شهر و جامعهعناوین اخبار

بررسی تخصصی روند اجرای پروژه مهر ۹۸ در استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان در بیست و ششمین روز از شهریور ماه ۱۳۹۸ در گردهمایی روسای حوزه ستادی و نواحی و مناطق آموزش وپرورش استان اصفهان روند اجرای پروژه مهردر استان اصفهان به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

محمد رضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان در این برنامه پروژه مهر را نماد مدیریت و مظهر بهره وری دانست و به بیان هشت گام فرآیند اجرای پروژه پرداخت و پیرامون « برنامه ریزی » ، « جلسات توجیهی » ، « ارزیابی ، نظارت ، بازخورد ، رتبه بندی » ، « پشتیبانی و آماده سازی فضای مدارس » ، « ساماندهی نیروی انسانی » ، « هماهنگی با مقامات محلی و جلب مشارکت دستگاه های اجرایی » ، « تدوین برنامه عملیاتی اداره کل و ادارات تابعه » و « تأیید صلاحیت » مطالبی را توضیحاتی را بیان نمود.

سید محمد میرپور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش نیز در ادامه به سؤالات مطرح شده روسا پیرامون نیروی انسانی ، نیروهای خرید خدمات ، ماده ۲۸ ، توزیع کتب درسی ، بودجه ، بحث انشعابات و … با اشاره به دستورالعمل های موجود پاسخ گفت.

در ادامه شهین جوانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان پیرامون برنامه های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در خصوص کاهش نرخ تکرار پایه در دوره ابتدایی ، تدوین و اجرای الگوی بهبود عملکرد دانش آموزان با نیاز های ویژه و در معرض افت تحصیلی در پایه اول ، طرح بهبود عملکرد دانش آموزَان با نیاز ویژه در پایه اول ، کاهش نرخ تکرار پایه و افت تحصیلی ، ارزیابی مدارس براساس مدل توانمند سازی خود راهبر ، نتایج ارزیابی تدبیر بر اساس مدل توانمند ساز خود راهبر ، لزوم توانمند سازی کارکنان در آموزش و پرورش ، منتورینگ در آموزش ابتدایی مطالبی را عنوان نمود.

در ادامه مهدی اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مطالبی را پیرامون مسائل تربیتی و نقش آن در تعلیم و تربیت عنوان نمود و اظهار داشت : نقش معلمان در توسعه مسائل تربیتی در جامعه بسیار تأثیرگذار است ؛ آموزش صحنه پرداز یادگیری است و صحنه پردازی یادگیری با گفتگو آغاز می شود .

وی در ادامه به اهمیت و تاثیر اقامه نماز اول وقت در مدارس اشاره نمود و تاکیدکرد: می توان به نحوی برنامه ریزی نمودکه نماز جماعت در مدارس در اول وقت اقامه گردد .

بهمن امید قائمی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه در خصوص انتصاب نیرو در حوزه سوادآموزی ، پرداخت ها ، اجرای طرح های ابلاغی مانند کلید بهشت ، ICDL ، اتباع ، خواندن با خانواده، حلقه ها و … به ایراد سخن پرداخت.

در ادامه غلامحسن سخایی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز به طور مبسوط در خصوص وضعیت نیروی انسانی و صدور ابلاغ درنواحی و مناطق توضیحاتی را مطرح نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا