تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

محرم، بهار امر به معروف و نهی از منکر است/ خدمت رسانی ویژه مراکز انتظامی به هیئت های مذهبی

به گزارش سرمایه گسترن و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان،  سردار” مهدی معصوم بیگی” در گردهمایی با هیئت های مذهبی شهر اصفهان که در خیمه گلستان شهدای این شهر برگزار شد به تبیین جنگ نرم دشمن بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: امروز عاشورا و مهدویت دو اصل مهم و اساسی در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به شمار می آیند چرا که دشمن می داند تا زمانی که مردم ما به این موضوعات اعتقاد و باور قلبی دارند هیچ قدرتی قادر نیست خللی در اراده آن ها به وجود آورد.

وی شبهه افکنی در خصوص اصول و اعتقادات مردم ایران را ماموریت مهم دشمن در جنگ نرم عنوان کرد و افزود: محرم و صفر فرصت بسیار ارزشمندی است که می توانیم با استفاده از آن جوانان کشور را در برابر این نبرد نابرابر مقاوم کرده و از آسیب ها و تهدید ها مصون نگه داریم .

توجه به محتوای مراسم عزاداری

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هیئت های مذهبی نقش مهمی در هدایت جوانان دارند گفت: بایستی محتوای مراسم ابا عبدالله (ع) واقعی، جذاب و اثرگذار باشد و از پرداختن به موضوعات سطحی و فاقد سند خودداری شود ، ضمن اینکه مراقب باشیم عزاداری های با بدعت و خرافات نیز همراه نباشد.

پرهیز از هرگونه اختلاف

سردار معصوم بیگی، بر پرهیز از هرگونه اختلاف در بین هیئت های مذهبی تاکید کرد و بیان داشت: نباید کوچکترین اختلاف و کدورتی در هیئت های مذهبی وجود داشته باشد و بایستی کارها خالص، با نیت پاک و مطهر برای خداوند و امام حسین (ع) انجام شود تا ان شاء الله شاهد اثرگذ اری خوب آن ها در جامعه باشیم.

نظم و انضباط در هیئت ها

فرمانده انتظامی استان اصفهان، نظم و انضباط مراسم اباعبدالله (ع) را از مهمترین نکات برشمرد و اظهار داشت: معتقدم به همان میزانی که هیئت ها دارای نظم و انضباط باشند، برشکوه و عظمت آن ها افزوده شده و مورد استقبال بیشتری از سوی مردم قرار می گیرند.

وی افزود: چندین سال است که نیروی انتظامی نظم و امنیت مراسم اباعبد الله و دستجات عزاداری را به خود هیئت ها واگذار کرده که این طرح آثار بسیار خوبی نیز به همراه داشته و امسال هم همین روند دنبال می شود.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در طرح مذکور نیروهایی از درون هیئت های مذهبی تحت عنوان “پلیس یاران محرم” معرفی و این افراد با به تن کردن کاور مخصوص ضمن برقراری نظم و امنیت هیئت ها، هماهنگی های لازم را با ماموران انتظامی انجام می دهند و در واقع آنان حلقه واسط بین پلیس و هیئت های مذهبی هستند.

خدمات ویژه پلیس به هیئت های مذهبی

سردار معصوم بیگی، از خدمات ویژه پلیس اصفهان به هیئت های مذهبی در حوزه انتظامی و ترافیکی خبر داد و گفت: علاوه بر همیاران محرم، تمامی کلانتری ها و پاسگاه ها نیز آماده خدمت رسانی در این ایام هستند و هر زمانی که به حضور و خدمات پلیس نیاز باشد هیئت ها می توانند با شماره تلفن ۱۱۰ و شماره تلفن کلانتری ها و پاسگاه ها که در اختیار آن ها است تماس گرفته و مشکل خود را با ماموران پلیس در میان بگذارند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام لازم صورت گیرد.

رعایت نکات لازم، هنگام عبور دستجات عزاداری در خیابان ها

وی با بیان اینکه تردد دستجات عزاداری در خیابان ها نباید باعث مسدود شدن خیابان ها و چهارراه ها و ایجاد مزاحمت برای مردم شود اظهار داشت: از مسئولان هیئت های مذهبی می خواهم که در هنگام قبل از آوردن دستجات به خیابان ها و همچنین احداث ایستگاه های صلواتی و توزیع نذورت بین مردم هماهنگی و همکاری لازم را با ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: به هیئت های عزاداری توصیه می کنیم هنگام شب در ابتدا و انتهای دستجات عزاداری از علایم هشدار دهنده استفاده کنند تا خدای نکرده خودروهای عبوری با دستجات برخورد نکنند.

پیش بینی لازم برای اطفای حریق در مکان هایی که مراسم برگزار می شود و عدم استفاده از طبل ها و تجهیزات گوش خراش در دستجات عزاداری که باعث سلب آسایش از افراد کهنسال و بیماران می شود از دیگر توصیه های سردار معصوم بیگی به عزاداران سید و سالار شهیدان بود.

محرم، بهار امر به معروف و نهی از منکر است

فرمانده انتظامی استان اصفهان بر رعایت حجاب و عفاف و حفظ حرمت این ایام تاکید کرد و با بیان اینکه محرم، بهار امر به معروف و نهی از منکر است اظهار داشت: معتقدم بخش عمده ای از بدپوششی ها به دلیل غفلت انجام می شود و بنابر این از خواهران مؤمن و عزادار می خواهم که با زبان نرم و با مهربانی به این افراد تذکر داده و فلسفه قیام اباعبد الله (ع) و آداب شرکت در مراسم عزاداری برای آن حضرت را تبیین کنند.

هشدار در خصوص سوء استفاده کلاهبرداران سایبری از ماه محرم

سردار معصوم بیگی به موضوع فعالیت کلاهبرداران سایبری در این ایام اشاره کرد و گفت: برخی از کلاهبرداران و شیادان با سوء استفاده از احساسات مردم اقدام به طراحی سایت های جعلی و هدایت مردم به این سایت ها کرده و با سرقت اطلاعات بانکی قربانیان خود حساب های آن ها را خالی می کنند که در این خصوص از شهروندان می خواهم مراقب این گونه کلاهبرداری ها در فضای مجازی نیز باشند.

این مقام ارشد انتظامی، عشق و ارادت مردم اصفهان به امام حسین (ع) را بی نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: هدف همه ما تکریم و تعظیم شعائر اسلام و احترام به اهل بیت پیامبر (ص) است و امیدوارم با هماهنگی های خوبی که وجود دارد شاهد عزاداری های باشکوه و در خور شأن استان اصفهان که بیش از ۲۳ هزار شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است باشیم.

***برقراری نظم و امنیت، مهمترین عمل صالح در جامعه/یگان ویژه قدرت متراکم و مؤثر در اعاده نظم و امنیت

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی استان ، با اشاره به اهمیت جایگاه نیروی انتظامی در جامعه، برقراری نظم و امنیت را مهمترین عمل صالح در نظام اسلامی برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “مهدی معصوم بیگی” در آئین تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید یگان ویژه استان اصفهان گفت: خداوند در یکی از آیات قرآن کریم می فرماید: « مردم در خسران و ضرر هستند مگر آن کسانی که ایمان آوردند.« و در ادامه می فرماید: «ایمان آوردن به تنهایی کافی نیست و باید عمل صالح انجام دهند.»

وی افزود: براساس این آیه انسان هایی که از خسران و ضرر عبور کردند، دارای چهار ویژگی ایمان به خدا ، عمل صالح، توصیه به حق و اصرار بر صبر هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه به نظر می رسد عمل صالحی مهمتر از برقراری نظم و امنیت در جامعه وجود نداشته باشد اظهار داشت: جایگاه برقراری نظم و امنیت تا جایی است که پیامبر گرامی اسلام (ص) درحدیثی می فرمایند: «یک شب نگهبانی در راه خدا برتر است از هزار شبانه روز که شب هایش به عبادت و روزهایش به روزه داری سپری شود.»

این مقام ارشد انتظامی گفت: چهار ویژگی که انسان باید داشته باشد تا دچار خسران و ضرر نشود دقیقاً در نیروهای انتظامی وجود دارد چون آن ها هم ایمان دارند و هم عمل صالح انجام می دهند، هم توصیه به حق می کنند و هم در برابر ناملایمات صبر می کنند و در حقیقت جایگاه نیروی انتظامی را می توان در این آیه از قرآن کریم مشاهده کرد.

سردار معصوم بیگی، پلیس در تراز نظام جمهوری اسلامی را پلیسی دانست که دارای مؤلفه هایی همچون خویشتنداری، مهربانی، صبر، تواضع و البته اقتدار است و گفت: امروز این ویژگی ها در نیروهای انتظامی موج می زند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به ویژگی های یگان ویژه پرداخت و گفت: یگان ویژه با  نیروهای منسجم، منظم، آموزش دیده، دلسوز و ولایتمدار، امروز به بهترین شکل امنیت را در زمان هایی که نیاز است برقرار می کند و به جرأت می توان گفت که یگان ویژه جزو افتخارات نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: من جا دارد تا دراین جا از فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) که فرمودند عملکرد نیروی انتظامی موجب کسب آبرو برای نظام اسلامی است استفاده کنم و بگویم معتقدم عملکرد خوب یگان ویژه نیز امروز باعث کسب آبرو برای نظام اسلامی شده و این موضوع دقیقاً با فرمایش معظم اله منطبق است.

سردار معصوم بیگی، نقش یگان ویژه استان اصفهان را در مدیریت تجمعات و التهابات سال های ۹۶ و ۹۷ بی نظیر توصیف کرد و اظهارداشت: به جهت وجود وحدت، انسجام و برادری که بین مجموعه فرماندهی انتظامی و یگان ویژه استان برقرار است این شرایط به بهترین نحو مدیریت شد و می توانم بگویم نقش یگان ویژه استان در آرامش بخشی به جامعه بسیار ارزشمند بود.

این مقام ارشد انتظامی، از زحمات سرهنگ امجدیان،فرمانده سابق یگان ویژه استان اصفهان تقدیر کرد و گفت: انصافاً وی درزمان تصدی فرماندهی این یگان خوش درخشید و از خداوند متعال برای وی در هرجایی که توفیق خدمت خواهد داشت آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم در ماموریت های سخت و خطیرخود موفق باشد.

سردارمعصوم بیگی، خاطر نشان کرد: به سرهنگ “نور علی” هم سمت جدید وی را تبریک گرفته و برای او آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با حضور این فرمانده شجاع و دلاور، شاهد پویایی و بالندگی بیشتر از گذشته درمجموعه یگان ویژه استان اصفهان باشیم.

***ضرر هزاران میلیاردی تصادفات به اقتصاد کشور/نقش صنعت ریلی در نطم بخشی به ترافیک کشور

گروه استان ها _ اصفهان _ جانشین فرمانده انتظامی استان از بی انضباطی مردم در امور ترافیکی انتقاد کرد و گفت: نتیجه این بی انضباطی تصادفاتی است که سالانه هزاران میلیارد به اقتصاد کشور ما ضرر می زند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین حسین زاده” در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راه آهن قدیم و جدید استان اصفهان از بی انضباطی مردم در امور ترافیکی انتقاد کرد و گفت: ما به شدت گلایه داریم از آنچه که این روزها در سطح خیابان ها و جاده ها رخ می دهد و همه روزه تعداد زیادی براثر تصادفات رانندگی جانشان را از دست می دهند.

وی افزود: سال گذشته تنها در راه های شهری و برونشهری استان اصفهان تعداد یک هزار و ۷۷ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر هم مصدوم و مجروح شده و با اطلاعاتی که داریم تعداد زیادی از این مصدومان دچار نقص عضو شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان،گفت: وقتی علل وقوع تصادفات توسط کارشناسان پلیس راه و راهور ناجا بررسی می شود همه حاکی از آن است که اگر مردم نظم و انضباط را در امور ترافیکی رعایت کنند شاهد این تعداد جان باخته و مصدوم در کشور نخواهیم بود.

سرهنگ حسین زاده، ۳۰ درصد از کسانی که سال گذشته در تصادفات استان جان باختند را عابران پیاده عنوان کرد و اظهار داشت: بیشتر این افراد متاسفانه کسانی بودند که در فاصله چند متری پل های عابر پیاده قرار داشتند و اگر کمی تحمل می کردند و خود را به این پل ها می رساندند دیگر جانشان را به این راحتی از دست نمی دادند.

این مقام انتظامی، یکی دیگر از علل مرگ و میر در تصادفات را عدم استفاده راکبان موتورسیکلت ها از کلاه ایمنی عنوان کرد و اظهار داشت: ۵۴ درصد جان باختگان تصادفات سال گذشته در استان اصفهان، راکبان و سرنشینان موتورسیکلت ها هستند که اگر از کلاه ایمنی استفاده کرده بودند آن ها نیز امروز زنده بودند.

وی با اشاره به تشکیل انجمنی در خصوص قطع نخاعی های ناشی از تصادفات رانندگی در استان اصفهان گفت: تمام این افرادی که امروز مجبورند تا آخر عمرشان روی ویلچر بنشینند بدون استثنا اذعان می کنند که ای کاش به توصیه های پلیس توجه بیشتری کرده بودیم.

این مقام انتظامی بیان کرد: برآورد ها نشان می دهد کسانی که مصدوم و یا دچار نقص عضو می شوند بین ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه درمانی آن ها است.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه پلیس بارها اعلام کرده که رانندگان هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا دچار خستگی و خواب آلودگی نشوند گفت: آمارها نشان می دهد ۷۰ درصد جان باختگان تصادفات چه در استان اصفهان و چه در کل کشور کسانی هستند که پشت فرمان خوابشان برده است.

وی با طرح این سوال که کدام آدم عاقلی حین رانندگی می خوابد؟! اضافه کرد: متاسفانه بیشتر رانندگان به این نکته ظریف توجه ندارند و وقتی به نزدیکی شهرها می رسند تصور می کنند می توانند خوابشان را کنترل کنند و همین می شود که اغلب واژگونی خودروها در ۳۰ تا ۵۰ کیلومتری شهرها رخ می دهند همان جایی که راننده فکر می کند با وجود خستگی و خواب آلودگی می تواند این مسیر را طی کند و خودش را به مقصد برساند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اذعان کرد: کارشناسان و صاحب نظران علم اقتصاد معتقند هر انسانی که در سن بهره وری یعنی بین ۱۶ تا ۳۵ سالگی قرار دارد دارای ارزشی معادل ۲ میلیارد تومان است.

وی افزود: حال اگر رقم جان باختگان تصادفات هر سال را ضرب در ۲ میلیارد تومان کنید خواهید دید که حوادث رانندگی سالانه هزاران میلیارد تومان ضرر به اقتصاد کشور می زند و این درحالی است که ما از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار نیستیم و از آن طرف هم تحت شدید ترین فشارها و تحریم ها قرار داریم.

سرهنگ حسین زاده خاطر نشان کرد: شاید این موضوع به چشم نیاید اما واقعیت این است که هر کس با رعایت قوانین و مقررات و توصیه های ایمنی و رعایت نظم و انضباط در امور ترافیکی می تواند به اقتصاد کشور کمک بسیار زیادی نماید.

وی به نقش صنعت ریلی در نظم ترافیکی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: امروز شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه هستیم و اخیراً هم شنیده شده که شرکت ذوب آهن تلاش می کند تا ریل های راه آهن را در داخل کشور تولید کند و ما از این پس می توانیم از ریل های ساخت داخل استفاده کنیم، این خبر برای ملتی که در حصار تحریم های جهانی قرار گرفته مایه افتخار و امیدوار کننده است.

سرهنگ حسین زاده، توسعه قطارهای شهری و برونشهری را یکی از راه های نظم بخشی به ترافیک کشور و کاهش میزان جان باختگان عنوان کرد و گفت: باید زمینه ها، بستر ها و زیرساخت های لازم برای گرایش و علاقمندی بیشتر مردم به استفاده از قطارها شهری و برونشهری فراهم شود.

وی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که ، قطار یکی از امن ترین، بی حادثه ترین و بی دردسرترین وسیله برای مسافرت های شهری و جاده ای است و از بروز ترافیک هم جلوگیری می کند و باعث صرفه جویی در وقت و حتی سوخت می شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: امیدوارم مسئولان به این موضوع توجه بیشتری کرده و با کم کردن هزینه ها و دادن برخی مشوق ها کاری کنند که مردم دیگر برای مسافرت از وسیله نقلیه شخصی خود کمتر استفاده کرده و به سمت و سوی استفاده از حمل و نقل ریلی بروند.

گفتنی است، در این مراسم سرهنگ محمد رضا زارعی به عنوان رئیس پلیس جدید راه آهن استان اصفهان معرفی  و از زحمات سرهنگ “منصور نیبت خواه” در زمان تصدی این سمت تقدیر شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا