حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

آتش سوزی پارکینگ یک مجتمع مسکونی در اصفهان/واژگونی سواری سمند با یک کشته و ۸ مجروح در اصفهان/کشف ۱۳ کیلو تریاک در سمیرم/سارقان حین چیدن فنس های کارخانه دستگیر شدند/عدم رعایت حق تقدم، حادثه آفرین شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “محمدرضا خدادوست” اظهار داشت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش گرفتن پارکینگ یک مجتمع مسکونی در خیابان “امیرحمزه” بلافاصله گشت انتظامی به محل اعزام شد.

وی با اشاره به حضور به موقع ماموران آتش نشانی ، اداره برق و اورژانس به محل حادثه افزود: آتش توسط ماموران آتش نشانی مهار و بحمدالله خسارت جانی نداشت.

این مقام انتظامی بیان داشت: پارکینگ این مجتمع مسکونی کاملا دچار حریق شده بود که ۷ دستگاه سواری ، یک موتورسیکلت و یک دوچرخه در آتش سوختند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه علت این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است خاطر نشان کرد: رعایت نکات ایمنی در همه کارها می تواند از وقوع حوادث تلخ جبران ناپذیر پیشگیری کند که امید است همه شهروندان اصول ایمنی را مقدم بر همه کارها بدانند.

 

 ***واژگونی سواری سمند با یک کشته و ۸ مجروح در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری سمند در محور فرعی “رامشه-شهرضا” و فوت یک سرنشین و مجروح شدن ۸ فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه سواری سمند درمحور فرعی”رامشه-شهرضا”، بلافاصله گشت پلیس راه “اصفهان-شیراز” به محل اعزام شد.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی یکی ازسرنشینان خودرو فوت و راننده و ۷ سرنشین دیگر نیز مجروح شدند و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت:علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای پلیس راه “اصفهان-شیراز” در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس راه اصفهان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و هنگام رانندگی از عجله و شتاب بپرهیزید تا انشاءالله شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم.

***کشف ۱۳ کیلو تریاک در سمیرم

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف ۱۳ کیلو ۹۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت:ماموران انتظامی این فرماندهی حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه سواری پژو مشکوک و خودرو را جهت بررسی مدارک و محموله متوقف کردند.

وی افزود : در بازرسی دقیق از خودرو مقدار ۱۳ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در درب های خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان و سوداگران مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد .

***سارقان حین چیدن فنس های کارخانه دستگیر شدند

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “تیران وکرون” از دستگیری ۲ سارق حین چیدن فنس های یک کارخانه برای وارد شدن خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: شب گذشته گشت انتظامی حین گشت زنی در اطراف کارخانه های سنگ بری این شهرستان مشاهده کردند ۲ نفر در حال بریدن و چیدن فنس های یک کارخانه هستند که بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران در عملیاتی ضربتی هر ۲ نفر را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون به مالکان کارخانه ها توصیه کرد: از تجهیزات مجهز و به روز ضد سرقت استفاده کنید، نگهبانان مطمئن و مورد اعتماد را بکارگیری کنید و هنگام استخدام کارگران حتما از آنان سوء پیشینه بخواهید.

***دستگیری خرده فروش مواد افیونی در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۳ کیلو تریاک و دستگیری یک خرده فروش مواد افیونی خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: طرح پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با توزیع کنندگان مواد افیونی در شهر اصفهان اجرایی شد.

وی افزود: طبق اخبار واصله فردی در مغازه ای اقدام به خرده فروشی مواد افیونی می کند که از مغازه او بازرسی شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از محل مقدار ۳ کیلو تریاک کشف و یک خرده فروش نیز دستگیرکه تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با فعالیت باندها و فروشندگان مواد مخدر را سریعاً به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

***دستگیری سارقان سیم برق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۴ سارق سیم برق خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت سیم و کابل برق در سطح کلان شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۲۳ این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران این فرماندهی در این خصوص تحقیقات گسترده ای را آغاز کرده و با انجام اقدامات تخصصی سرانجام موفق به شناسایی متهمان شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان که ۴ نفر بودند ، پس از هماهنگی با مقام قضائی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند .

سرهنگ خدادوست ادامه داد: افراد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به چندین فقره سرقت سیم برق اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: تعامل و همکاری مردم با پلیس در راستای پیشگیری و کشف جرائم بسیار موثر است و شهروندان می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ پلیس هرگونه موارد مشکوک را اعلام کنند.

***کشف ۳۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_سرپرست پلیس آگاهی استان از کشف ۳۱ هزار و ۴۷۴ لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک کارگاه و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از وصول خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به دپو و توزیع گازوئیل قاچاق در یک کارگاه می کند ، کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

وی افزود:پس از هماهنگی قضائی از محل بازرسی شد که مقدار ۲۸ هزار و ۴۷۴ لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک تانکر تعبیه شده در زمین و ۳ هزار لیتر نیز در بازرسی از یک وانت نیسان کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک دستگاه کامیونت خاور، یک وانت نیسان توقیف و یک نفر نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرپرست پلیس آگاهی اصفهان تاکید کرد: پلیس با هرگونه قاچاق و به تاراج گذاشتن سرمایه های ملی کشورمان برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز به قاچاقچیان اجازه جولان داده نخواهد شد.

 

***واژگونی وانت نیسان، یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از جان باختن یک نفر و مجروح شدن فرد دیگری در حادثه واژگونی یک دستگاه وانت نیسان در محور “سفید دشت” خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین پورقیصری” با اعلام این خبر اظهار داشت: ساعت ۱۶ عصر روز گذشته ماموران پلیس راه اصفهان _ شهرکرد در پی اطلاع از وقوع یک مورد حادثه واژگونی منجر به فوت در محور “سفید دشت” بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه خودروی وانت نیسان در حال عبور از این محور بوده که به طور ناگهانی از جاده خارج و واژگون می شود  و در اثر این حادثه سرنشین خودرو در دم فوت کرده و راننده نیز مجروح و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شده است.

رئیس  علت وقوع این حادثه را برابر اعلام کارشناسان تصادفات پلیس راه استان، عدم توجه به جلو از سوی راننده خودروی وانت نیسان عنوان کرد و به رانندگان در خصوص دقت و تمرکز بیشتر در هنگام رانندگی هشدار داد.

 

***عدم رعایت حق تقدم، حادثه آفرین شد

گروه استان ها _ اصفهان _ براثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با یک دستگاه موتورسیکلت در محور “تیران” به “عسکران” یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر نیز مجروح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین پورقیصری” با اعلام این خبر گفت: در پی تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه تصادف منجر به فوت در محور” تیران به عسکران” بلافاصله ماموران پلیس راه شهرستان نجف آباد به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه یک دستگاه خودروی پراید با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرده بود که در اثر شدت برخورد سرنشین موتورسیکلت براثر ضربه وارده به سرش در دم فوت کرده و راکب موتورسیکلت نیز مجروح و روانه بیمارستان شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان، عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده خودروی سواری پراید را علت وقوع این حادثه اعلام کردند اظهار داشت: یکی از علل و عوامل اصلی مرگ و میر موتورسیکلت سواران همراه نداشتن کلاه ایمنی و وارد آمدن ضربه شدید به سر آنها در اثر برخورد با زمین هنگام تصادف است که به همه موتورسواران و راکبان توصیه می کنیم حتماً برای حفظ جان خود همیشه از کلاه ایمنی استفاده کنند چرا که حادثه هیچ وقت خبر نمی کند و شاید چنین اتفاقی برای هر کسی بیافتد.

***ضرورت پیش بینی در رانندگی

گروه استان ها _ اصفهان _ رانندگی یکی از امور مهم در زندگی ما محسوب می شود و در رانندگی وظایف مهمی به عهده راننده قرار داده شده است ولی یکی از وظایف مهم و تاثیر گذار در رانندگی،اعمال و حرکات قابل پیش بینی در رانندگی است.

 

رانندگی شامل چندین فعالیت است که برخی از این فعایت ها باید همزمان انجام شود.

۳فعالیت اصلی در رانندگی:

۱-کنترل وسیله نقلیه

نگهداشتن و حفظ وسیله نقلیه در سرعت مناسب و جهت مناسب در درون خط عبور

۲-هدایت وسیله نقلیه :

تعامل با سایر وسایل نقلیه یعنی رانندگانی که تعقیب کننده،عبور کننده،یا در حال سبقت می باشند، راننده باید حفظ فاصله ایمن را داشته و توجه به خط کشی ها و تجهیزات کنترل ترافیکی داشته و علایم راهنمایی و رانندگی را رعایت کند.

۳-مسیریابی:

پیروی از یک مسیر مشخص از مبداء تا مقصد با مشاهده علایم و با استفاده از عوارض طبیعی

همانطور که مشاهده می شود فعالیت های فوق نیاز به تعامل با دیگر رانندگان دارد و تعامل هم از طریق اجرای اعمال و حرکات قابل پیش بینی در رانندگی به منظور پیشگیری از تصادف حاصل می شود.

یکی از بهترین راه های ایجاد فضای ایمن برای خود و دیگران این است که رانندگی قابل پیش بینی داشته باشید،حال به این نکته باید اشاره کنیم که چه اعمالی در رانندگی قابل پیش بینی محسوب نشده و خطر آفرین است، این اعمال را می توان توقف ناگهانی،استفاده نکردن از راهنما،دور زدن های ناگهانی، تغییر مسیر های غیر منتظره،حرکت با دنده عقب در روی آسفالت و…دانست.

اعمالی که به صورت آنی انجام می شود و فرصت عکس العمل را از دیگر رانندگان می گیرد. در رانندگی ۹۰ درصد اطلاعات به صورت بصری دریافت می شود و انجام عکس العمل به موقع هم در رانندگی مهم است، یک ثانیه یا حتی کمتر از یکصدم ثانیه در وقوع تصادف یا عدم وقوع تصادف تاثیر گذار است اعمالی که رانندگان در رانندگی انجام می دهند تاثیر قابل توجهی در ایمنی تردد دارد.

بسیاری از علل پنهان تصادفات ناشی از رفتارهای غیر قابل پیش بینی رانندگان در زمان رانندگی است و اگر راننده ای رفتارهای غیر منتظره و ناگهانی از خود بروز دهد،قطعا باید منتظر وقوع تصادف هم باشد.

بنابراین استفاده از چراغ راهنما در تغییر مسیرها،تغییر مسیر های نرم و یکنواخت،تغییر سرعت با در نظر گرفتن سرعت دیگر خودروها،رعایت حق تقدم دیگر رانندگان و استفاده از آینه ها و… می تواند در پیشگیری از وقوع حوادث با علت اشاره شده موثر باشد.

پس هرگز این نکته را فراموش نکنیم که “رانندگی قابل پیش بینی”می تواند در حفاظت از جان و مال شهروندان موثر باشد،بیاییم برای حفظ جان خود و سرنشینانمان و دیگر رانندگان قبل از هر اقدامی در رانندگی پیش بینی های لازم را به عمل آوریم چرا که انسان عاقل و دور اندیش هرگز بدون پیش بینی کردن احتمالات هیچ عملی را انجام نمی دهد و خود را بی جهت درگیر مسایل و حوادث و پیش آمدهای روزگار نمی کند .

تهیه وتنظیم: سرهنگ اصغر زارع جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

پیشگیری از سرقت احشام

گروه استان ها_اصفهان_ یکی از سرقت هایی که سارقان مرتکب آن می شوند سرقت دام و احشام است که لازم است دامداران و مالکان احشام توصیه های پلیس را رعایت کنند.

 

کلیه اماکن نگهداری احشام با امکانات موجود محصور شود .

جهت نگهداری احشام از درب های آهنی و قفل استفاده شود .

با چراغ قوه یا نورافکن از محل نگهداری احشام به طور مداوم بازدید و سرکشی شود .

از پلاکهای بهداشتی و شماره کوپی بر روی احشام صورت گیرد .

شبان و نگهبان گله فردی جوان و توانمند باشد .

جهت کنترل احشام هر روز شمارش گردد .

در شبهایی که هوا سردتر است یا وزش باد شدید است مراقبت بیشتری به عمل آید .

در چراگاهها و کوهستانها مراقب تردد افراد غریبه باشید و نسبت به موارد مشکوک با حساسیت برخورد شود .

افرادی که با خودروهای وانت جهت خرید فراورده های دامی مثل پشم ، کشک ، کره ، پوست ، کود و غیره مراجعه می نمایند شناسایی و نسبت به یادداشت شماره وسیله نقلیه و مشخصات ظاهری اشخاص اقدام شود .

آغل و مکان نگهداری احشام در محلهای امن تر پیش بینی شود.

از حیوانات اهلی (سگ) در محل دامداری استفاده شود.

هرگونه مورد مشکوکی را به پلیس ۱۱۰ اعلام شود.

نسبت به تعبیه کردن سیم خاردار دراطراف گاوداری و روی دیوار اقدام شود .

از ورود افراد ناآشنا و غریبه به گاوداری خودداری شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا