تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

بررسی آمار تصادفات به صورت مطلق؛ واقعیت را نشان نمی دهد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، “حجت الله غلامی” در آئین تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: امروز یکی از معضلات برنامه ریزی شهری مسایل ترافیکی و تصادفات است که طی سال های متمادی خسارت های زیادی را به کشور متحمل کرده است.
وی با بیان اینکه در ۲ بازه زمانی نوروز و تابستان بر حجم جمعیت استان اصفهان اضافه می شود اظهار داشت: در نوروز ۹۸ نزدیک به ۵۰ درصد از طریق سفرهای نوروز به جمعیت استان اضافه شد که می توان از آن به عنوان یک بحران یاد کرد.
غلامی ادامه داد: علاوه بر این استان اصفهان در زمینه حمل و نقل بار رتبه سوم کشوری را دارا است و از طرفی اصفهان کریدور شمال و جنوب و غرب و شرق است که همه این موارد شبکه های راه های استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
معاون امور عمرانی استانداری اصفهان، گفت: با وجود این حجم گسترده از مسافرت ها و تردد خودروهای باری از مسیرهای استان و وجود ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی قاعدتاً شاهد وقوع تصادفات نیز هستیم اما برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و سردار فرمانده انتظامی استان اصفهان هم دستور ویژه ای را هم برای نوروز هم برای سفرهای تابستانی صادر کردند تا حداقل تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه استان اصفهان، جایگاه و رتبه مطلوبی در کشور از نظر وقوع تصادفات و تعداد جان باختگان ندارد در خصوص مقایسه میزان تصادفات این استان با دیگر استان ها انتقاد کرد و گفت: بررسی آمار تصادفات به صورت مطلق، واقعیت را نشان نمی دهد.
غلامی خاطر نشان کرد: لازم می دانم اذعان کنم که مقایسه میزان تصادفات استان اصفهان با استان های همجوار که تعداد جمعیت، طول شبکه راه ها، میزان تردد خودروهای باری و حجم مسافرت های گردشگری آنان به اندازه یک دهم این استان نیست کاری اشتباه است.
معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: با این حال معتقدم که بایستی به هندسه راه بپردازیم، راه های پرتصادف را شناسایی کرده و نسبت به رفع آن ها اقدام کنیم، علایم ایمنی و هشدار دهنده را در جاده افزایش دهیم و طرح استقرار ایستگاه های امنیت و سلامت که با کمک و حمایت سردار فرمانده انتظامی استان اصفهان در نوروز امسال عملیاتی شد را با قوت ادامه دهیم و باید دستگاه های دخیل در امر ترافیک با محوریت پلیس راهور تمام توان خود را بکار ببندند و تلاش کنیم تا آمارجان باختگان ناشی از تصادفات به حداقل برسد.
این مقام مسئول بر اهتمام ویژه به بحث آموزش و توسعه فرهنگ رانندگی تاکید کرد و گفت: در بیشتر تصادفاتی که گزارش آن ها اعلام می شود عامل انسانی نقش ویژه ای دارد و برخی از مواقع اصلاً نا ایمن بودن راه و خودرو مطرح نمی شود که نشان می دهد باید در این خصوص اقدامات بیشتری صورت گیرد.
غلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه اصفهان جزو ۵ استان اول در تصادفات فوتی است و علی رغم تلاش های صورت گرفته نتوانستیم به رقم ۱۰ درصد کاهش جان باختگان ناشی از تصادفات دست پیدا کنیم که امیدواریم در روزهای باقیمانده از شهریور ماه که همزمان با بازگشایی مدارس هم است به توفیقات خوبی دست پیدا کرده و جایگاه خوبی را در سطح کشور به دست آوریم.
معاون امور عمرانی استانداری اصفهان در پایان با تشکر از زحمات سرهنگ “رضا رضائی” رئیس سابق پلیس راهور استان اصفهان گفت: با همکاری و هم افزایی وی و مجموعه همکارانشان توانستیم اقدامات خوبی را در زمینه مدیریت ترافیک استان رقم بزنیم و امیدوارم با حضور رئیس پلیس راهور جدید این اقدامات را استمرار بخشیده و به نقطه مطولب دست پیدا کنیم.
***پیگیری صدور جریمه های آنلاین برای رانندگان متخلف در معابر شهری اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهور استان، پیگیری تجهیز معابر شهری به سیستم های نظارتی هوشمند و صدور جریمه های آنلاین برای رانندگان متخلف را یکی از اولویت های این پلیس عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” محمد رضا محمدی” در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید پلیس راهور استان اصفهان گفت: به دلیل کمبود نیروی انسانی در پلیس، افزایش تعداد خودروها و توسعه خیابان ها چاره ای جز رفتن به سمت هوشمند سازی معابر شهری نداریم.
وی اجرای قوانین و مقررات را یک ضلع اصلی در حوزه ترافیک عنوان کرد و اظهار داشت: اگر در یک خیابان خاصی چند دوربین نصب شود و رانندگان مطمئن شوند که روی تخلف آنها نظارت صورت می گیرد و حتماً جریمه خواهند شد خواهید دید که فرهنگ رانندگی آن ها تغییر خواهد کرد.
رئیس جدید پلیس راهور استان اصفهان، پیگیری تجهیز معابر شهری به سیستم های نظارتی هوشمند و صدور جریمه های آنلاین برای رانندگان متخلف را جزو اولویت اصلی این پلیس عنوان کرد و گفت: هرچند که استان اصفهان خیلی سریع تر از سایر شهرها در زمینه هوشمند سازی خیابان ها اقدام کرده اما به نظرم این اقدامات کافی نیستند و بایستی علاوه بر مرکز استان معابر همه شهرهای استان نیز به سیستم های نظارتی هوشمند مجهز شوند.
وی افزود: ان شاء الله با هماهنگی سازمان هایی که در امر ترافیک دخیل هستند در این زمینه قدم بر می داریم اما مطمئناً اگر برخی دستگاه ها کم کاری کردند ما منتظر کمک آنها نمی مانیم بلکه با تلاش مجدانه همکاران خود و تدابیر سردار فرماندهی انتظامی استان کارها را پیش خواهیم برد.
سرهنگ محمدی، توجه به حوزه آموزش و توسعه فرهنگ ترافیک را رویکرد اصلی پلیس راهور استان اصفهان ذکر کرد و بیان داشت: هر چند که آموزش در حیطه وظیفه پلیس نیست اما معتقدم که هرچقدر در این زمینه سرمایه گذاری کنیم می توانیم هزینه های بسیاری را از دوش پلیس برداریم. ضمن اینکه ۸۰ درصد جان باختگان ناشی از تصادفات عابر پیاده و موتورسوار هستند و از طریق آموزش به این قشر می توانیم جلوی روند افزایشی آن را بگیریم.
رئیس جدید پلیس راهور استان به اهمیت ارتباط و تعامل این پلیس با مسئولان بیمه ها اشاره کرد و اظهار داشت: براساس آمارهای ارائه شده ۷۰ تا ۸۰ درصد موتورسواران براثر ضربه وارده به سر آنها جانشان را در حوادث رانندگی از دست می دهند که به نظرم اگر بیمه ها بیایند و در بین موتورسواران کلاه ایمنی رایگان توزیع کنند این کار آن ها هم باعث حفظ جان انسان ها و هم یک نوع سرمایه گذاری برای آنان است و از هزینه پرداخت دیه جلوگیری می کند.
***اصفهان، رتبه برتر کاهش تصادفات را به دست آورد
گروه استان ها _ اصفهان_ رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از کسب رتبه برتر این پلیس در زمینه کاهش تصادفات درونشهری طی مدت ۵ ماهه امسال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” رضا رضائی” رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان که به افتخار بازنشستگی نائل آمده است در مراسم معرفی رئیس جدید پلیس راهور استان گفت: به حمد الله با تلاش همه همکاران عزیز و همچنین هماهنگی و هم افزایی دیگر دستگاه ها موفق شدیم در طرح نوروز ۹۸ رتبه اول را درزمینه کاهش تصادفات به دست آوریم.
وی همچنین از کسب رتبه برتر این پلیس در زمینه کاهش تصادفات طی مدت ۵ ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: علاوه بر این اصفهان تنها استانی است که در طی ۱۰ سال متوالی توانسته در راه های درونشهری کاهش تصادفات را به نام خود ثبت کند.
سرهنگ رضائی با بیان اینکه رسالت نیروهای انتظامی حفظ جان، مال و ناموس مردم است گفت: ما باید بر این پیمان خود بمانیم و به آن عمل کنیم و مطمئن هستم که نیروهای پس از من نیز این راه را با قوت ادامه خواهند داد.
رئیس سابق پلیس راهور استان اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه قرارگاه کاهش تصادفات، سردار فرمانده انتظامی استان با تدابیر خوب و حمایت های بی دریغ خود کمک بسیا زیادی به ما کردند و ما توانستیم اقدامات خوبی را در زمینه مدیریت ترافیک شهری به پیش ببریم و امیدوارم رئیس جدید پلیس راهور استان هم بتوانند از عهده این ماموریت بزرگ سربلند بیرون بیایند.
رسانه ها را پل ارتباطی پلیس راهور با مردم عنوان کرد و از تلاش ها و همکاری های رسانه ها به ویژه رسانه ملی با مجموعه پلیس راهور استان اصفهان تقدیر و تشکر کرد و گفت: لازم می دانم مراتب قدردانی خود را از زحمات مدیران آموزش و پرورش، مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و و دیگر دستگاه هایی که به من و مجموعه همکارانم در پیش برد امور کمک کردند اعلام کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا