تیتر دوحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

قاچاق ۱۰۰ میلیاردی پارچه با کانتینرحمل گاز مایع/کلاهبرداری اینترنتی این بار به بهانه ثبت نام زائران اربعین/مجرم حرفه ای تحت تعقیب قضائی دستگیر شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار “مهدی معصوم بیگی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید امامی شهرستان “شهرضا” یک دستگاه کامیون کشنده کانتینردار مخصوص حمل مایعات گازی را برای کنترل محموله و مدارک متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه خودرو حامل محموله قانونی گاز مایع بود افزود: ماموران ایست و بازرسی که با پاسخ های ضد و نقیض راننده  مواجه شدند تصمیم به بازرسی بیشتر و دقیق تر از کانتینر مذکور گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در بازرسی دقیق مشخص شد این خودرو یک جاساز بسیار حرفه ای دارد که ۱۵ تن انواع پارچه و لباس خارجی قاچاق از آنجا کشف شد.

سردار معصوم بیگی با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است .

فرمانده انتظامی استان اصفهان قاچاق هر نوع کالا را زمینه ساز رکود اقتصادی، تورم و افزایش بیکاری جوانان کشور دانست و تاکید کرد: قاچاقچیان کالا این را بدانند که نیروی انتظامی و قوه قضائیه با آنان برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان به آنان داده نخواهد شد.#

***کلاهبرداری اینترنتی این بار به بهانه ثبت نام زائران اربعین

گروه استان ها-اصفهان- رئیس پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه ثبت نام زوار اربعین حسینی از طریق سایت‌های جعلی هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: مجرمان با طراحی سایت های جعلی و اخذ اطلاعات کارت بانکی کاربران را به درگاه های جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آن ها می کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: زائران گرامی برای ثبت نام حتما در سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir اقدام به درج اطلاعات کرده و از مراجعه به سایت‌های متفرقه پرهیز کنند.

وی افزود: شهروندان باید مراقب باشند تا در دام فیشر‌ها و سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده اند، نیفتند و در هنگام ثبت نام اینترنتی نکات امنیتی را حتما لحاظ کرده و ارز‌های مورد نیاز خود را از مبادی اعلام شده از سوی ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی تهیه و بلیت سفر را نیز از دفاتر هواپیمایی مجاز تهیه کنند.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: شهروندان عزیز اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند و از توجه به شایعات بی پایه و اساس که بعضاً در فضای مجازی منتشر می شود اجتناب کنند، همچنین برروی گوشی و سایر تجهیزات هوشمند نیز برنامه‌های کاربردی و مفید ضد سرقت نصب کنند تا در صورت گم شدن امکان ردیابی گوشی وجود داشته باشد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.

***عدم رعایت حق تقدم مرگ موتورسوار را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان- سرپرست پلیس راهور استان از تصادف یک موتورسیکلت با کامیون کشنده در خیابان امیرکبیر و فوت موتورسوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی مولوی” در تشریح این خبر بیان داشت: پس از اعلام یک مورد تصادف در خیابان امیرکبیر توسط مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ، بلافاصله عوامل راهنمایی و رانندگی به محل اعزام شدند.

وی افزود:در این حادثه یک موتورسیکلت از قسمت جلو به پهلو با کامیون کشنده تصادف کرده بود که متاسفانه راننده موتورسیکلت در دم فوت می شود.

این مقام انتظامی بیان داشت:علت کارشناسی این تصادف عدم رعایت حق تقدم عبور توسط راننده موتورسیکلت اعلام شده است.

سرپرست پلیس راهور اصفهان تاکید کرد: طبق ماده ۱۳۸ آیین نامه راهنمایی ورانندگی در برخورد راه اصلی با راه فرعی حق تقدم با وسیله‌ای است که از راه اصلی عبور می‌کند. رانندگانی که از راه فرعی وارد راه اصلی می‌شوند‌، باید پیش از ورود به راه اصلی‌، در صورت لزوم توقف و پس از رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه‌ای که در مسیر مجاز خود در مسیر اصلی و با سرعت مجاز عبور می‌کنند وارد این راه شوند.

***دستگیری سارق کابل های برق در تیران و کرون

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “تیران و کرون” از دستگیری یک سارق کابل های برق و کشف ۶۰۰ متر کابل مسروقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ علی صادقی اظهار داشت :در پی سرقت کابل های برق متلعق به اداره برق، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی افزود: پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی یک سارق حرفه ای دراین خصوص شناسایی و دریک عملیات غافلگیرانه در یکی از شهرستان های همجوار دستگیر شد.

سرهنگ صادقی در ادامه افزود: سارق دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف و ۶۰۰ متر کابل مسروقه نیز در منزل اش کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست، اخبار و موضوع های مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

***اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۱۰ نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدحسین باباکلانی” در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی ، مقابله با عاملان افیونی،سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

وی افزود: در اجرای این طرح پس از تشکیل تیم های تخصصی ، ماموران موفق به شناسایی و دستگیری ۱۰ نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان شدند.

سرهنگ باباکلانی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی ماموران در بازدید از محل اختفای متهمان، مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و اموال سرقتی کشف کردند .

فرمانده انتظامی نجف آباد در پایان از تحویل متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

***کشف ۱۴کیلو تریاک در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف ۱۴کیلو و ۴۱۰ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : ماموران پاسگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نائین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی بعمل آمده از این خودرو مقدار ۱۴ کیلو و ۴۱۰ گرم تریاک از صندوق عقب این خودرو کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از دستگیری یک سوداگر مرگ در این رابطه خبر داد و تاکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند واجازه جولان به آنان نخواهد داد.

***مجرم حرفه ای تحت تعقیب قضائی دستگیر شد

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “برخوار” از دستگیری یکی از مجرمان حرفه ای تحت تعقیب مراجع قضائی خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از وصول یک مورد جلب قضائی مبنی بر اینکه فردی به اتهام اخلال در نظم عمومی و سرقت متواری است ، ماموران این فرماندهی وارد عمل شدند.

وی بیان داشت: پس از هماهنگی های لازم و انجام یکسری اقدامات لازم سرانجام محل اختفای متهم شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در مخفیگاه متهم مقداری اموال مسروقه نیز کشف شد بیان داشت: متهم برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار تاکید کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش می کند و به هیچ فردی اجازه نخواهد داد با اقدامات غیر قانونی ، زمینه برهم زدن نظم عمومی و آسایش مردم را فراهم کند.

***انفجار در مرکز پخش گاز مایع نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از آتش سوزی و انفجار در مرکز پخش گاز مایع و مصدوم شدن ۲ نفر خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: درپی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش سوزی و انفجار در یک مرکز پخش گاز مایع در خیابان “چهارباغ” شهر “نجف آباد” ماموران گشت کلانتری ۱۲ این فرماندهی به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران در محل مشاهده کردند، مرکز پخش گاز مایع دچارآتش سوزی و انفجار شده و ۲ نفر نیز به شدت مصدوم شده اند.

سرهنگ باباکلانی با اشاره به اینکه مصدومان حادثه به بیمارستان منتقل شدند، تصریح کرد: آتش سوزی توسط عوامل آتش نشانی مهار و علت وقوع نیز توسط کارشناسان در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان از شهروندان خواست، در همه حال نکات ایمنی را رعایت کنند تا ان شاءالله شاهد وقوع حوادث تلخ و دلخراش نباشیم.#

***تصادف گردنه “قامشلو” ۷ مجروح برجای گذاشت

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان، گفت: بر اثر تصادف سواری پژو و پراید در گردنه “قامشلو” ۷ نفر مجروح شدند.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: روز گذشته ماموران پلیس راه “اصفهان-شیراز” از تصادف ۲ خودروی سبک با یکدیگر در گردنه “قامشلو” باخبر و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی ۲ سرنشین از سواری پژو و راننده و ۳ سرنشین از سواری پراید و راننده آن مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ پورقیصری بیان داشت: کارشناسان تصادفات جاده ای پلیس راه “اصفهان-شیراز” علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ سواری پژو اعلام کرده اند.

رئیس پلیس راه اصفهان از رانندگان خواست که از عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزند، ضمن رعایت قوانین با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند تا ان شاءالله شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم.#

***انهدام باند سارقان داخل خودرو با یک میلیارد ریال اموال مسروقه

گروه استان ها_اصفهان _ سرپرست پلیس آگاهی استان از دستگیری۳ سارق داخل خودرو و کشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه در شرق شهر”اصفهان” خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت داخل خودرو در منطقه شرق شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پس از انجام یکسری تحقیقات موفق شدند، ۲ سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به سرقت یک میلیارد ریال اموال از خودروی شهروندان منطقه شرق شهر “اصفهان” و فروش امول به یک مالخراعتراف کردند.

سرهنگ ترکیان با اشاره به دستگیری مالخر این پرونده و این موضوع که اموال کشف شده پس از طی مراحل قانونی به مالکان بازگردانده می شود اظهار داشت: هر ۳ متهم پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرپرست پلیس آگاهی اصفهان به شهروندان توصیه کرد: خودروی خود را به سیستم های ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنند، از گذاشتن وسایل با ارزش و قیمتی در داخل خودرو و در معرض دید خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا