تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

ظرفیت رشته‌های هنری را در ترویج قرآن به کار بگیریم

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از ستاد خبری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم‌، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بلک اظهار کرد: در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات بسیاری از انگیزش ها نسبت به قرآن کریم و آموزه های فرهنگی جهان اسلام ایجاد شده و فضای معنوی مسابقات تاثیر زیادی در این مورد داشته است. استعداد ها و خلاقیت های قرآنی مناسب و قابل توجهی نیز در حاشیه این دوره از مسابقات کشف شده که تقریبا می توان گفت، بی نظیر بوده است.

وی افزود: کسانی که ظرفیت قله شدن در رشته های مختلف قرآنی دارند را به خوبی در این دوره از مسابقات شناسایی کرده ایم و قصد داریم تا با استفاده از ظرفیت قرآنی و دینی آنها به ترویج قرآن خوانی و استفاده از آموزه های قرآنی بپردازیم. جوانان و نوجوانان عزیزی که در طول این دوره از مسابقات به این محل آمدند از نحوه برگزاری رقابت ها و کیفیت برگزاری جلسات ابراز رضایت کردند و ما از این بابت بسیار خوشحالیم.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برنامه هایی که برای نفرات برتر و افراد غیر برتر در سطوح مختلف در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: عزیزانی که در مسابقات حضور پیدا کردند‌، مستحضرند که برنده اصلی و پیروز نهایی این دوره از مسابقات افرادی هستند که توفیق پیدا کردند در محضر مبارک قرآن کریم کسب فیض کنند و در این فضای معنوی و قرآنی حاضر شوند. اختتامیه این دوره از مسابقات به معنای پایان راه رقابت در مسیر قرآن و فرهنگ دینی نیست زیرا متسابقینی که در مراحل پایین تری قرار گرفتند این انگیزه را پیدا می کنند که فعالیت قرآنی خود را با کیفیت بهتر و تمرین های بیشتر از سر بگیرند.

بلک ادامه داد: افرادی هم که به رتبه های برتر این دوره از مسابقات دست یافتند نیز، بی شک در مسیر نخبه پروری قرآنی و دینی و ارتقاء سطح قرآنی و رقابتی خود می پردازند و موجب پیشرفت قرآن خوانی و استفاده از آموزه های قرآنی در جامعه می شوند. انشالله سعی می کنیم تا با استفاده از این نفرات برتر در محافل قرآنی مختلف و تلاوت های رسانه ای و کرسی های آموزشی استفاده کنیم و ظرفیت آنها در حوزه قرآن و عترت را دریابیم.

وی اضافه کرد: ظرفیت های قرآن در کشور ما اشباع شده نیست و در زمینه های مختلف به حدی کار نشده که قرآن به یک نماد تبدیل شده باشد. استفاده از ظرفیت های هنری و اجتماعی برای نشان دادن قرآن کریم و آیات بی بدیل آن یک عامل انگیزشی و اشتیاق آور برای مردم ما است و باید حتما از ظرفیت حداکثری رشته های هنری در علوم قرآنی استفاده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا