شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

گازرسانی به ۴۰۰واحد تولیدی در شهر تاریخی گز

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی، سخنگوی شرکت گاز استان اصفهان، از گازرسانی به ۴۰۰واحد تولیدی در شهر تاریخی گز در سال رونق تولید خبر داد و گفت: با اجرای حدود شش کیلومتر شبکه گاز، گازرسانی به حدود ۴۰۰ کارگاه صنعتی در منطقه کارگاهی گز در حال انجام است که شبکه گذاری آن به اتمام رسیده و علمک گذاری آن در حال اجراست.

سید حسن موسوی، افزود: شهرگز به دلیل داشتن خاک رس مرغوب و کوره های آجر پزی یکی از قطب های صنعت تولید آجر ایران است و شرکت گاز استان اصفهان با گازرسانی به شهرک صنعتی گز(منطقه کوره های آجرپزی) در سال ۱۳۸۸،به طور قابل ملاحظه ای باعث جلوگیری از مصرف سایر فرآورده های نفتی و کاهش آلودگی محیط زیست این منطقه گردید.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، بیان داشت: درحال حاضر حدود ۷۰ کوره آجرپزی از گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک تحت عنوان مشترک عمده از این نعمت الهی بهره مند هستند.

وی، با اشاره به اینکه شهر گز دارای ۱۰۵ کیلومتر شبکه گازرسانی است،گفت: از این مقدار ۲۵ کیلومتر شبکه تغذیه، ۸۵ کیلومتر شبکه شهری است و همچنین با نصب بیش از ۴ هزار وش ۷۰۸ انشعاب (علمک) خدمت رسانی به بیش از ۸هزار و  ۶۱۹ مشترک صورت می پذیرد.

سید حسن موسوی، افزود: این شهر دارای ۲ جایگاه C.N.G ، ۳ ایستگاه C.P.S، ۱ ایستگاه T.B.S بوده و گازرسانی به کوره های آجرپزی گز به کمک ۷۰ ایستگاه M.R.S انجام می شود.

لازم به ذکر است در پی گازرسانی به ۴۰۰واحد صنعتی شهر گز حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان های شاهین شهر ، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی از مدیر عامل و کارکنان شرکت گاز استان اصفهان تقدیر کرد.

گفتنی است، شهر تاریخی گز با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در دشت نسبتا مسطحی که فاقد عوارض طبیعی است، و در فاصله ۱۸ کیلومتری شمال اصفهان(۹ کیلومتری از انتهای اصفهان) و کنار اتوبان اصفهان- تهران واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا