حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

خصومت شخصی انگیزه شیاد اینستاگرامی/اتوبوس مسافربری یا حامل محموله میلیاردی قاچاق/مرگ راکب ۶۰ ساله موتورسیکلت در بویین و میاندشت/واژگونی کامیون کشنده مرگ راننده را رقم زد/توقیف ۱۹۶ کیلو تریاک در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل  از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” گفت : در پی شکایت دختر جوان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و مطالب غیرواقعی علیه وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با اقدامات تخصصی صورت گرفته مشخص شد خانمی که از بستگان شاکیه بوده با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام و ایجاد صفحه شخصی جعلی، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده است.

سرهنگ مرتضوی عنوان داشت:با توجه به مستندات و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهمه شناسایی و دستگیر شد که انگیزه خود راحسادت و خصومت شخصی اعلام کرد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: اخلال‌گران امنیت سایبری، افرادی هستند که به صورت مخفیانه، از اطلاعات شخصی دیگران از قبیل فیلم و عکس سو استفاده می‌کنند و با ابزارهای مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی موجب از بین رفتن حقوق شهروندی، هتک حیثیت و به خطر افتادن امنیت شهروندان می‌شوند.

رئیس پلیس فتای اصفهان تاکید کرد: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سوء استفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود، بنابراین هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

***اتوبوس مسافربری یا حامل محموله میلیاردی قاچاق

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله انواع کالای خارجی به ارزش یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال در بازرسی از اتوبوس مسافربری خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این اتوبوس، یک دستگاه ال ای دی، ۴ هزار و ۸۰۰ باطری قلمی شارژی، ۶۶۸ ماشین حساب، یک دستگاه کولر اسپیلت، ۶۶۵ لوازم آرایشی، ۶ کارتن آرمیچر خارجی همگی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ کاظم زاد با اشاره به دستگیری راننده در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

***کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در لنجان

گروه استان ها_اصفهان_ سرپرست انتظامی شهرستان “لنجان” از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “علی اصغر محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از وصول اخباری مبنی بر اینکه فردی ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی را در منزل خود نگهداری می کند بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت : پس از هماهنگی قضائی از محل بازرسی شد که یک موتورسیکلت هوندا ۱۳۰۰ و یک کاوازاکی ۴۰۰ هر ۲ فاقد مدارک گمرکی کشف شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: مالک در منزل نبود که اقدامات قانونی برای کشف محل اختفای او در حال انجام است و به زودی دستگیر می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان در پایان از عموم مردم خواست: هر گونه اخبار و موضوع های مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

***توقیف کامیونت با ۶۵ کیلو تریاک دراصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف مقدار ۶۵کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیونت خبر داد.

سرهنگ “غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان حین گشت زنی در محور “اصفهان-تهران” به یک کامیونت مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از این کامیونت مقدار ۶۵ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک که دراطاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان با اشاره به دستگیری یک سوداگر مرگ در این عملیات و تحویل او به مراجع قضائی تاکید کرد: نیروی انتظامی همه توان و تلاش خود را بکار بسته تا با مواد مخدر که یک ابر آسیب است مقابله کند و طرح های مقابله ای پلیس با سوداگران مرگ تداوم دارد.

***مرگ راکب ۶۰ ساله موتورسیکلت در بویین و میاندشت

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان ” بویین و میاندشت” از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون و مرگ یک نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ”علیرضا طاهری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون بلافاصله ماموران راهور و گشت انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود : متاسفانه در این حادثه رانندگی ، راکب ۶۰ ساله موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد .

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان تصادفات پلیس راهور در دست بررسی است و به زودی اعلام خواهد شد.

سرهنگ “طاهری” در پایان به راکبان موتورسیکلت توصیه کرد : : قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کرده و  حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند تا از ضربات وارده به سر در تصادفات جلوگیری شده و دیگر شاهد حوادث تلخی از این دست نباشیم.

***واژگونی کامیون کشنده مرگ راننده را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان_جانشین پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه کامیون کشنده در محور”کاشان-قم” و فوت راننده آن خبر داد.

سرهنگ”اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: درپی تماس مردمی باسامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام واژگونی یک دستگاه کامیون کشنده در محور “کاشان-قم” بلافاصله گشت انتظامی و پلیس راه به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر وقوع این حادثه رانندگی راننده کامیون کشنده به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

جانشین پلیس راه اصفهان تاکید کرد: از عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزید و هر گاه احساس خستگی و خواب آلودگی داشتید در مکانی امن توقف و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

***نظارت بر فعالیت بیش از ۵۰ واحد صنفی درشهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از نظارت پلیس بر فعالیت بیش از ۵۰ واحد صنفی در طول هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در طول یک هفته گذشته ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با اجرای طرح گسترده ای در خصوص بازدید از واحد های صنفی از بیش از ۵۰ واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود:در این طرح به تعداد ۱۰ واحد تذکر های مربوطه ارائه و ۸ واحد صنفی نیز به علت عدم توجه اخطارقبلی وتخلفات مستمر پلمپ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

***کشف ۲۱ دستگاه ماینر در نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان _فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از کشف ۲۱ دستگاه ماینرخارجی قاچاق به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس یگان امداد خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین باباکلانی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از وصول اخباری مبنی بر اینکه در شهرک برق و الکترونیک شهرستان “نجف آباد” توسط دستگاه های ماینر قاچاق ارز دیجیتال استخراج می شود، بررسی موضوع در دستور کار مامورانانتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع ماموران یگان امداد از یک کارخانه بازدید که تعداد ۲۱ دستگاه ماینرخارجی قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یک نفر در این رابطه دستگیر شدند بیان داشت: ارزش دستگاه های کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و با اشاره به قاچاق و غیر قانونی بودن استفاده از دستگاه های مذکور گفت: استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آنها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه ای واحدهای صنعتی تعطیل ونیمه تعطیل اقدام به فعالیت غیرقانونی می کنند که با این افراد برخورد قاطع و قانونی می شود.

***خودروی حامل سوخت قاچاق به مقصد نرسید

گروه استان‌ها_اصفهان_ مأموران انتظامی شهرستان شهرضا یک دستگاه تریلی حامل ۱۷ هزار لیتر سوخت قاچاق را توقیف و ۲ نفر را در این خصوص دستگیر کردند.

سرهنگ “صادق کاظم زاد ” فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به به یک دستگاه کشنده تانکردار ایویکو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۱۷هزار لیتر گازوئیل قاچاق شدند۰

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا، ارزش این محموله سوخت قاچاق را طبق نظر کارشناسان مربوطه ۸۵۰ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: قاچاق سوخت به تاراج گذاشتن سرمایه ملی کشور است که پلیس در این زمینه قاطعانه برخورد می کند.

***توقیف ۱۹۶ کیلو تریاک در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف ۱۹۶کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.

 

سرهنگ “ایرج کاکاوند “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : ماموران پاسگاه “چوپانان” شهرستان “نائین” حین گشت زنی در منطقه ۳راهی “اردکان” به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

وی افزود: راننده با سرعت بالایی متواری و خودرو را رها و در تاریکی شب متواری می شود که هویت او شناسایی شده و بزودی دستگیر خواهد شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : پس از انتقال خودرو به پاسگاه از آن بازرسی شد که مقدار ۱۹۶ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک از صندوق عقب و زیر صندلی های کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین تاکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند واجازه جولان به آنان نخواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا