شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

افزایش ضریب ایمنی در شرکت گاز استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سید مصطفی علوی، ضمن تبریک ۷مهر سالروز ایمنی و آتشنشانی، با بیان اینکه این شرکت به عنوان تامین کننده بخش اعظم انرژی استان، برای حفاظت ازجان و مال مردم موظف به انجام کار ایمن است گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر ضریب ایمنی در شرکت گاز استان اصفهان افزایش یافته است.
مهندس علوی با تاکید بر پیام وزیر نفت مبنی بر اینکه، همه شرکت‌ها و تاسیسات صنعت نفت در شرایطی که تحریم‌ها صنعت نفت را نشانه گرفته است، در برابر تهدیدهای فیزیکی و سایبری هوشیاری کامل داشته باشند گفت: رعایت اصول ایمنی ضامن سلامتی، آرامش ذینفعان و تداوم گازرسانی است.
وی، افزود: گاز اصفهان با تکیه بر کارکنان متعهد و تأمین کنندگان توانمند خویش، در زمینه ارایه خدمات مستمر و ایمن توزیع گاز طبیعی از طریق عملیات طراحی، اجرا، بهره برداری و نگهداری شبکه ها و تأسیسات گازرسانی، جهت رفع نیاز و رفاه مشترکین تجاری، صنعتی، خانگی در سطح استان، با رعایت استانداردها و ضوابط فنی فعالیت می نماید.
وی، به بیان برخی از حوادثی که در اثر عدم رعایت نکات ایمنی در اجرای پروژه ها و تاسیسات و…در سطح استان و سایر نقاط اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی بسیای از حوادث قابل پیشگیری هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، تاکید کرد: آموزش و فرهنگ سازی برای افزایش مهارت های کارکنان در زمینه ایمنی صنعت گاز، بسیار مهم و حیاتی است به گونه ای که در آموزش می توان نکات آموزنده حوادث گذشته را به عنوان درس آموزی از حوادث مورد بررسی قرار داد تا از این طریق با کاهش خطرات انسان ساز روبرو باشیم.
مهندس علوی، با اشاره به اینکه همه کارکنان در هر سمت و رده ی فعالیت موظف به رعایت اصول ایمنی کار هستند، تصریح کرد: عوارض ناشی ازحوادث و یک محیط غیر ایمن بسیار زیاد است؛ هزینه های بالای حاصل از حوادث و آسیب ها، هزینه های بالای نگهداری و تعمیرات، تضعیف روحیه ی همکاران، احساس نا امنی خانواده کارکنان و عدم ایجاد فضای آرام در خانواده ها، عدم اطمینان جامعه به محیط کار، اتلاف وقت، لطمه به اعتبار شرکت و افراد آن و… را از مهمترین این عوارض می توان بر شمرد.
وی بیان داشت: گاز طبیعی یک انرژی پاک، ارزان و استراتژیک است که در چرخه اقتصاد کشور سهم بسیار زیادی دارد .اما به همان اندازه هم پتانسیل خطر دارد و در صورتی که مدیریت و نظارت در اجرای صحیح کار با توجه به نکات ایمنی باشد هیچ حادثه جانی و مالی نیز روی نخواهد داد.
در ادامه رئیس واحد HSE وپدافند غیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ، در این همایش با اعلام اینکه در سال گذشته آمار فوت ناشی از حوادث گاز نسبت به سال ۹۷ با کاهش۱۷درصدی مواجه شده است گفت: سال گذشته در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی اقدامات ویژه ای انجام شد.
فریدون مقدس، در رابطه با مسائل ایمنی، بهداشتی و محیط زیست و رعایت نکات ایمنی در کار و اجرای پروژه ها و همچنین حوادث و خطرات ناشی از عدم توجه به مسائل ایمنی توضیحات مبسوطی را ارائه کرد .
وی، در خصوص حوادث سال های اخیر که در اثر سهل انگاری و عدم رعایت مسائل ایمنی حادث گردیده اظهار داشت: خطرات عملیات حفاری نظیر؛ ریزش دیواره ها، سقوط از ارتفاع ، سقوط ماشین آلات، و مسمومیت ناشی از استنشاق بخارات و گازهای سمی از شایع ترین عواملی بوده که منجر به بروز حادثه شده است.
وی، نظارت بر ایمن سازی محل کارگاه های گازرسانی با استفاده از تابلوها و علائم هشدار دهنده، چراغ های گردان، چشمک زن، نوار زرد خطر، و اطمینان از وجود جعبه کمک های اولیه ،کپسول اطفاء حریق در محل تمامی کارگاه ها توسط تامین کنندگان و پیمانکاران را مهم دانست و گفت: با هماهنگی و تعامل شرکت های خدماتی و دقت در حفاری ها و استفاده از نیروهای خبره و آموزش دیده، بسیاری از حوادث کنترل می شوند.
وی، همچنین با تاکید بر فعالیت های انجام شده در حوزه آموزش و فرهنگ سازی گفت: اجرای دوره های آموزشی مدیریت ریسک ، صدور پرمیت ، دستگاه تنفسی با کپسول هوای فشرده، دستگاه های گازسنج، ایمنی و آتش نشانی، تزریق گاز ، تخلیه هوا از مهمترین اقداماتی است که سال گذشته در این شرکت اجرایی گردید.
گفتنی است، در شرکت گاز استان اصفهان، در راستای گرامی داشت روز ملی ایمنی و آتشنشانی برنامه های مختلف فرهنگی، از جمله؛ برگزاری مسابقه فرهنگی، تقدیر از واحدهای برتر ، رابطین برتر و پیمانکاران برتر در حوزه HSE و همچنین نیروهای حراست به عنوان حافظان امنیت در شرکت گاز استان اصفهان تقدیر به عمل آمد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا