تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

پیام تبریک مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حجت الاسلام و المسلمین صادقی به مناسبت ۲۰ذی الحجه ولادت امام موسی کاظم (ع)

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ، متن کامل پیام به شرح زیر است:

امامان معصوم علیهم السلام برگزیدگان الهى از میان بندگانش مى‏‌باشند که در پرتو شناخت عمیق پروردگار و عبادت خالصانه او، چشمه سارهاى حکمت و دانش بر جویبار دل و جانشان به جریان افتاده و آنان را از میان دیگر بندگان، گزیده و وارث کتاب خویش کرده است.
پیشواى هفتم امام موسی کاظم علیه السلام مظهر کامل فضائل و مکارم اخلاقى بود، ایشان کوهى از بردبارى و گذشت که لقب «کاظم» براى آن حضرت حاکى از این خلق نیکو و نشانه شهرت ایشان به فرو خوردن خشم و حلم است، بسیار اتفاق مى‏‌افتاد که آن گرامى پاسخ بدی‌ها و ناسزاگویی‌هاى افراد نادان را با نیکى و احسان می داد
موسی بن جعفر معروف به امام موسی کاظم و ملقب به کاظم و باب الحوائج هفتمین امام شیعیان در سال ۱۲۸ قمری همزمان با انتقال قدرت از امویان به عباسیان به دنیا آمد و در سال ۱۴۸ قمری پس از شهادت پدرش ، امام صادق (ع) به امامت رسید
امام بزرگواری که با بردباری و شکیبایی بی نظیر برای تبیین معارف و احکام الهی و تشریح مبانی حق تا پای جان ایستاده و با حاکمان زر و زور مبارزه کردند. سامان‌ دهی شیعیان با شیوه‌های مختلف تربیتی، عملی و مناظره‌های سیاسی، کمک به مظلومان و محرومان و تلاش برای تعلیم شاگردانی متعهد در جهت حفظ و ترویج فرهنگ والای دینی از مهم ترین برکات و آثار ارزشمند دوران امامت ایشان است.
حضرت موسى کاظم علیه السلام، پارساترین، داناترین، بخشنده‌‏ترین و بزرگ منش‌‏ترین شخصیت عصر خویش بود، ایشان در عبادت، یگانه عصر خود و کمتر شبى در عمرش سر به بالین آسایش مى‏‌گذارد. لقب «عبد صالح» براى آن حضرت، بیانگر فزونى عبادت اوست.
نشر فقه جعفری و اخلاق و تفسیر و کلام در زمان امامت ایشان نیز قوت گرفت و زمینه آشنایی گسترده تر مسلمانان با فلسفه امامت و حقایق مکتب جعفری را فراهم کرد تا این مشعل فروزان از ورای اعصار و قرون همچنان راه گشای شیعیان باشد.
امام کاظم علیه السلام انس ویژه‌‏اى با قرآن داشت، و آن را با لحنى زیبا و با تدبر و تأمل تلاوت مى‏‌کرد و به هنگام تلاوت محزون مى‌‏شد چندان که شنوندگان به گریه مى‏‌افتادند، به آیات عذاب که مى‏‌‌رسید قطرات اشک از دیدگانش سرازیر مى‏‌گشت.
اینجانب به نوبه خود ، میلاد فرخنده هفتمین ستاره آسمان ولایت و امامت امام موسی کاظم(ع) را به عموم شیعیان خصوصأ مردم شهید پرور اصفهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا