اخبار صنعت، معدن و تجارتتيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

از ابتدای امسال،خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کشور کم کرد

رسول خلیفه سلطانی اظهار کرد: خودمان کمک کنیم که ارزش افزوده بالا برود و بدانیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود.

او باید با تاکید بر این‌که باید تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، اظهار کرد: باید سنگ آهن پرعیاری سازی شود و به سمت تولید کنسانتره برود و در نهایت به محصول تبدیل شود و کسب و کار ایجاد کند. دولت نیز باید کنترل کند به میزانی که سنگ آهن، آب، زیر ساخت ، حمل و نقل، گاز و … داریم مجوز طرح فولادی بدهد.

رسول خلیفه سلطانی گفت: ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه برای تولید فولاد سرمایه گذاری کردند اما اکنون این دو فولادساز بزرگ کشور با مشکل تامین مواد اولیه مواجه شدند، ضمن اینکه متاسفانه مجوزهایی نیز برای تولید فولاد در راه است که باید از آن‌ها جلوگیری شود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد، گرفته شود، هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است.

وی افزود: فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند.

رسول خلیفه سلطانی اظهار کرد: امسال احتمالاً ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داریم که ۱۳ میلیون مصرف واقعی می‌شود و بقیه باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته حدود ۷ تا ۸ میلیون صادرات داشتیم و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات داریم یعنی اگر خام فروشی نبود و تولید داشتیم می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر صادر کنیم. اگر توان تولید داخل و مواد اولیه پایدار تامین شود، ظرفیت‌های معطل صنایع فولادی داخلی و همچنین ظرفیت‌های خالی صادراتی تکمیل می‌گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا