حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

  کشف ۲۶۴ کیلو تریاک در یک عملیات مشترک پلیسی/کلاهبرداری اینستاگرامی زوج جوان/سارقی که حین سرقت دستگیر شد/دستگیری ۲ جیب بر خانم در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “غلامحسین صفری” اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله ای از شرق کشور به وسیله کامیونی است که بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود : در بررسی های بعمل آمده مشخص شد این خودرو وارد استان “کرمان” شده که بلافاصله موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر آن استان اعلام شد.

سرهنگ صفری تصریح کرد: کامیون این سوداگر مرگ توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “کرمان” شناسایی و متوقف شد که در بازرسی از آن مقدار ۲۶۴ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی همه توان و تلاش خود را بکار بسته تا با مواد مخدر که یک ابر آسیب است مقابله کند و طرح های مقابله ای پلیس با سوداگران مرگ تداوم دارد.

***واژگونی وانت تویوتا با ۵ مجروح در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه وانت تویوتا در محور “ورزنه-گردنه ملااحمد” و مجروح شدن ۵ سرنشین خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام واژگونی یک دستگاه وانت تویوتا در محور “ورزنه-گردنه ملااحمد” ،بلافاصله گشت پلیس راه و ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی ۵ سرنشین این خودرو مجروح و برای اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ پورقیصری بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس راه اصفهان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجب حواس پرتی و انحراف افکار در رانندگی می شود بپرهیزید تا شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی نباشیم.

***کلاهبرداری اینستاگرامی زوج جوان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس فتای استان از شناسایی ۲ کلاهبردار اینستاگرامی که به بهانه فروش لباس زنانه از شهروندان کلاهبرداری می کردند، خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : با ارائه مرجوعه قضائی توسط یکی از شهروندان مبنی بر اینکه پس از سفارش لباس از طریق فروشگاه اینستاگرامی و واریز اینترنتی ۲میلیون ریال به حساب فروشنده نه تنها کالایی دریافت نکرده بلکه وی پاسخگو نبوده و پس از مدتی صفحه خود را حذف کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی عنوان داشت: پس از دریافت اظهارات شاکی و تشکیل پرونده با انجام تحقیقات صورت گرفته عاملان کلاهبرداری که مرد جوان و همسرش بودند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی افزود: در بازجویی های به عمل آمده از متهمان مشخص شد مرد جوان با راه اندازی صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تبلیغ پوشاک به بهانه فروش با همکاری همسرش که بازاریابی و تبلیغ این صفحه را بر عهده داشته مشتریان را به پرداخت هزینه به حساب بانکی ملزم می کردند ولی هیچ کالایی را تحویل مشتری نمی دادند.

این مقام انتظامی توصیه کرد: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالیکه باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

***مصالحه و سازش بیش از ۸۲ درصد پرونده های قضائی در کاشان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از مصالحه و سازش بیش از ۸۲ درصد پرونده های تشکیل شده در کلانتری های شهرستان توسط کارشناسان مشاوره خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” علی پورکاوه ” اظهار داشت: در ۵ ماهه سال جاری نزدیک به ۷۹۶ فقره پرونده به واحدهای مشاوره کلانتری های درون شهری سطح شهرستان ارجاع داده شدند.

وی افزود: با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری دوایر اجتماعی کلانتری ها بیش از ۸۲ درصد از پرونده های ارجاعی منجر به صلح و سازش شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مشکلات خانوادگی، حقوقی ، نزاع و درگیری به ترتیب بیشترین پرونده های ارجاعی به واحد مشاوره مستقر در این کلانتری ها را تشکیل می دهند .

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان تاکید کرد: کاهش تشکیل پرونده های قضائی ، حذف ماموریت های غیرضروری ، توانمندشدن خانواده ها برای ادامه زندگی بهتر از جمله تاثیرات مهم عمکرد واحدهای مشاوره پلیس به شمار می آید .

***کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۲ محموله بادام و پودر کاکائو خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان در ادامه بازرسی های خود از انبارها ، از دپوی ۲ محموله کالای خارجی قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم از محل بازرسی به عمل آورده که در نتیجه مقدار ۲۰ کیسه ۴۵ کیلوگرمی حاوی مقدار ۹۰۰ کیلوگرم بادام درختی و ۱۶ کیسه ۲۵ کیلوگرمی حاوی مقدار ۴۰۰ کیلوگرم پودر کاکائو که همگی فاقد هرگونه مدارک گمرکی و به صورت قاچاق وارد شده بودند را کشف کردند.

سرهنگ ترکیان عنوان کرد: ارزش محموله های کشف شده در این عملیات برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که پس از طی مراحل قانونی به اداره اموال تملیکی استان تحویل شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان از دستگیری ۲ فرد متخلف در این رابطه خبر داد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

***سارقی که حین سرقت دستگیر شد

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی حین سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “حسین بساطی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ شهرستان شاهین شهر حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی خود مشاهده کردند شخصی در حال سرقت آهن آلات یک کارخانه می باشد که وارد عمل شدند.

وی افزود: سارق در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و انگیزه خود از سرقت را تامین هزینه ماده مخدر هروئین برای مصرف شخصی اش اعلام کرد.

سرهنگ بساطی ادامه داد:در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سارقان و مخلان نظم و امنیت جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

***دستگیری سارق موتور کولر در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری یک سارق موتورکولر در محدوده غرب اصفهان خبر داد و گفت: این متهم به ۷ فقره سرقت موتورکولر اعتراف کرده است.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست”، در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با شکایت های ارایه شده از سوی شهروندان ساکن غرب اصفهان در خصوص سرقت موتورهای کولر آنها، پرونده ای در کلانتری ۲۸ تشکیل و تیمی از ماموران این کلانتری برای بررسی موضوع به تحقیقات پرداختند.

وی افزود: طی بررسی های انجام شده و بازبینی دوربین های مداربسته در محل های وقوع سرقت مشخص شد که تمامی سرقت ها توسط یک سارق انجام شده که بر این اساس با انجام تحقیقات در نهایت این سارق شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از دستگیری به ۷ فقره سرقت اعتراف کرد،ادامه داد: در این راستا پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از شهروندان خواست، هرگونه اخبار و موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

***دستگیری ۲ جیب بر خانم در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۲ جیب بر حرفه ای که خانم بودند و کشف ۱۱ فقره جیب بری و کیف قاپی خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۵ این فرماندهی حین گشت زنی های هدفمند خود در نقاط شلوغ وپرتردد ۲ زن جوان جیب بر را شناسایی و جهت دستگیری آنان سریعا وارد عمل شدند.

وی افزود: هر دو متهم در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازجوئی های تخصصی پلیس به ۱۱ فقره سرقت به روش جیب بری و کیف قاپی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مرتکبان این گونه جرائم با انتخاب طعمه های خود در نقاط شلوغ و پر تردد نظیر اماکن و اتوبوس های شرکت واحد به صورت کاملاً حرفه ای و ماهرانه به افراد نزدیک شده و در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت از جیب و یا کیف مردم می کنند ، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: از به نمایش گذاشتن محتویات کیف خود در اتوبوس ها و مکان های شلوغ خودداری کنید ، از حمل پول نقد پرهیز کرده و از کارت های اعتباری استفاده کنید ، از درج رمز کارت بر روی کارت های بانکی خودداری کنید ، زیپ کیف خود را همواره بسته نگه داشته و در شلوغی اتوبوس کیف را جلوی خود قرار داده و با یک دست خود طوری آن را در دست بگیرید که زیپ یا قفل کیف در دست شما باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا