شهر و جامعهعناوین اخبار

سقوط پژو ۴۰۵ در کانال آب مرگ ۲ نفر را رقم زد/تصادف رنو و موتورسیکلت یک کشته برجای گذاشت/خرده فروشی مواد افیونی زوج جوان با خودروی سرقتی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “حسن نیکبخت” ، با اعلام این خبر گفت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ و اعلام خبر سقوط یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در کانال آب جاده “رحمت آباد” بلافاصله گشت کلانتری ۱۴ “فلاورجان” به محل اعزام شد.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه راننده ۵۰ ساله خودرو و سرنشین آن در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده بودند.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و از عجله و شتاب در رانندگی اکیدا خودداری کنند.

***تصادف پراید و موتورسیکلت یک کشته برجای گذاشت

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راه استان از تصادف یک دستگاه سواری پراید با موتورسیکلت در محور فرعی “بادجان-قوهک” و فوت راننده موتورسیکلت خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف یک دستگاه سواری پراید با موتورسیکلت در محور فرعی ” بادجان-قوهک “، بلافاصله ماموران پلیس راه “دامنه” به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر وقوع این حادثه رانندگی راکب موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد .

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه “دامنه” انحراف به چپ موتورسیکلت اعلام شده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که باعث حواس پرتی و انحراف افکار می شود بپرهیزید تا شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم.

***تصادف رنو و موتورسیکلت یک کشته برجای گذاشت

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راه استان از تصادف یک دستگاه سواری رنو با موتورسیکلت در محور فرعی “قهدریجان” و فوت راننده موتورسیکلت خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف یک دستگاه سواری رنو با موتورسیکلت در محور فرعی ” قهدریجان “، بلافاصله ماموران پلیس راه “اصفهان-شهرکرد” به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر وقوع این حادثه رانندگی راکب موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد .

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه “اصفهان-شهرکرد” انحراف به چپ موتورسیکلت اعلام شده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که باعث حواس پرتی و انحراف افکار می شود بپرهیزید تا شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم.

***توقیف ۵۳ وسیله نقلیه متخلف در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان اصفهان تعداد ۵۳ دستگاه وسیله نقلیه متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان دراین خصوص با خبرنگار پایگاه خبری پلیس مصاحبه کرد و اظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با خودروها و موتورسیکلت سواران متخلف و برهم زننده نظم عمومی جامعه، ماموران انتظامی طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان طرح های انتظامی مختلفی را اجرایی کردند.

وی با اشاره به توقیف ۳۴ دستگاه موتورسیکلت و ۱۹ دستگاه خودروی متخلف افزود: عدم استفاده ازکلاه ایمنی، آلودگی صوتی و نداشتن مدارک شناسایی، سرعت و سبقت غیرمجاز، نداشتن گواهینامه و مدارک ازجمله تخلفات رانندگان وسایل نقلیه بوده است.

سرهنگ خدادوست بیان داشت : از دیگر دستاوردهای این طرح دستگیری ۳۸ متهم تحت تعقیب مراجع قضائی و مخلان نظم عمومی جامعه است .

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی تاکید کرد:طرح های ارتقای امنیت اجتماعی پلیس با شدت و قوت تداوم خواهند یافت و نیروی انتظامی با مخلان نظم عمومی جامعه برخوردی قاطع و قانونی می کند.

***خرده فروشی مواد افیونی زوج جوان با خودروی سرقتی

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری یک زوج توزیع کننده مواد افیونی که با یک سواری پراید سرقتی اقدام به توزیع مواد مخدر می کردند خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت:عوامل کلانتری ۱۳ اصفهان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پراید با ۲ سرنشین خانم و آقا مشکوک و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه طی استعلام صورت گرفته از مرکز پیام مشخص شد که خودروی مورد نظر مسروقه است ، بیان داشت: خودرو متوقف شد و راننده و سرنشین که یک زوج بودند دستگیر شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بازرسی از کیف خانم ۳ بسته کوچک ماده مخدر شیشه آماده توزیع کشف شد که در بازجوئی های بعمل آمده مشخص شد این افراد توزیع کنند مواد افیونی نیز هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست، هر گونه اخبار و موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا بررسی های لازم انجام شود.

***منزل شخصی یا انباردپوی محموله میلیاردی قاچاق

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان لنجان از کشف محموله ای شامل انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک منزل خبر داد.

سرهنگ “احمد نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه فردی در منزل شخصی اش اقدام به دپو و توزیع کالای قاچاق می کند ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان “لنجان” قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از منزل مورد نظر بازرسی شد که ۴ سرویس قابلمه ،۱۰ دیس بزرگ ملامین ، ۸پتوی مسافرتی ، ۲۰سالاد خورد کن دستی ،۶ ساک دستی ، ۴۲ کتری برقی ،۱۰ سرویس آرکوپال، ۲۰ چاقو ،۱۰اتو لباسی و ۶۶سشوار برقی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی لنجان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و تاکید کرد: هر گونه فعالیت در زمینه ورود، دپو و توزیع کالای زمینه ساز رکود اقتصادی و تورم در کشور است که امید است مردم با پلیس تعامل داشته باشند و اخبار مربوطه را اعلام کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

رانندگان سرویس مدارس،دانش آموزان ووالدین نکات زیر را رعایت کنند

گروه استان ها_اصفهان_ با توجه به نزدیکی شروع سال تحصیلی جدید لازم است رانندگان، مدیران مدارس، دانش آموزان و والدین آنها نکاتی را رعایت کنند.

الف : رانندگان سرویس

۱- رانندگان تائید صلاحیت شده سرویس مدارس به یاد داشته باشند اعمال و رفتار آنها می تواند الگوی عملی برای دانش آموزان تلقی شود و حق واگذاری حمل دانش آموزان را به افراد فاقد صلاحیت ندارد .

۲- لزوم اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی و عدم ارتکاب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز ، ورود ممنوع ، عبور از چراغ قرمز ، تجاوز به خط ایست عابر پیاده ، مکالمه با تلفن همراه یا خواندن و ارسال پیامک حین رانندگی .

۳- خودروی مجاز سرویس مدرسه باید از نظر فنی کاملا سالم و مخصوصا چراغ های ترمز ، راهنما ، لاستیک و کمربند ایمنی تمامی سرنشینان آنها سالم باشد و مجهز به کپسول آتش نشانی ، تابلو و بغل نویسی معرف سرویس مجاز مدرسه بوده و دارای چراغ گردان زرد نیز باشند تا در موقع سوار و پیاده کردن دانش آموزان نسبت به روشن کردن آن که به منزله ایست برای سایر رانندگان هست استفاده کنند .

۴- خودروهای سرویس مدارس باید از نوع ون ، مینی بوس ، اتوبوس بوده و در کنار راننده فردی به عنوان مراقب دانش آموزان حضور داشته باشد تا امر سوار و پیاده کردن دانش آموزان توسط آنها صورت گیرد .

۵- از توقف غیرمجاز در درب مدارس خودداری و حتی الامکان داخل محوطه مدرسه دانش آموزان را سوار و پیاده کنند .

۶- از سوار کردن دانش آموزان بیش از ظرفیت و کارت وسیله نقلیه خودداری کنند .

۷- خودرو خود را به جعبه کمک های اولیه تجهیز کنید .

ب : والدین دانش آموزان

۱- چنانچه قصد دارند شخصا اقدام به انتقال فرزندانشان به مدرسه بنمایند از عجله و شتاب خودداری نموده و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

۲- از سوار کردن اطفال زیر ۱۲ سال در صندلی جلو خودداری کنند .

۳- از توقف های غیرمجاز در مقابل درب ورودی مدارس که موجب ایجاد گره های ترافیکی می شود خودداری کنند .

۴- برای حمل و نقل دانش آموزان خود از سرویس های مجاز مدارس استفاده کنند .

ج : دانش آموزان عزیز

۱-حتما موقع توقف کامل سرویس مدرسه از سمت راست خودرو سوار و پیاده شوند .

۲- داخل سرویس مدرسه در صندلی خود نشسته و از حرکت کردن ، شلوغی یا بیرون آوردن دست خود از شیشه خودرو خودداری کنند .

۳- اگر بصورت پیاده قصد رفت و آمد به مدرسه را دارند حتما در داخل شهرها برای طی کردن طول خیابان از پیاده رو عبور کرده و برای گذر از عرض خیابان از پل های ویژه عابرین یا محل مجاز عبور عابران استفاده کنند و در مدارس حاشیه جاده ها ، حتما از محل ایمن کنار جاده تردد و برای عبور از عرض جاده با دقت بیشتری ، از محل های مجاز عبور کنند و از ورود یا پریدن ناگهانی به سطح خیابان ها خودداری کنند .

۴- با توجه به تیره بودن لباس اکثر دانش آموزان و اینکه شیفتهای صبح و عصر عمدتا ساعت شروع و خاتمه مدارس معمولا با تاریکی هوا مواجه است ، حتما از نقاط دارای نور مناسب عبور کنند و برچسبهای فسفری روی کیف ، کفش یا لباس خود نصب کنند تا بهتر دیده شوند .

د : مدیران مدارس

۱-لزوم تنظیم قرارداد با اشخاص یا شرکت های مجاز حمل و نقل دانش آموزی با هماهنگی شهرداری مربوط و ارسال یک نسخه از قرارداد تنظیمی به راهور شهرستان مربوط و دیگر مراجع ذیصلاح

۲- نسبت به راه اندازی پلیس مدرسه توسط دانش آموزان و اولیاء مدارس برای هدایت ایمن دانش آموزان از عرض خیابان های همجوار مدارس اقدام کنند .

ه : سایر رانندگان

۱- هنگام سواری و پیاده شدن دانش آموزان یا عبور آنها از عرض خیابان به طور کامل مراقب آنها بوده و برای عبور ایمن آنها از عرض معبر ، توقف نمایند .

۲- در مواجهه شدن با رانندگان سرویس مدارس که از چراغ زرد گردان برای پیاده و سواری شدن دانش آموزان استفاده می کنند توقف کنید .

راهکارهای علمی برای ترک اعتیاد اینترنتی

گروه استان ها_ اصفهان _ کارشناسان معتقدند کسانی که بیش از ۳ ساعت در روز به صورت بی هدف در جستجوی سایت ها و صفحات اینترنت هستند به نوعی دچار اعتیاد اینترنتی شده اند و بایستی خود را درمان کنند.

در گذشته وقتی اسم اعتیاد به زبان می آمد همه ذهن ها به سمت اعتیاد به مواد مخدر معطوف می شد اما امروزه دیگر این گونه نیست و مقوله اعتیاد ابعاد گسترده تری به خود گرفته است. اینترنت علی غرم اینکه عرصه جدیدی در راستای ارتباطات و فناوری پیش روی انسان ها گذاشته اما در عین حال به دلیل استفاده ناصحیح از آن به معضلی برای جوامع بدل شده است.

امروزه متاسفانه با جوانان و نوجوانانی روبرو هستیم که به طور روزانه سرشان در گوشی تلفن همراه و جستجوی بی هدف در صفحات و شبکه های اجتماعی اینترنت است. معضلی که باعث شده تا کاربران اینترنت به طور کلی روابط فیزیکی را فراموش کرده و با معتاد شدن به تماشای صفحات اینترنت و یا بازی های اینترنتی دچار ناراحتی جسمی و روحی شوند.

اعتیادی که حتی می توان گفت اگر جدی گرفته نشود می تواند از اعتیاد به مواد مخدر هم خطرناک تر باشد. کارشناسان معتقدند کسانی که بیش از ۳ ساعت در روز به صورت بی هدف در جستجوی سایت ها و صفحات اینترنت و یا مشغول انجام بازی های اینترنتی هستند به نوعی دچار اعتیاد اینترنتی شده و بایستی خود را درمان کنند.

در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا امروزه مکان هایی برای ترک دادن معتادان به اینترنت در نظر گرفته شده و این افراد برای مدتی از اینترنت دور نگهداشته می شوند تا بتوانند به دنیای فیزیکی و روابط انسانی با دیگران برگردند.

به همین منظور در این نوشتار سعی کرده ایم چند راهکار ساده برای مبارزه با این اعتیاد در اختیار خانواده ها قرار دهیم تا بتوانیم دغدغه آنها در این حوزه را کاهش دهیم :

۱-پیش از نوشتن برنامه، فعالیت های ضروری خود در طول هفته را که باید سروقت انجام دهید معلوم کنید.

۲- حداقل ۱۰ فعالیت قبلی، مهم، شایع و یا لذت بخش خود را هم که به دلیل مصرف مفرط کامپیوتر یا موبایل لطمه خورده مشخص کنید. این فعالیت ها می توانند شامل چنین مواردی باشند:

زمانی که با همسر یا خانواده صرف می شده، کارهای روزانه، خواب، تماشای تلویزیون، یا گوش کردن موسیقی، زمانی که با دوستان صرف می شده، ورزش، تفریحات، فعالیت های اجتماعی.

فایده ی این کار چیست؟

اگر ساعات استفاده از اینترنت را درست قبل از فعالیت های مهم و الزامی (که انگیزه ی کافی و یا حتی اجبار و الزام برای انجامشان دارید) قرار دهید، ملزم و مکلف می شوید که از اینترنت جدا و کنده شوید. علاوه بر این، فعالیت های لذت بخش قبلی را که آسیب خورده، باید در برنامه بگنجانید تا از انگیزه ی کافی برای دست کشیدن از کامپیوتر و احیای رفتارهای خوب گذشته برخودار باشید.
۳-ترمزهای بیرونی برای توقف فعالیت لازم است. چراروی صفحه ی سایت ها اثری از ساعت نیست؟

پس می توانید از ساعت زنگ دار استفاده کنید تا زمان پایان استفاده را به شما اعلام کند. حتماً آن را دور از کامپیوتر بگذارید تا برای خاموش کردنش مکلف به قطع فعالیت و دور شدن از کامپیوتر شوید!اگر باز هم در این زمینه مشکل دارید از برنامه هایی که زمان استفاده را کنترل و تنظیم می کنند استفاده کنید.
۴-هر کاری که لازم است انجام دهید، و هر جایی که می توانید بروید تا به موقع از اینترنت دست بکشید. به تفریح یا فعالیتی که همیشه می خواسته اید بپردازید.

۵-برنامه ای دقیق، با هدف های روشن و مشخص و با قید جزئیات، طراحی کنید. اهداف برنامه باید واقع بینانه باشد. مثلاً تغییر ساعت مصرف اینترنت از ۴۰ ساعت در هفته به ۴ ساعت، غیرواقعی و شاید غیرعملی است اما از ۴۰ به ۲۰ (در برنامه ی اول) عملی تر است.

توجه: کاهش ساعت در مورد پورنوگرافی بی معناست. این عادت شدید و مخرب با هر میزانی با برنامه ی ترک عادت تضاد دارد.

۶-ساعات و زمان مصرف را به دقت در برنامه بگنجانید. بهتر است که این ساعات، منقسم باشد. مثلاً این که «دو روز آخر هفته برای مصرف اینترنت» مناسب نیست و بهتر است به طور مثال در برنامه این گونه باشد: «۲ ساعت استفاده، یک روز در میان از ساعت ۴ تا ۶ و در روزهای زوج»، برنامه باید دقیق و روشن و عملی باشد.

۷- متعهد باشید که برای هر گونه اِعمال تغییر در برنامه (حتی جزئی) حداقل سه هفته باید صبر کنید.

منبع:
امیدوار، احمدعلی، و صارمی، علی‌اکبر (۱۳۸۱)، اعتیاد به اینترنت: توصیف، سبب‌شناسی، پیشگیری، درمان و مقیاس های سنجش اختلال اعتیاد به اینترنت، مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی پردیس، مشهد: انتشارات تمرین

گردآورنده : سرهنگ حسن میرحیدری، کارشناس اجتماعی

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا