تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

قرآن بهترین راهنمای سیاست است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از ستاد خبری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در آئین افتتاحیه این دوره از مسابقات، با بیان اینکه حجت الاسلام بلک با اینکه مدت کوتاهی است به اداره کل اوقاف اصفهان آمده‌ اما به خوبی وضعیت مسابقات را مدیریت کرده‌ است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های خوبی پیرامون قرآن انجام شد و دهان دشمنان شیعه که مدعی بودند تشیع توجهی به قرآن ندارد بسته شد.
وی افزود: علیرغم اینکه مردم ما فارسی زبان هستند از عرب‌ زبان‌ها در مسابقات فعالیت بهتری داشته و مقام‌ آور هستند، رهبر معظم انقلاب بر لزوم تربیت ده میلیون حافظ قرآن تأکید دارند و امیدوار هستیم بیش از این بتوانیم حافظ و قاری قرآن تربیت کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد در زمینه تربیت فعالان قرآنی، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیز باید توجه جدی به تعلیم و تدریس قرآن کریم داشته باشد، وجود انسان‌های مدبر و متعلم قرآن کریم برای پیشرفت کشور بسیار مفید است، یکی از ویژگی‌های قرآن این است که مخلوق مستقیم خداوند است، همچنین تنها معجزه‌ یک پیامبر است که در دست امت او قرار گرفته است و این که کسی نمی‌تواند مانند آن کلمه‌ای بیاورد معجزه‌ای است که قرآن به همه دنیا اعلام کرده است و در طول تاریخ هیچکس نتوانسته است حتی با کمک دیگران مانند قرآن مطلبی بیاورد.
وی قرآن را بهترین دلیل برای خداشناسی و بهترین راهنمای سیاست عنوان کرد و افزود: فهم قرآن باعث بهار قلب انسان می‌شود، یعنی مانند بهار قلب انسان میوه‌های فراوان سیاسی، دینی، فرهنگی، دشمن شناسی و همه آنچه انسان نیاز دارد می‌دهد.
آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: سیاست‌های امام خمینی و رهبر معظم انقلاب خطا ندارد و ایشان سیاست‌های خود را از قرآن فراگرفته‌اند، اینکه امام خمینی (ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند برگفته از قرآن کریم بود، قرآن می‌فرماید اگر صبر کنید و به خدا توکل کنید دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
وی با بیان اینکه بنابر فرموده قرآن دشمنان هرگز خیرخواه ما نخواهند بود، به جنایات رژیم صهیونسیتی و آل سعود اشاره کرد و اظهار کرد: دشمنان هرگز به ما رحم نخواهند کرد و از هیچ جنایتی فروگذار نیستند و این مسأله‌ای است که قرآن به ما آموزش داده است.
خطیب جمعه اصفهان اضافه کرد: تمام آموزه‌های زندگی بشریت در قرآن کریم موجود است و همه آنچه برای زندگی نیاز داریم را می‌توانیم از قرآن فرابگیریم، اما کسی که عالم باشد اما عمل به قرآن نداشته باشد مانند فرد جاهلی است که حیران مانده و نمی‌خواهد از جهل خود خارج شود.
‌وی با تأکید بر ضرورت ترویج و نشر فرهنگ قرآنی در جامعه، تصریح کرد: کسی که قرآن بخواند اما به آن عمل نکند زیان کرده و در قیامت حسرت بزرگی خواهد داشت، قرآن کتابی است که حتی انسان نابینا اگر آن را در دست بگیرید ثواب خواهد برد، قرائت، لمس، حفظ و فهم و تفقه در قرآن کریم هرکدام به اندازه خود پاداش و ثواب دارد، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند حتی نگاه کردن به قرآن کریم عبادت است و حافظان نیز ضمن خواندن قرآن بهتر است به آیات آن نگاه کنند. قرآن هم شافع است و هم شفاعت آن پذیرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا