شهر و جامعهعناوین اخبار

۱۸ ساله ها مشمولان خدمت وظیفه عمومی و سایر حوادث انتظامی استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهردادپناه پوریان” اظهار داشت: افراد مشمول چنانچه در مهلت های تعیین شده از سوی سازمان وظیفه عمومی نسبت به معرفی خود جهت اعزام به خدمت سربازی اقدام لازم را انجام ندهند، وارد پروسه غیبت شده و به عنوان مشمول غایب محسوب خواهند شد.

وی افزود: کلیه افراد ذکور تابع دولت جمهوری اسلامی ایران که به سن ۱۸ می رسند در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی قرار گرفته و می بایست وضعیت خدمت وظیفه عمومی خود را روشن کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت:مشمولان در وضعیت های اعلامی ذیل مشمول غایب محسوب شده و برای آنان اضافه خدمت سنواتی بر اساس مدت غیبت منظور خواهد شد.

مشمولانی که در مهلت های تعیین شده از سوی سازمان, خود را جهت رسیدگی یا اعزام بخدمت معرفی نکرده باشند.

دانش آموزان, دانشجویان و طلاب داخل و خارج از کشور که حداکثر پس از یک سال از تاریخ ترک, انصراف, اخراج, و یا فراغت از تحصیل خود را معرفی نکرده باشند.

کسانی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل, انصراف از تحصیل, اخراج و یا فارغ التحصیل شده و حداکثر تا ۶ ماه پس از ورود به ۱۸ سال تمام خود را معرفی نکرده باشند.

مشمولینی که در تاریخ های تعیین شده برای اعزام بخدمت حضور نیابند.

مشمولانی که دارای برگ معافیت موقت بوده و ظرف مدت یک ماه پس از اتمام معافیت موقت برای ادامه روند رسیدگی خود را به وظیفه عمومی رسیدگی کننده معرفی نکنند.

متعهدین خدمت در دستگاه های غیر نظامی مشمول قانون و همچنین کارکنان پایور و پیمانی نیروهای مسلح موضوع مواد ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ قانون که حداکثر تا ۶ ماه پس از رهایی از خدمت خود را جهت رسیدگی معرفی نکرده باشند.

اتباع خارجی که پس از تحصیل تابعیت ایرانی, حداکثر تا ۶ ماه از تاریخ اخذ تابعیت خود را معرفی نکرده باشند.

مشمولانی که فاقد شناسنامه بوده و حداکثر تا ۶ ماه پس از صدور شناسنامه خود را معرفی نکرده باشند.

مشمولانی که بدون غیبت اولیه محکوم به زندان شده و حداکثر تا ۶ ماه پس از آزادی از زندان خود را معرفی نکرده باشند.

مشمولانی که در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از سقف مجاز ادامه تحصیل داده باشند.

مشمولانی که بصورت داوطلب آزاد (متفرقه) ادامه تحصیل داده و تحصیل آنان تا بعد از موعد قانونی اعزام ادامه داشته باشد.

مشمولان دیپلم و پیش دانشگاهی حضوری در صورتیکه در مهلت های قانونی( که بر اساس تاریخ تولد و زمان اخذ مدرک تحصیلی آنان تعیین گردیده است)، مدارک خود را برای معرفی ارسال ننمایند.

معاون وظیفه عمومی پلیس اصفهان ادامه داد: مشمولانی که در مهلت قانونی درخواست معافیت پزشکی و یا کفالت داده و در مراحل رسیدگی پزشکی و کفالت قرار گرفته‌اند و لیکن از روی عمد و یا بدلیل قصور در پیگیری پرونده و عدم حضور در جلسات شورای پزشکی و هیئت کفالت، باعث طولانی شدن مراحل رسیدگی شده اند ، چنانچه رای شورای پزشکی یا هیئت رسیدگی کفالت، به سرباز بودن آنان صادر شود ، در اینصورت در حکم مشمولان غایب بوده و برای آنها برگ اعزام با غیبت صادر خواهد شد.

تصادف ۴ خودرو با ۳ مجروح در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از تصادف ۴ دستگاه خودرو در گردنه “خمینی شهر” و مجروح شدن ۳ نفر خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام تصادف ۴ دستگاه خودرو در گردنه “خمینی شهر” بلافاصله گشت پلیس راه “نجف آباد” به محل اعزام شد.

وی افزود: در این حادثه رانندگی یک مینی بوس ، رنو ،پراید و پروتن به شدت با یکدیگر برخورد کرده بودند که متاسفانه راننده مینی بوس ،سرنشین پراید و سرنشین رنو مجروح شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه “نجف آباد” در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس راه اصفهان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزید .

توقف پراید در خطوط آزاد راه ۶ مجروح برجای گذاشت

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از تصادف یک کامیون کاویان با سواری پراید در آزاد راه “امیرکبیر” و مجروح شدن ۶ سرنشین پراید خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام برخورد یک کامیون کاویان با سواری پراید در آزادراه “کاشان” بلافاصله گشت پلیس راه “کاشان اصفهان” به محل اعزام شد.

وی افزود: در این حادثه رانندگی سواری پراید در خطوط آزاد راه توقف کرده بود که کامیون به شدت با او برخورد و متاسفانه راننده و ۵ سرنشین آن به شدت مجروح می شوند.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه “کاشان-اصفهان” نقض ماده ۴ قانون ایمنی راه توسط سواری پراید و توقف در خطوط آزاد راه اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان توصیه کرد: هنگامی که خودروی شما دارای نقص فنی شد و مجبور به توقف شدید ر منتهی علیه سمت راست جاده توقف و با علایمی مانند مثلث خطر از فاصله ۱۵۰ متری  رانندگان دیگر را نیز مطلع کنید تا انشاءالله حادثه ای دلخراش اتفاق نیفتد.

کشف ۱۱۴کیلو تریاک در نائین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف ۱۱۴کیلو و ۲۲۰گرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو خبر داد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نائین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پژو مشکوک شده وآن را متوقف کردند.

وی گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۱۴کیلو و۲۲۰ گرم تریاک که در صندوق عقب و زیر صندلی ها بود، کشف کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین خاطر نشان کرد: مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ در اولویت کار پلیس قرار دارد و نیروی انتظامی با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی می کند.

دستگیری سارق موتورکولر در شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از شناسایی و دستگیری سارق موتورکولر ساختمان وکشف ۲ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،”سرهنگ حسین بساطی” با اعلام این خبر اظهار داشت:مأموران واحد گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی خود به فردی که موتورکولری در دست داشته مشکوک می شوند .

این مقام انتظامی افزود: این فرد مورد بازجوئی قرار می گیرد که به ۲ فقره سرقت موتورکولر ساختمان های مردم اعتراف می کند.

سرهنگ بساطی بیان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از مردم خواست، هر گونه موضوع و اخبار مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

هوشیاری گشت پلیس و کشف نیسان مسروقه

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف یک دستگاه خودروی نیسان مسروقه توسط گشت انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “حسن نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۶ شهرستان فلاورجان حین گشت زنی به یک نیسان مکشوک و آن را استعلام کردند.

وی افزود: در نتیجه استعلام بعمل آمده مشخص شد این خودرو سرقتی است که بلافاصله وارد عمل شدند و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک سارق نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به اینکه نیسان کشف شده به مالک بازگردانده شد خاطر نشان کرد: رضایت مردمی از پلیس رضایت الهی را در پیش دارد و خستگی را از تن سبزپوشان عرصه اقتدار بدر می کند که امید است مردم نیز با پلیس همکاری داشته باشند و هر گونه موضوع مشکوک را اطلاع دهند.

کشف ۶۹ دستگاه ماینردر خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از کشف ۶۹ دستگاه ماینرخارجی قاچاق به ارزش ۳۸۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از وصول اخباری مبنی بر اینکه در یک کارخانه سنگ متروکه توسط دستگاه های ماینر قاچاق ارز دیجیتال استخراج می شود، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع یک گروه از ماموران مجرب با هماهنگی قضائی از این کارخانه بازدید کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در نتیجه این بازرسی تعداد ۶۹ دستگاه ماینر که به صورت قفسه بندی با تجهیز کابل های شبکه برق، جاسازی شده بودند، کشف شدند.

سرهنگ جعفری نژاد با اشاره به اینکه ارزش دستگاه های کشف شده توسط کارشناسان ۳۸۰ میلیون ریال اعلام شده گفت: در این رابطه ۲ نفر متهم دستگیر که برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به قاچاق و غیر قانونی بودن استفاده از دستگاه های مذکور، گفت: استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه ای واحدهای صنعتی تعطیل ونیمه تعطیل اقدام به فعالیت غیرقانونی کرده بودند که دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.

توقیف سواری ال ۹۰ با ۷۶ کیلوتریاک دراصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف ۷۶کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری ال ۹۰ خبر داد.

سرهنگ “علی ملکی آهنگران” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری اصفهان حین گشت زنی در محور “تالاب-ورزنه” به یک سواری ال۹۰ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۷۶ کیلو گرم تریاک که در بدنه خودرو و زیر صندلی های عقب جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص ۳ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

معاون عملیات پلیس اصفهان خاطر نشان کرد: مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی در اولویت کاری نیروی انتظامی است و پلیس اجازه جولان به این افراد را هرگز نخواهد داد.

کشف محموله کولر گازی قاچاق درشهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف یک محموله کولر گازی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۱۴ دستگاه کولر گازی اسپیلت خارجی کشف شد که مالک مدارک گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ کاظم زاد با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا تاکید کرد: هر گونه فعالیت در زمینه قاچاق کالاهای خارجی زمینه رکود اقتصادی و تورم را فراهم می کند که از عموم شهروندان تقاضا می شود با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند و اخبار مربوطه را اطلاع دهند.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا