شهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری اعضای باند خانوادگی رمالی با ۴۰ میلیارد کلاهبرداری/حمل سوخت قاچاق با پراید/برخورد پراید با عابر پیاده/واژگونی کامیون در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان،  سردار”مهدی معصوم بیگی” با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان تهرانی مبنی بر کلاهبرداری یک خانواده ساکن در شهرستان شاهین شهر از طریق فالگیری و رمالی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: فرد شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد، حدود یک سال گذشته به وسیله یکی از دوستانش با خانواده ای که ادعای حل مشکلات افراد از طریق دعانویسی، فالگیری، رمالی و ارتباط با اجنه داشتند آشنا شده و در این مدت بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال وجه نقد به حساب آنان واریز کرده است.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: مال باخته علاوه بر این مقادیری طلاجات و زیور آلات به ارزش ۸ میلیارد ریال را نیز به متهمان ارائه کرده بود، اما نه تنها مشکل وی حل نشده بلکه روز به روز بر مشکلاتش افزوده می شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: نهایتاً اعضای این باند که شامل مادر به همراه ۲ فرزند دختر و پسرش بود، پس از اقدامات علمی و پلیسی ویژه در مخفیگاه خود دستگیر و در مجموع به کلاهبرداری ۴۰ میلیارد ریالی از فرد شاکی اعتراف کردند.

سردار معصوم بیگی با اشاره به کشف آلات و ادوات رمالی و فالگیری از منزل متهمان، گفت: اعضای این باند در اعترافات خود عنوان کردند که ادعای ارتباط آنان با اجنه از اساس دروغ بوده و فقط سعی می کردند به وسیله فال گرفتن، دعانویسی و مواردی که در کتاب های مربوط به رمالی بود، فرد شاکی را فریب داده و هر بار به بهانه های مختلف پول و طلاجات وی را دریافت می کردند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: سرانجام متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شده و با حکم صادره روانه زندان شدند.

سردار معصوم بیگی، با هشدار به شهروندان در خصوص این گونه کلاهبرداری ها، اظهار داشت: ادعای حل مشکلات و گره های زندگی افراد از طریق رمالی و فالگیری دروغی بیش نیست چرا که اگر حرف این افراد درست بود اول مشکلات خود را حل می کردند.

وی افزود: افراد فالگیر و رمال برای جلب اعتماد طعمه های خود با شگردها خاصی اطلاعات زندگی آنها را به دست آورده و سپس طوری وانمود می کنند که فالی که آنان می گیرند همه درست از آب در می آید و به این طریق زمینه سؤاستفاده و بهره کشی از طعمه هایشان را فراهم می کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، گفت: به مردم عزیز توصیه می کنیم به جای مراجعه به این گونه افراد شیاد و کلاهبردار سعی کنند حل مشکلات خود را با توکل برخدا و همچنین انجام مشاوره با افراد متخصص و کاربلد و از راه های قانونی پیگیری کنند.#

***۲۰۵ واحد صنفی متخلف در اصفهان پلمپ شدند

گروه استان ها_ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت عمومی استان از پلمپ ۲۰۵ واحد صنفی متخلف در طرح نظارت بر واحد های صنفی طی یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” با اعلام این خبر گفت: طرح نظارت بر واحدهای صنفی به مدت یک هفته توسط ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اجرا و در این مدت تعداد یک هزار و ۱۲۱ واحد صنفی مورد بازدید و آموزش قرار گرفتند.

وی از پلمپ تعداد ۲۰۵ واحد صنفی متخلف با حکم مقام قضائی خبر داد و گفت: علاوه بر این به متصدیان تعداد ۶۸۱ واحد صنفی دیگر نیز تذکرکتبی داده شد که در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه با برخورد قانونی مواجه می شوند.

سرهنگ اسماعیلی در پایان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان اصفهان گفت: از عموم شهروندان نیز انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و تلفن گویای ۲۱۸۲۵۸۲۵ اطلاع دهند تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

***حمل سوخت قاچاق با پراید

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک از کشف ۱۲۰ لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری پراید خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” نعمت خلیلی” گفت: ماموارن فرماندهی انتظامی شهرستان خور و بیابانک حین پایش و کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه خودرو سواری پراید که از استان های شمالی عازم یزد بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از توقف خودرو ماموارن با هماهنگی مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات مقدار ۱۲۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خورو بیابانک خاطر نشان کرد: در این رابطه خودرو توقیف و راننده نیز دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده به مراجع قضائی تحویل شد.

***برخورد پراید با عابر پیاده

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گفت: یک عابر پیاده در محور “سیان” به “برسیان” براثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین پورقیصری” گفت: در پی تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف یک دستگاه خودروی پراید با عابر پیاده در محور “سیان” به “برسیان” ماموران پلیس راه اصفهان _ نائین بلافاصله به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه عابر پیاده براثر شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داده و راننده خودروی پراید نیز مجروح شد.

سرهنگ پورقیصری، علت وقوع این حادثه را برابر بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان تصادفات پلیس راه استان عدم توجه به جلو از سوی راننده خودروی پراید اعلام کرد.

پلیس راه استان خاطر نشان کرد: به عابران پیاده توصیه می کنیم با در نظر گرفتن تمام جوانب احتیاط از جاده عبور کرده ضمن اینکه از رانندگان نیز انتظار داریم در محورهایی که محل عبور و مرور افراد است با سرعت مطمئنه و رعایت احتیاط کامل به رانندگی بپردازند تا دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

***توقیف مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی در نائین

 فرمانده انتظامی شهرستان نائین از توقیف محموله بزرگ مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۲۴ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”ایرج کاکاوند”، اظهار داشت: ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” حین کنترل خودروهای عبوری به ۳ دستگاه کامیون کشنده که از استان های جنوبی عازم تهران بودند، مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: پس از بررسی های دقیق توسط ماموران مشخص شد مدارک مربوطه با بار داخل خودروها همخوانی ندارد که بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی از آن ها بازرسی به عمل آمد و در نتیجه محموله مواد اولیه تولید محصولات آرایشی بهداشتی خارجی قاچاق که در بشکه های بزرگ قرار داده شده بودند، کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش این محموله را برابر اعلام کارشناسان ۲۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و همراه با پرونده به منظور اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین با بیان اینکه ورود لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق علاوه بر ضربه به اقتصاد کشور سلامت افراد را نیز تهدید می کند بر مبارزه قاطع با عوامل تهیه و توزیع کالاهای قاچاق و جلوگیری از ورود آن ها به بازارهای داخلی تاکید کرد.#

***کشف کالای قاچاق از یک باربری در اصفهان

 سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از کشف یک تن داروی دامی و ۴۱ کیسه حاوی مکمل غذایی طیور به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

 سرهنگ” حسین ترکیان” اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه بازرسی های خود از انبارها و باربری ها، از دپوی محموله کالای خارجی قاچاق در یکی از باربری های سطح شهر اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم از محل بازرسی به عمل آورده که در نتیجه مقدار یک تن داروی دامی و ۴۱ کیسه مکمل غذایی طیور که همگی فاقد هرگونه مدارک گمرکی و به صورت قاچاق وارد شده بودند را کشف کردند.

سرهنگ ” ترکیان” عنوان کرد: ارزش محموله های کشف شده در این عملیات برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال است که پس از طی مراحل قانونی به اداره اموال تملیکی استان تحویل شدند.

پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری ۲ فرد متخلف در این رابطه خبر داد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

***واژگونی کامیون در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از جان باختن راننده یک دستگاه خودروی کامیون براثر واژگونی در محور فرعی روستای “نهضت آباد” از توابع شهرستان فریدون شهر خبر داد.

سرهنگ” حسین پورقیصری” گفت: ماموران پلیس راه دامنه در پی اطلاع از وقوع واژگونی یک دستگاه خودروی کامیون در یکی محور فرعی روستای “نهضت آباد” شهرستان فریدونشهر بلافاصله به منظور بررسی صحنه در محل حاضر شدند.

وی افزود: در این حادثه راننده خودروی کامیون براثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد که جسد وی به پزشکی قانونی منتقل شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، علت وقوع این حادثه را برابر اعلام کارشناسان تصادفات این پلیس، تخطی راننده از سرعت مطمئنه عنوان کرد و گفت: به رانندگان توصیه می کنیم از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند و همیشه این نکته را مد نظر داشته باشند که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا