تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای برنامه‌های شاد و متفاوت در دهه ولایت/ برگزاری ۱۵۵ برنامه فرهنگی

به گزارش سرمایه گستران، نشست تشریح اقدامات شهرداری اصفهان در دهه ولایت صبح امروز _شنبه ۱۹ مرداد_ برگزار شد. در این نشست ایمان حجتی با بیان اینکه طبق دستور شهردار برای اعیاد قربان و غدیر برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است تا در دهه ولایت معرفت و نشاط در شهر موج بزند، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته فردا دعای عرفه طبق روال هر سال در سازمان آرامستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همکاری با بنیاد غدیر یکی از اتفاقات ویژه امسال است، ادامه داد: بنیاد غدیر در برگزاری ویژه برنامه‌های مذهبی سهم ویژه‌ای دارند.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با اشاره به افتتاح سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در روز عید غدیر گفت: تلاش کردیم که پایان دهه ولایت را که در روز عید غدیر خم است به جشنواره کودک و نوجوان پیوند دهیم و درمجموع از عید قربان تا آغاز ماه محرم رویدادهایی شاد را شاهد خواهیم بود.

هزار مسجد در دهه ولایت بیمه می‌شود

در ادامه این نشست مجتبی رشیدی، معاون اجتماعی، شهروندی سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان اظهار کرد: ۱۵۵ برنامه در دهه ولایت با همکاری ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان و بهره گیری از ظرفیت‌های مردم، کانون‌های فرهنگی و سایر نهادهای مردمی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری در این برنامه نقش تسهیل گری دارد و از برنامه‌ها حمایت مادی و معنوی می‌کند، گفت: برنامه ترکیبی نمایشی بزرگی با عنوان “خبر بزرگ” با همکاری بنیاد غدیر در مجموعه فدک برگزار خوهد شد که در سه شب متوالی ۱۵ هزار نفر مخاطب خواهد داشت.

معاون اجتماعی، شهروندی سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این ایام به مناسبت تقارن با ۳۰ مرداد به عنوان روز جهانی مسجد هزار مسجد سطح شهر اصفهان بیمه خواهد شد.

رشیدی ادامه داد: برگزاری جشنواره مهر ماندگار با هدف استعدادیابی مناطق محروم استان در زمینه‌های ورزشی، هنری و فرهنگی از دیگر برنامه‌های این دهه است.

هدف برنامه های دهه ولایت محله محوری است

همچنین علیرضا خاتون آبادی، مشاور مذهبی شهردار اصفهان با اشاره به جلسات دوماهه گذشته برای برگزاری دهه ولایت اظهار کرد: ۳۵ هیات مذهبی در منطقه ۱۰، ۱۱ و ۳ شهرداری اصفهان برگزارخواهد شد و همچنین شهرداری در این برنامه‌ها نقش تسهیل گری دارد و کمک‌های مادی ومعنوی می‌کند.

وی افزود: در این ایام ویژه نامه روزنامه اصفهان زیبا با هدف معرفی هیات ها، کانون‌ها و مراکز فرهنگی فعال منتشر می‌شود.

مشاور مذهبی شهردار اصفهان تصریح کرد: هدف در برنامه‌های دهه ولایت امسال محله محوری است و برنامه‌های دیگری چون مسابقه ۱۰ کودک ۱۰ فکر، حضور پنج کاروان شادی در خیابان‌های باغ گلدسته، رهنان، خوراسگان و گذر فرهنگی چهارباغ، توزیع اقلام فرهنگی، دیدار شهردار از آزادگان سید به مناسبت روز ورود آزادگان و همچنین گردهمایی هیات های مذهبی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

خاتون آبادی خاطر نشان کرد: ۹۰ هزار پرس غذا در روز عید غدیر توزیع می‌شود که ۲۰ هزار پرس غذا آن روز توسط نذورات مردم گرداوری شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا