تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

آموزه‌های قرآنی باید در همه فعالیت‌های کمیته امداد ظهور و بروز داشته باشد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، اختتامیه سومین دوره مسابقات کشوری قرآنی کمیته امداد «رهپویان ولایت»  با حضور امیرمنصور برقعی، قائم‌مقام کمیته امداد، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی، امام‌جمعه اصفهان و نماینده ولی‌فقیه در استان، حجت‌الاسلام حسین احمدیان، معاون فرهنگی کمیته امداد، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان و تنی چند از مسئولان استانی و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار و از رتبه‌های برتر تجلیل شد.
قائم‌مقام کمیته امداد در این مراسم با اشاره به تدوین مجموعه‌ای از سیاست‌های فرهنگی در هیئت‌ امنای کمیته امداد، تأکید کرد: باید آموزه‌های قرآنی در همه فعالیت‌های این نهاد ظهور و بروز داشته باشد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی نه‌ تنها در سطح بیرونی بلکه در سطح داخلی و اداری کمیته امداد مورد توجه است، گفت: اگر ما توانسته باشیم ذره‌ای مدل اداری خود را رنگ و بوی قرآنی دهیم و یک الگوی ایمانی را در زمینه روابط کاری و فضای مدیریتی تعریف کنیم، آنگاه توانسته‌ایم گوشه‌ای از وظیفه خود در زمینه تحقق الگوهای ایرانی اسلامی را پیش ببریم.
قائم‌مقام کمیته امداد در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از برگزارکنندگان این دوره از مسابقات قرآنی، خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی کمیته امداد در سومین سال برگزاری خود به تراز کشوری رسیده است.
وی حضور ۴۲ هزار نفر در مراحل مقدماتی این مسابقات در سراسر کشور و راه‌یابی ۴۱۲ نفر به مسابقات پایانی را شاهدی بر این مدعا دانست و گفت: باید از داوران این رقابت‌ها که با اعمال موازین محکم باعث ارتقای سطح این رویداد قرآنی شدند تقدیر و تشکر کرد.
برقعی در پایان سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی شهر اصفهان، گفت: اگرچه که این شهر به شهر نقش، طرح و هنر شناخته‌ شده است و این مساله درستی است؛ اما مهم‌ترین درخشندگی آن این است که فرهنگ دینی و قرآنی مردمان این دیار به اهدا کردن شهدای بسیاری در راه خداوند منجر شده است.
آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی، امام‌جمعه اصفهان و نماینده ولی‌فقیه در استان نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد توسط کمیته امداد در اصفهان، گفت: چقدر خوب است که همه ادارات در کشور اهتمام بیشتری به این موضوع داشته باشند و به سهم خود جامعه را با مفاهیم اساسی قرآن آشناتر کنند.
آیت‌الله طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت گروه‌های مختلفی در استان در زمینه قرآن کریم، خاطرنشان کرد: در این زمینه خدا را شکر می‌کنیم ولی در کنار ارزشی که این فعالیت‌ها دارند؛ غایت اصلی عمل به قرآن است و نباید از این مهم غافل شویم.
حجت‌الاسلام حسین احمدیان، معاون فرهنگی کمیته امداد نیز در سخنانی به توضیح شرایط فنی و تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات پرداخت و گفت: ۴۱۲ مسابقه‌ دهنده شامل ۲۱۴ مرد و ۱۹۸ زن در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، اذان مفاهیم و مقالات در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۶ و ۱۶ سال به بالا با یکدیگر به رقابت پرداختند که ۲۹ نفر از برادران و ۲۵ نفر از خواهران به‌عنوان رتبه‌های برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۷۰ مقاله در بخش فراخوان مقالات امسال برای اولین بار به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که سه مقاله حائز رتبه‌های برتر شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا