تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۴۰۸ کیلو حشیش در پوشش مسافرت خانوادگی/اجرای طرح جامع روان سازی ترافیک در هفته اول مهرماه

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان،  ،سردار “مهدی معصوم بیگی” اظهار داشت: بعد از ظهر روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان “خور و بیابانک” طرح مقطعی ایست و بازرسی را در محورهای فرعی”بیاضه- رباط” و” حاجی اباد- بیاضه” اجرایی کردند.

وی با اشاره به اینکه ماموران حین اجرای طرح به یک سواری پژو پارس به رانندگی یک آقا و سرنشینی ۲ خانم مشکوک و آن را متوقف می کنند بیان داشت: راننده و سرنشینان خودرو با اعلام این موضوع که در حال مسافرت خانوادگی هستند قصد فریب دادن ماموران را داشتند که هوشیاری پلیس مانع از این کار شد و خودرو را بازرسی کردند.
سردار معصوم بیگی اظهار داشت: بحمدالله در بازرسی دقیق از این خودرو ۴۰۸ کیلو حشیش که به صورت ماهرانه ای در صندوق عقب جاساز شده بود کشف و قاچاقچیان ناکام ماندند.
این مقام ارشد انتظامی بیان داشت : محموله و خودروی قاچاقچیان توقیف و ۳ سوداگر مرگ نیز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان مواد مخدر را یک ابر آسیب دانست و از خانواده ها خواست، نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند ، نسبت به رفت وآمد و شناخت همسالان و دوستان آنها حساسیت ویژه ای داشته باشند و هر گونه اخبار مرتبط با مواد مخدر را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهن
***تمهیدات ویژه پلیس اصفهان برای روزهای پایانی شهریورماه/ اجرای طرح جامع روان سازی ترافیک در هفته اول مهرماه
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی استان از تمهیدات ویژه برای روزهای پایانی شهریور ماه به منظور برخورد با تخلفات و جلوگیری از حوادث رانندگی در جاده های استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” مهدی معصوم بیگی” گفت: آمارها و تحقیقات پلیس حاکی از آن است که همه ساله در روزهای پایانی شهریور ماه ، حوادث ناگوار رانندگی در جاده ها رخ می دهند که عامل انسانی نقش حائز اهمیتی در وقوع این حوادث دارند.
وی سرعت و سبقت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، نبستن کمربند ایمنی توسط همه سرنشینان خودرو، حواس پرتی و رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی را از جمله موارد خطرناک و حادثه ساز عنوان کرد و گفت: اگر همه رانندگان به این نکات توجه جدی داشته باشند، قوانین و مقررات را رعایت کرده و با دقت و آرامش به رانندگی بپردازند حتماً میزان تصادفات و تلفات جاده ای ما به میزان بسیار بالایی کاهش پیدا می کند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه از تمهیدات ویژه این فرماندهی برای امنیت جاده های استان در روزهای پایانی شهریور ماه خبر داد و گفت: امکانات خوبی در اختیار پلیس راه قرار گرفته است و کارهای کارشناسی لازم انجام گرفته است.
سردار معصوم بیگی اظهار داشت: ظرفیت نیروی انسانی پلیس راه در جاده و شهرها را حدود ۳۰ درصد افزایش دادیم تا کمک موثری شود و روزهای آخر تابستان با حداقل تصادف و سانحه سپری شده و مشکل خاصی به وجود نیاید.
فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین از اجرای طرح جامع روانسازی ترافیک در هفته اول مهرماه خبر داد و گفت: در هفته اول مهرماه نیز که بیشتر والدین، فرزندان خود را برای رفتن به مدرسه همراهی می کنند با حجم بسیار زیادی از ترافیک در شهرهای به ویژه کلانشهر اصفهان روبرو می شویم که در این خصوص یک طرح جامع تدارک شده است تا در حوزه روان سازی ترافیک و نظم و امنیت اقدامات مقتضی صورت گیرد.
سردار معصوم بیگی، گفت: با همکاری پلیس و آموزش و پرورش نظارت و کنترل ویژه ای بر روی سرویس های مدارس انجام گرفته و به خانواده ها هم توصیه می کنم از سرویس های تایید صلاحیت شده برای انتقال فرزندانشان به مدارس استفاده کنند.
***غرق شدن مرد ۳۵ ساله در استخر آب
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “برخوار” از غرق شدن فردی ۳۵ ساله در استخر آبی خبر داد.
سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهرستان “برخوار” مبنی بر مفقود شدن فردی ، گشت انتظامی بلافاصله به محل اعزام شد.
وی افزود: جسد این فرد توسط ماموران اورژانس به بیرون انتقال داده شد و تلاش امدادگران برای احیای او بی نتیجه ماند.
سرهنگ براتی بیان داشت : جسد این فرد ۳۵ ساله توسط ماموران اورژانس برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار توصیه کرد: از شنا کردن در آب های ناشناخته و استخرهای غیر مجاز اکیدا خودداری کنید تا انشاءالله شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم.
***ناکامی قاچاقچی در انتقال ۲۰ کیلو تریاک
گروه استان‌ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۲۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری سمند خبر داد .

سرهنگ “محمدحسین باباکلانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: پس از دریافت خبری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی مواد افیونی قصد دارد محموله ای را وارد شهر نجف آباد کند بررسی موضوع در دستور کار ماموران یگان امداد این شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران خودروی فرد قاچاقچی را شناسایی و در عملیاتی ضربتی متوقف کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از خودروی فرد قاچاقچی مقدار ۲۰ کیلو گرم تریاک کشف شد.
سرهنگ باباکلانی افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و سوداگر مرگ جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان خاطر نشان کرد: برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفته و نیروی انتظامی اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
***توقیف ۶۰ هزار فندک خارجی در”سمیرم”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” از کشف یک محموله کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “رئیسیان” شهرستان “سمیرم” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود:در بازرسی از این خودرو ۶۰ کارتن حاوی ۶۰ هزار فندک خارجی کشف شده که راننده مدارک گمرکی مربوطه را ارائه نداد.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت:ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال اعلام شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاطعیت تمام با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.#
***واژگونی تاکسی سمند در محور”اردستان-مهاباد”
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه تاکسی سمند در محور”اردستان-مهاباد” و فوت ۲ نفر و مجروح شدن ۳ فرد دیگر خبر داد.
سرهنگ “حسین پورقیصری” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی اعلام یک مورد واژگونی تاکسی سمند در محور “اردستان-مهاباد” بلافاصله گشت پلیس راه اردستان به محل اعزام شد.
وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه راننده و یک سرنشین خودرو در دم فوت و ۳ سرنشین دیگر نیز مجروح شدند که علت وقوع آن در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.
رئیس پلیس راه اصفهان تاکید کرد: تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه علت وقوع بسیاری از تصادفات رانندگی است که به رانندگان توصیه می شود در رانندگی عجله و شتاب نداشته باشند.#
***بی احتیاطی راننده وانت نیسان مرگ خانم ۷۲ ساله را رقم زد
گروه استان ها – اصفهان – رئیس پلیس راهور استان از برخورد یک دستگاه وانت نیسان با خانمی ۷۲ ساله در خیابان” شهیدان ” و فوت این عابر پیاده خبر داد.
سرهنگ” محمد رضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه وانت نیسان با عابر پیاده در خیابان” شهیدان ” بلافاصله ماموران پلیس راهور و گشت انتظامی به محل حادثه اعزام شدند .
وی افزود : متاسفانه در این حادثه رانندگی ،یک نفر عابر پیاده که خانمی ۷۲ ساله بود در اثر شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد.
این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات پلیس راهور عدم توجه به جلو از سوی راننده وانت اعلام شد .
رئیس پلیس راه اصفهان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجب حواس پرتی و انحراف افکار در رانندگی می شود بپرهیزید تا شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی نباشیم.
***آتش سوزی در انبار منزل و مصدوم شدن یک نفر
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از آتش گرفتن انباری یک منزل در اصفهان و مصدومیت یک نفر خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام یک مورد آتش سوزی منزل در یکی از خیابان های شهر اصفهان ، بلافاصله ماموران گشت کلانتری ۲۳ به محل اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد فردی در حال جوشکاری در انبار منزل اش بوده که انبار آتش می گیرد و او دچار مصدومیت می شود.
این مقام انتظامی بیان داشت: مصدوم توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل و آتش نیز توسط ماموران آتش نشانی مهار شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه علت دقیق وقوع این حادثه در دست بررسی است به شهروندان هشدار داد: رعایت اصول و موارد ایمنی را در اولویت کاری خود قرار دهند تا از وقوع حوادث غیرقابل جبران پیشگیری شود.
***واژگونی سواری ساینا با ۴ مجروح دراصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ جانشین پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری ساینا در محور “بادرود -کاشان” ومجروحیت ۴ نفردر این حادثه خبر داد.
سرهنگ ” اصغر زارع ” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه سواری ساینا در محور “بادرود -کاشان”، بلافاصله ماموران گشت پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.
وی خاطر نشان کرد: در این سانحه ،راننده و ۳ نفر سرنشین این خودرو مجروح و برای اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شد.
این مقام انتظامی بیان کرد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.
جانشین پلیس راه اصفهان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجب حواس پرتی و انحراف افکار در رانندگی می شود بپرهیزید تا شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی نباشیم.
***عدم توجه به جلو باز هم خانواده ای را داغدار کرد
گروه استان ها – اصفهان – رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری سایپا در محور”نیک آباد–حسن آباد” و فوت یک نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر در این حادثه خبر داد.

سرهنگ” حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی تماس تلفنی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه سواری سایپا در محور”نیک آباد – حسن آباد” ،بلافاصله ماموران پلیس راه “اصفهان – نایین” به محل حادثه اعزام شدند .
وی افزود : متاسفانه در این حادثه رانندگی ،یک نفر سرنشین خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد و راننده و یک نفر سرنشین دیگر نیز مجروح و برای اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شدند.
این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای پلیس راه عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو اعلام شد.
رئیس پلیس راه اصفهان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجب حواس پرتی و انحراف افکار در رانندگی می شود بپرهیزید تا شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی نباشیم.
***به پوشش های نامتعارف و لزوم ساماندهی بازار مُد اسلامی – ایرانی
گروه استان ها_ اصفهان _ امروزه پوشیدن لباس های تنگ، چسبان و بدن نما در جامعه ما مُد شده و متاسفانه بیشتر دختران و یا زنان جوان از پوشیدن این نوع لباس ها ابایی ندارند ولی حقیقت این است که آنها از تاثیرات منفی پوشیدن این نوع لباس ها آگاهی ندارند.
چند سال پیش از سوی نیروی انتظامی پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان و بدن نما و مانتوهای کوتاه که تا سر زانو، مانتوها و لباس‌های آستین کوتاه و شال و روسری که موی سر از دو طرف آن نمایان باشد، به عنوان مصادیق بد پوششی اعلام شد.
جدای از اینکه پوشیدن این نوع لباس ها آثار منفی بر امنیت اخلاقی و روانی جامعه دارند، سلامت استفاده کنندگان از آن ها را نیز به خطر می اندازند که البته بیشتر آن ها از این موضوع بی اطلاع هستند. به همین جهت لازم دانستیم تا به بررسی این نوع از پوشش هایی که به صورت غلط به یک مُد در جامعه ما تبدیل شده بپردازیم.
چرا پوشش
پوشش یکی از شئون انسانی است و این شان انسان به خصوصیات متفاوت فردی و اجتماعی وی مربوط می شود، به طوری که می توان گفت: لباس پرچم وجود آدمی است که از اعتقادات و فرهنگ و آداب و رسوم او سخن می گوید؛ ظاهر و طرز لباس پوشیدن جلوه ای از شخصیت فرد است .
پوشش و تاثیرات روانی آن
لباسی که نشان از شأن انسان است ، باید تضمین کننده آرامش او باشد چرا که همه دنبال راحتی هستیم و آرامش ، این مسئله را به ارمغان می آورد و این بر روح و روان آدمی تاثیر بسزایی دارد. لباس از لحاظ اخلاقی ، جسمی ، روانی ، اجتماعی و دینی بر افراد تاثیر می گذارد .
از جنبه روانی آن ، حس برتری طلبی که در انسان وجود دارد ، با نوع پوشش به دیگران ابراز و حس برتری او، راضی نگه داشته می شود. لباسی که هر فرد بر تن دارد می گوید من کیستم و از کجا آمده ام و به کدام فرهنگ تعلق دارم. اگر به لباس های محلی طوایف مختلف کشورمان با دقت نگاه کنیم می بینیم همه آنها ساده، بلند و گشاد هستند و از بلایای فرهنگ غربی دور مانده اند.
***لباس تنگ و سلامت آدمی
امروزه پوشیدن لباس های تنگ، چسبان و بدن نما در جامعه ما مُد شده و متاسفانه بیشتر دختران و یا زنان جوان از پوشیدن این نوع لباس ها که به نوعی از مصادیق بد پوششی است ابایی ندارند ولی حقیقت این است که آنها از تاثیرات منفی پوشیدن این نوع لباس ها آگاهی ندارند.
پزشکان متخصص در زمینه گوارش معتقدند، لباس تنگ و چسبان باعث بسته شدن راه ترشح غدد و چربی و بروز حساسیت و عرق سوز شدن بدن به ویژه در فصل گرما می شود. لباس تنگ ، باعث تاثیرگذاری منفی بر قسمت های مختلف بدن می شود و این موضوع احساس کوفتگی و خستگی مفرط در افراد را فراهم می آورد.
مشکلات گوارشی، ناباروری در جوانان، عفونت مثانه، کهیر، فشاری و احتمال گسترش تومورهای سرطانی در بافت های بدن از دیگر عوارض خطرناک لباس های تنگ است.
در کتاب آیین بهزیستی در اسلام؛ نوشته احمد صبور اردوبادی آمده است: تنفس پوستی، یکی از مهم ترین عملکردهای طبیعی بدن است. به هر میزان که لباس تنگ باشد، رابطه پوست با هوای آزاد کمتر می شود و شادابی و سلامت پوست بیشتر در معرض خطر قرار خواهد گرفت. و در فعالیت های عضلانی بدن، به جهت در تنگنا قرار گرفتن عضلات و ماهیچه ها، با سلب آزادی عمل از اعضای بدن، یک نوع محدودیت حرکتی برای مدگرایان به ارمغان می آورد. این موضوع را به هنگام نشست و برخاست، راه رفتن، خم شدن، و سایر حرکات بدنی کسانی که از لباس های تنگ استفاده می کنند به وضوح می توان ملاحظه کرد
به گفته دکتر محسن شریفی، فوق تخصص گوارش درباره این مشکلات گوارشی، یکی از شایع ترین بیماری های گوارشی که در کلینیک‌ها دیده می شود سندرم روده تحریک پذیر است . در این بیماری گیرنده های موجود در جدار دستگاه گوارش و بویژه روده ها حساسیت ویژه ای به تحریکات بیرونی و درونی دارند و افرادی که مبتلا به این بیماری هستند غالباً از درد یا نفخ یا اسهال و یبوست یا تغییر در اجابت مزاج بطور متناوب رنج می برند. وی می گوید: بستن کمربند سفت یا پوشیدن شلوار چسبان باعث تشدید درد در این افراد و افزایش حس تجمع گاز در روده ها می شود.
سفارش پیامبراکرم (ص) در خصوص پوشش زنان در بیرون از خانه
در کتاب مستدرک ‏الوسائل، ج۱۴، ص۲۴۲ روایت شده که پیامبر اکرم(ص) خطاب به یکی از زنان فرمودند: «ای حولاء! زینت خود را برای غیر همسرت آشکار مکن؛ ‌ای حولا! بر زن جایز نیست که زیبایی‌های دست و پای خود را (بالاتر از مچ) برای مردی غیر از شوهرش آشکار کند، که اگر چنین کرد، همیشه در نفرین، خشم و کینه الهی و فرشتگان او خواهد بود و در قیامت، برای او عذابی دردناک فراهم است.»
همچنین در کتاب سفینه البحار، ج۸، ص۲۳۱ نیز نقل شده که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «هر زنی که خود را بیاراید، خوشبو کند و از منزل خارج شود، در حالی که شوهرش به این کار راضی باشد، خداوند برای هر قدمی که زن بر می‏دارد، برای شوهرش خانه‏ ای در دوزخ بنا می‏ کند.»
لباس برای پوشش است یا خودنمایی!
امروزه که بیشتر از آنکه به جای اینکه لباس برای پوشاندن و محافظت افراد باشد به ابزاری برای خودنمایی و به رخ کشیدن زیبایی های انسان به دیگران تبدیل شده است و بر همین اساس صنعتی به نام مُد لباس در جهان پدیده آمده و شبکه های مافیایی به دنبال کسب در آمد از این راه هستند راهی که در زمینه بی عفت کردن زنان و دختران دنیا قدم بر می دارد. اما لازم است در این جا به چند نکته مهم اشاره کنیم:
۱. درست است که دختران در مراحلی از سنین خود بیشتر تمایل دارند مورد توجه دیگران قرار گیرند، اما میدان جلب توجه بسیار وسیع است و تنها منحصر به بدن‌نمایی و آرایش نیست. آیا جوان نمی تواند از راه پیشرفت در امور علمی و معنوی یا از طریق اخلاق و رفتار نیکو، یا با به دست آوردن مقام در مسابقات علمی، قرائت و حفظ قرآن و یا مسابقات گوناگون، باعث جلب توجه دیگران شود؟
۲. طبق تحقیقات روان‌شناسانه، دختران در مراحلی از سنین خود میل به خودنمایی دارند، اما باید دانست که دختران باید به اقتضای قدرت اراده و انتخابی که خداوند در درون آنان قرار داده، می‌توانند این میل را در بستر صحیح و مسیرهای مثبتی هدایت کنند و بکوشند، از طرق دیگری غیر از بدن نمایی و خودآرایی، در حد معقول آن را اشباع نمایند
۳-وقتی دختر یا زنی در مجامع عمومی زمینه جلب توجه دیگران را نسبت به خود فراهم نماید؛ حس تمایل افراد را به خود بیدار و تحریک می نماید و آنها را در حسرت دستیابی به خویش رها می سازد، در این شرایط شدیدترین فشارهای روانی و ضربه های روحی را بر آنها وارد می آورد.
در چنین موقعیتی اگر همچون غرب زمینه برای روابط ناسالم فراهم باشد نابسامانی های دهشتناکی اوج می گیرد و اگر این زمینه فراهم نباشد، عقده ها و ناکامی‌ها، جوانان را از پای در می آورد و یا نسبت به این گروه از زنان و دختران مرتکب جنایات وحشتناکی می شود .
۴-افزون بر این زنانی که به خود آرایی در مقابل بیگانه تأکید می ورزند پیوسته نگران قضاوت دیگران درباره خود هستند و در دغدغه به سر می برند. بنابراین زنان و دختران جهت مصون ماندن از این‌گونه پیامدهای منفی، باید از هرگونه پوشش تحریک کننده پرهیز نموده و تمرکز خود را در این زمینه به کانون خانواده و دیگر فعالیت‌ها معطوف کنند.
لزوم ساماندهی وضعیت بازار مُد اسلامی – ایرانی
بی تردید وظیفه پلیس فرهنگ‌سازی در زمینه حجاب و پوشش نیست چون این موضوع متولی خاص خود را دارد. اما زمانی که متولیان فرهنگ عمومی وظیفه خود را فراموش کنند، مسلماً پلیس نمی‌تواند نسبت به گسترش فرهنگ غرب، بی‌بند و باری و مسائل غیراخلاقی بی‌تفاوت باشد و از این رو دست به اقداماتی می‌زند که طبیعتاً پلیسی است.
شکی نیست ، اگر مسئولانی که برای ساماندهی اوضاع فرهنگی انتخاب شده‌اند به وظایف خود عمل کنند، هرگز نیازی به چنین رفتارهایی از سوی نیروی انتظامی نخواهد بود.
باید گفت الگوی فعلی لباس در کشور ما خود الگویی وارداتی و غربی است و با مُدهای جدید لباس که خاستگاه غربی دارد، سنخیت و قرابت دارد و این رویه نوجوانان و جوانان را دچار سردرگمی می‌کند. در این میان از یک سو از تقلید از الگوهای لباس بیگانه منع می‌شوند و از سوی دیگر با خلأ الگوهای لباس ملی مواجه هستند. بنابراین باید با مهندسی فرهنگی و تعامل صحیح با شرایط نوین و حفظ هویت دینی و ملی و متناسب با ارزش‌ها و هنجارها و در نظر گرفتن نوع پوشش در سلامت روح و جسم و شرایط مختلف جامعه و نیاز سنجی اقشار مختلف الگوی لباس اسلامی – ایرانی که از جذابیت نیز برخوردار باشد را طراحی کنند.#
تهیه و تنظیم: سردار مهدی معصوم بیگی – فرمانده انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا