عناوین اخبار

هیات بزرگ بخش خصوصی و اتاق بازرگانی همراه روحانی به پاکستان سفر می کند

‘مهدی هنردوست’ در دیدار ‘محمد اسحاق دار’ وزیر امور اقتصادی و دارایی پاکستان، هدف از سفر هیات فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ایران به اسلام آباد را زمینه سازی برای ارتقای حجم تجارت و گسترش همکاری های اقتصادی میان دو کشور عنوان کرد.
هنردوست در این دیدار، فقر اطلاعات بخش های خصوصی ایران و پاکستان نسبت به پتانسیل های دو کشور را یکی از عوامل پایین بون حجم مبادلات تجاری دو همسایه دانست و گفت: می توان این مشکل را از طریق تقویت ارتباط میان اتاق های بازرگانی و صنایع دو کشور برطرف کرد و لذا سفر آتی هیات فعالان بخش خصوص و اتاق بازرگانی ایران به پاکستان، با این هدف انجام خواهد شد.
نماینده عالی دولت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان همچنین با بیان اینکه در مقطع کنونی روابط دو کشور، نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: دو طرف باید از طریق برگزاری نشست کمیسیون مشترک تجاری و اقتصادی، مسیر همکاری های آتی را با توجه به شرایط جدید، ترسیم کنند.
وی اظهار داشت: مهم ترین مشکل در روند همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان در سال های گذشته، مسایل مربوط به نقل و انتقالات پولی و بانکی بود که اکنون با لغو تحریم ها، این مسئله حل شده و زمینه برای گسترش همکاری ها فراهم شده است.
محمد اسحاق دار وزیر امور اقتصادی و دارایی پاکستان نیز در این دیدار گفت که کشورش پس از لغو تحریم های بین المللی، اقدامات عملی را با هماهنگی وزارت امور خارجه و بانک مرکزی پاکستان انجام داده تا مشکلاتی که در دوران تحریم وجود داشت، از میان برداشته شود.
وی افزود: فعالان تجاری و بخش های خصوصی پاکستان نیز در زمینه گسترش همکاری ها با ایران فعال شده اند و مایل به استفاده از فرصت جدید ایجاد شده پس از لغو تحریم ها هستند.
این وزیر کابینه پاکستان اظهار امیدواری کرد که با تلاش ها دو طرف، هر دو کشور شاهد رشد قابل ملاحظه در روابط اقتصادی و مناسبات تجاری فیما بین باشند.
محمد اسحاق دار همچنین اظهار داشت که سفر آتی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و برگزاری نشست آتی کمیسیون همکاری های اقتصادی نقش موثری در رسیدن به اهدافی که دو کشور برای افزایش حجم تجارت تعیین و ترسیم کرده اند، خواهد داشت و پاکستان نیز به سهم خود، در این زمینه تلاش خواهد کر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا