژه تری به منطقه ۹ داشته باشد.

کاربری زمین های کشاورزی تغییر کند

اسماعیلی یکی دیگر از معتمدین محل در این جلسه کاربری های کشاورزی منطقه را یکی از مشکلات اساسی منطقه ذکر کرد و بیان داشت: لازم است تغییر کاربری های این زمین ها صورت بگیرد تا مردم بتوانند استفاده بهتری از زمین های خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: چندین هزار متر زمین بایر در منطقه وجود دارد که برای کشاورزی خوب نیست و رها شده که می توان برای این زمین ها برنامه ریزی بهتری داشت.

جان نثاری، یکی دیگر از اهالی منطقه با بیان اینکه عبور مادی های بسیار زیاد در منطقه ۹ از گذشته فضای سبز بسیار خوبی را در منطقه ایجاد کرده بود، بیان داشت: باغات منطقه همگی سرسبز و کشاورزی رونق بسیار خوبی داشت، زمانی که جریان آب زاینده رود قطع شد مادی ها خشک و فضای سبز با وجود تلاش های بسیار زیاد شهرداری آسیب دیده است.

وی بیان داشت: امیدوارم بودجه ای خارج از بودجه شهرداری از سایر راه های درآمدی برای منطقه ۹ کسب شود تا مشکلات و مسائل منطقه برطرف شود.

لزوم بهبود اتوبوس های منطقه ۹

نبود کیفیت در اتوبوس های منطقه ۹ از دیگر گلایه های معتمدین منطقه بود که باعث شد انتقاداتی نسبت به این موضوع در جلسه مطرح شود، یکی از معتمدین تاکید کرد: لازم است از اتوبوس های با کیفیتی که در سایر مناطق شهرداری استفاده می شود در این منطقه نیز به کار گرفته شود تا مردم آسایش بیشتری داشته باشند.

این شهروند منطقه ۹ افزود: لازم است مادی های سطح منطقه هنگام جاری بودن رودخانه زاینده رود آبگیری شود تا فضای سبز منطقه حفظ شود.

تکمیل خیابان بهشت و ساماندهی اطراف منارجنبان پس از چندین سال از دیگر دغدغه های این معتمد منطقه بود.

وی همچنین ضمن ابراز رضایت از برگزاری برنامه های فرهنگی تفریحی توسط شهرداری در مناطق مختلف شهر اصفهان، افزود: شاد کردن مردم عبادت است و لازم است بابت برگزاری این برنامه ها از شهردار اصفهان و مدیران وی تشکر کنم.

دادخواه معتمد منطقه و نماینده کمیته شمالغرب اصفهان با بیان اینکه شهردار اصفهان در منطقه غرب شهر اصفهان خدمات بسیار خوبی را انجام داده است، اظهار کرد: ما منکر زحمات مدیران پیشین نیستیم اما در حال حاضر منطقه غرب برای مردم متحول شده است.

وی ادامه داد: کاهش زمان صدور پروانه های ساختمانی تا کمتر از یک ماه، اتفاق بسیار مثبتی است که بسیاری از مشکلات مراجعه مردم به شهرداری را کاهش داده است. ورزشگاه این منطقه حدود ۸ سال رها شده بود و اکنون احیا شده که همه این ها جای تقدیر دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا