حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

گوشی های قاچاق به مقصد نرسید /توقیف سنگ های قیمتی قاچاق در فرودگاه اصفهان / ***تصادف پژو با عابر در محور زیار /کشف ۱۴ تن عسل تقلبی در “دهاقان”

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رانی پلیس اصفهان، سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نائین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از کیف دستی یکی از مسافران اتوبوس که خانم بود تعداد ۲۸ دستگاه گوشی موبایل خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری متهمه و تحویل او به مراجع قضائی بیان داشت: ارزش گوشی های کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد ریال اعلام شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان نائین خاطر نشان کرد:نیروی انتظامی با مخلان نظم اقتصادی جامعه و قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
***توقیف سنگ های قیمتی قاچاق در فرودگاه اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس فرودگاه استان از توقیف محموله سنگ های قیمتی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال حین خروج از کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” ذبیح الله دلاور” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس فرودگاه استان اصفهان حین کنترل و بازرسی وسایل بار مسافران متوجه اشیای مشکوک در وسایل بار یکی از مسافران خروجی شده و نسبت به بازرسی از آن ها اقدام کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی دقیق خود مقدار محموله سنگ های قیمتی و گران بهاء به وزن ۶ کیلو و ۵۰۰ گرم که به صورت ماهرانه ای در داخل چمدان و وسایل بار این مسافر جاسازی شده بود را کشف کردند.
رئیس پلیس فرودگاه استان اصفهان ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرده و گفت: در این رابطه فردی که قصد داشت این مقدار سنگ قیمتی و گران بهاء را به صورت قاچاق از کشور خارج کند دستگیر و همراه پرونده به مرجع قضائی تحویل شد.
***تصادف پژو با عابر در محور زیار
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان گفت: در اثر تصادف یک دستگاه سواری پژو با عابر در محور”زیار” عابر فوت و راننده خودرو نیز مجروح شد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از تماس یکی از شهروندان با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام تصادف یک سواری با عابرپیاده در محور”زیار” بلافاصله گشت بررسی صحنه های تصادفات جاده ای پلیس راه “اصفهان-نائین” به محل اعزام شد.
وی افزود:متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی ،‌‌‍ عابر در دم فوت و راننده خودرو نیزبه شدت مجروح و برای اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شدند.
این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای ، عدم توجه به جلو توسط راننده اعلام شده است .
رئیس پلیس راه اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و در همه حال به جلو و اطراف توجه داشته باشید تا انشاءالله شاهد وقوع حوادث جاده ای نباشیم.
***دستگیری سارق داخل خودرو در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_سرپرست پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق داخل خودرو که از ۱۰ خودرو سرقت کرده بود خبر داد.
سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از وقوع چندین مورد سرقت داخل خودرو در منطقه جنوب شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود:ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: سارق دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به سرقت اموال داخل خودرو از ۱۰ خودرو اعتراف کرد.
سرپرست پلیس آگاهی اصفهان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و تاکید کرد: اگرخودروی خود را در پارکینگ دارای نگهبان پارک می کنید، در صورت لزوم سوئیچ را تنها به نگهبان تحویل دهید. علاوه بر قفل و زنجیر کردن خودرو، از قفل بودن درب ها و بالا بودن شیشه ها اطمینان حاصل کنید و بر روی چرخ های خودرو، از پیچ های قفل دار و محافظت کننده استفاده کنید.

***کشف ۱۴۰ هزار نخ سیگار قاچاق در”اصفهان”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف تعداد ۱۴۰هزارنخ سیگار خارجی قاچاق توسط ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت:ماموران کلانتری ۱۱ شهر اصفهان از انبار یک محموله سیگار خارجی در منزلی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از محل بازرسی شد که تعداد ۱۴۰ هزار نخ سیگار خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: تعامل و مشارکت مردمی با پلیس نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و ماموریت های ناجا در راستای تامین و حفظ امنیت شهروندان دارد.
***کشف محموله گردوی قاچاق در شاهین شهر
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از کشف محموله ای گردوی قاچاق به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین بساطی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی پاسگاه مورچه خورت حین کنترل خودرو های عبوری از محور مواصلاتی شاهین شهر به کاشان به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود:در بازرسی از این خودرو تعداد ۲۲ عدد کیسه گردوی خارجی هر کدام به وزن ۲۵ کیلوگرم که توسط کارشناسان ۲۵۰ میلیون ریال ارزش گذاری شده کشف شد.
سرهنگ بساطی با اشاره به اینکه مدارک گمرکی توسط راننده ارائه نشد بیان داشت: در این رابطه راننده دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر خاطر نشان کرد: کارکنان نیروی انتظامی با تمام تلاش با برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کنند و اجازه فعالیت به آنان نخواهند داد.
***توقیف محموله های میلیاردی قاچاق در “سمیرم”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف محموله کالاهای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ” سهراب قرقانی” به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم حین کنترل خودروها در محور ورودی به شهرستان تعداد ۲ دستگاه کامیون و یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ که حامل کالاهای قاچاق بودند را شناسایی و متوقف کردند.
وی اظهار داشت: ماموران در این عملیات طی بازرسی از خودروهای مذکور ۶۰ کارتن فندک، ۳۳ گونی تخمه آفتاب گردان، ۴۰ کارتن لوازم برقی و لوازم یدکی خودرو و ۵۰۰ کیلوگرم چوب بلوط که همگی که فاقد هرگونه مدارک قانونی و به صورت قاچاق حمل می شدند را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم عنوان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش محموله های قاچاق مکشوفه در این عملیات را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کردند.
سرهنگ قرقانی از دستگیری ۵ فرد قاچاقچی در این عملیات خبر داد و عنوان کرد: در این رابطه هر ۳ دستگاه خودرو توقیف و به پارکینگ انتقال داده شده و متهمان دستگیر شده نیز همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
***کشف ۱۴ تن عسل تقلبی در “دهاقان”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان از پلمپ یک کارگاه غیربهداشتی تولید عسل و کشف ۱۴ تن عس تقلبی در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: سرهنگ “اسماعیل پریشانی” در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان دهاقان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در زیر زمین منزل خود به صورت غیر بهداشتی اقدام به تهیه و بسته بندی عسل می کند موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع با اخذ مجوز از مقام قضائی محل مذکور را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این عملیات مقدار ۱۴ تن عسل تقلبی به همراه آلات و ادوات مربوط به بسته بندی، برچسب و هلوگرام تقلبی کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان از دستگیری متهم اصلی این پرونده و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: فرد مذکور از طریق آب و شکر و استفاده از مواد غیر مجاز اقدام به تهیه و تولید عسل های تقلبی و غیر بهداشتی کرده و قصد داشت آن ها را در سطح بازار توزیع کند که به حمد الله با اقدام به موقع ماموران جلوی ورود این اقلام به بازار گرفته شد.

***رانندگی و شخصیت اجتماعی
گروه استان ها _ اصفهان _ بی تردید چگونگی رانندگی هر فرد جدا از مهارتش، فرهنگ و سطح توسعه اجتماعی او را نشان می دهد و بیان کننده ابعاد مختلف شخصیت، رفتار و درک اجتماعی آن فرد است.

رانندگی ایمن و رعایت قوانین و مقررات ترافیک در شبکه معابر بیان کننده مشارکت و تعاملات اجتماعی مثبت افراد در جریان عبور و مرور است که طی آن راننده و سرنشینان بعنوان مسافر یا همراه باید به سلامتی به مقصد برسند.
اگر چنین مفهوم یا برداشتی در جامعه شکل بگیرد، دیگر مفهوم رانندگی در خیابان ها و جاده های کشور برای رقابت و پیروزی در مسابقه سرعت و سبقت نخواهد بود. زمانی که در جامعه چنین نگرش و تفکری حکم فرما شود و هر فرد قبل از آن که در اندیشه رسیدن به مقصد باشد خود را در مشارکت جمعی با سایر کاربران ترافیک (رانندگان و عابران پیاده) قلمداد نماید دیگر تفکر تخلف از قوانین و مقررات و ارتکاب جرائم رانندگی مفهومی ندارد.
رانندگانی که برای خود، اجتماع و سایر رانندگان ارزش قائل نیستند همیشه در حال نقض قوانین و مقررات هستند؛ بخش مهم رانندگی این افراد جای دادن خودرو در اولین فضایی است که خالی می شود.
انجام حرکاتی نظیر سبقت و سرعت غیرمجاز، عبور از هر مسیر ممکن، بی توجهی به چراغ راهنمایی و رانندگی و نادیده گرفتن تابلوی ورود ممنوع نیز عجیب به نظر نمی رسد چراکه از نظر این افراد، خیابان و شبکه معابر یک فضای عمومی نبوده بلکه مکانی برای انجام مانورهای هیجانی و حرکات نمایشی می باشد.
از نظر این افراد، احترام به قوانین و مقررات، واژه گم شده ای در فرهنگ ترافیک و رفتارهای اجتماعی است. چنین رفتارهای ناپسند و جامعه ستیز، باعث می شود خیابان ها و شبکه های ارتباطی، مسیری امن و مناسب برای رانندگی نباشد.
جدای از این تخلفات، اصرار بر ادب کردن این افراد توسط بعضی رانندان دیگر هنگام رانندگی نیز جالب به نظر می رسد.
بنابراین می توان اظهار نمود چگونگی رانندگی هر فرد جدا از مهارتش، فرهنگ و سطح توسعه اجتماعی او را نشان می دهد و بیان کننده ابعاد مختلف شخصیت، رفتار و درک اجتماعی آن فرد است.
پیامدهای رانندگی نامناسب و جامعه ستیز، علاوه بر اینکه تا ساعتها تنش های ناشی از آن در خود فرد باقی می ماند و بر کارایی فرد در جنبه های گوناگون زندگی اش تاثیر می گذارد بر افرادی که در حال تردد در شبکه ترافیک نیز هستندتاثیر منفی برجای می گذارد و در نهایت افراد جامعه را ملتهب، بیمار و سلامت اقتصادی-اجتماعی جامعه را تهدید می کند.
احترام به قوانین و مقررات و رعایت آن، احترام به حقوق دیگران، میزان تحمل فرد در حوادث، میزان پاکیزگی و سلامت وسایل نقلیه و ایجاد فضای آرام و ایمن برای سرنشینان و رانندگان سایر خودروها، همگی نمونه هایی از رفتار اجتماعی مثبت راننده است که هنگام رانندگی، ناخودآگاه از شخصیت واقعی او منعکس می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت نحوه رانندگی، نمونه ای بارز از اخلاق اجتماعی افراد است.
رفتار انسان در تصادف ها و سوانح ترافیکی، عاملی تعیین کننده است. بیشتر حوادث رانندگی تا حدودی به شخصیت راننده و رفتارهای فرد وابسته است. بنابراین راننده وسیله نقلیه با کمی تغییر در رفتار خود می تواند در کاهش سوانح ترافیکی موثر باشد.
رانندگی رقابت جویانه (لذت بردن از مانور دادن در هنگام رانندگی، پذیرش خطرات رانندگی برای هیجان و لذت، رانندگی همراه با خطرپذیری بالا، سرعت و سبقت ناگهانی) و رانندگی پرخاشگرانه (رانندگی با فاصله کم با خودروهای دیگر که بیشتر برای تنبیه سایر رانندگان انجام می گیرد) نمونه هایی از رانندگی خطرناک است.
رانندگی تهاجمی نوعی رانندگی خطرساز است که توسط برخی رانندگن پرخطر انجام می شود. بی توجهی به فرهنگ رانندگی، یکی از عوامل اصلی حوادث جاده ای و مرگ و میر در گروه سنی زیر ۴۰ سال در کشور ایران می باشد.
یکی از مواردی که در رانندگی تهاجمی و پرخطر نقش دارد پرخاشگری است. پرخاشگری خطرات زیادی در رانندگی ایجاد نموده و سوانح ترافیکی را بدنبال خواهد داشت.
استفاده از وسیله نقلیه خود برای تنبیه دیگر رانندگان پرخطر، حرکت با نور بالا پشت سر راننده جلویی در شب، کاهش عمدی و ناگهانی سرعت بمنظور انتقام گیری از خودروی پشت سر، سرعت بالا و بوق های پی در پی و بی مورد برای تحریک عصی راننده ای دیگر، نمونه هایی از پرخاشگری هستند.
رانندگاه خشن تر هنگام رانندگی خشم شدیدتری را از خود بروز می دهند و رفتارهای خطرساز فراوان تری نسبت با سایر رانندگان دارند.
رانندگی سریع و عجولانه دو عاملی است که به رانندگی تهاجمی مربوط می شود. رانندگان عصبانی و پرخاشگر، بیشترین وقت خود را در جنگ و گریز تباه می کنند و بی آنکه خود بدانند درگیر نبردی نابرابر می باشند. نبردی که پیروزی نداشته و به بیماری های روانی شبیه احساس سرخوردگی، استرس و فشارهای روحی و روانی منجر خواهد شد.
تهیه و تنظیم: اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا