حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فعال سازی رمز دوم/تصادف وانت مزدا و عابر در اصفهان/دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی”  گفت : شهروندان عزیز رمز دوم پویا (OTP) را از بانک ها و شعب مربوط به حساب بانکی خود مطالبه کنند و از ورود به سایت ها‌ و لینک های معرفی شده در شبکه های اجتماعی یا دانلود اپلیکیشن‌های مختلف با هدف فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف جداٌ خودداری کنند.

وی افزود: اخیراً مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی یا ارسال پیام کاربران را ترغیب به فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف و درج شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv2 کرده و با دریافت مبالغ اندک آنها را به درگاه های جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به برداشت از حساب می کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متاسفانه برخی از شهروندان با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده بدون توجه به نشانی سایت در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: در صورت مراجعه به لینک جعلی ارسالی و درج اطلاعات کارت بانکی هرچه سریعتر به بانک مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم حساب اقدام کنید، همچنین بهترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این نوع کلاهبرداران، مراجعه به بانک و فعال کردن رمز پویا برای حساب‌های بانکی است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان هر گونه اخبار مربوطه را از طریق منابع موثق مانند رسانه ملی، خبرگزاری ها و سایت های رسمی سازمان‌ها دریافت کنند، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

***واژگونی پراید و مرگ خانم ۳۳ ساله و مجروح شدن نوزاد۴۰ روزه

گروه استان ها_اصفهان_ سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان از واژگونی یک سواری پراید در بلوار “زرین شهر-اصفهان” و فوت خانمی ۳۳ ساله و مجروح شدن نوزاد ۴۰ روزه خبر داد.

سرهنگ “علی مولوی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام تصادف یک دستگاه سواری پراید در بلوار “زرین شهر-اصفهان” بلافاصله پلیس راهنمایی و رانندگی به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی یک سرنشین خودرو که خانمی ۳۳ ساله بود در دم فوت و دیگر سرنشین که نوزادی ۴۰ روزه بود نیز مجروح شد، عنوان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان از رانندگان خواست: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و هرگاه احساس خستگی و خواب آلودگی کردید در مکانی امن توقف و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

***واژگونی پژو مرگ راننده اش را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو در محور فرعی “بیاضیه-حاجی آباد” و فوت راننده آن خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو درمحور فرعی”بیاضیه-حاجی آباد”، بلافاصله گشت پلیس راه “خور-جندق” به محل اعزام شد.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت:علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای پلیس راه “خور-جندق” عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی راننده اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید ، هنگام رانندگی از عجله و شتاب بپرهیزید و هر گاه احساس خستگی و خواب آلودگی داشتید در مکانی امن توقف و پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

***تصادف وانت مزدا و عابر در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از تصادف یک وانت مزدا با عابر پیاده در محور”سمیرم-شهرضا” و فوت عابرخبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک وانت مزداد با عابر پیاده در محور”سمیرم-شهرضا”، بلافاصله ماموران گشت پلیس راه “اصفهان-شیراز” به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر وقوع این حادثه عابر به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ پورقیصری افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی ، عدم توجه به جلو توسط راننده اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان در ادامه از رانندگان خواست ، هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به امر رانندگی توجه و از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی جدا پرهیز کنید.

***سارق ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ سرپرست پلیس آگاهی اصفهان از دستگیری یک سارق حرفه ای منزل که طی یک فقره سرقت، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اموال سرقت کرده بود خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وصول شکایتی مبنی بر سرقت از منزلی در منطقه غرب شهر اصفهان ، بلافاصله کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص ، سارق منزل شناسایی و در عملیاتی غافلیگرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارق دستگیر شده مقدار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طلا و دیگر اموال با ارزش از این منزل سرقت کرده بود بیان داشت: اموال سرقت شده در مخفیگاه او کشف شدند که پس از طی مراحل قانونی به مالک بازگردانده می شوند.

سرپرست پلیس آگاهی اصفهان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد داد و تاکید کرد: بازگرداندن و استرداد اموال مسروقه شهروندان به آنان در اولویت کاری پلیس آگاهی است و هر گونه خرید و فروش اموال مسروقه و فاقد شناسامه معتبر غیرقانونی و جرم است که برابر قانون با مجرمان برخورد می شود.

***دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ازشناسایی و دستگیری فردی که با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی شاکی اقدام به برداشت ۲۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز کرده بود، توسط ماموران پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۲۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده ، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های تخصصی انجام شده مشخص شد متهم با به دست آوردن اطلاعات و رمز های عبور ، مبلغ ۲۰ میلیون ریال را طی چندین مرحله از حساب بانکی وی برداشت کرده است.

سرهنگ جعفری نژاد تصریح کرد: با انجام تحقیقات ، متهم مذکور شناسائی و حسب دستور مقام قضائی دستگیر و در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر به شهروندان توصیه کرد: از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز کنید، رمز هایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس بوده و همچنین به هیچ عنوان بر روی آن یادداشت نکنید. هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت های اینترنتی حتما از کیبورد های مجازی استفاده کنید. از تلفن ثابت منزل، همراه شخصی و محل های مطمئن جهت پرداخت هزینه تلفن ثابت و همراه استفاده شود در صورت پرداخت اینترنتی هزینه تلفن ثابت و همراه ، از محل های مطمئن و دارای مجوز استفاده و تمامی عملیات پرداخت را خودتان انجام دهید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا