تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

نگاه به قرآن باید ویژه باشد /برگزاری مسابقات قرآنی نقش مهمی در ترویج آموزه های قرآنی دارد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از ستاد خبری چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی کشور، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شیخ با تاکید بر نقش آموزه‌های دینی و قرآنی در شکل گیری جامعه اسلامی، اظهار کرد: با حمایت های ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله خامنه ای و افراد و مسئولان قرآن دوست در کشور، شاهد توسعه و گسترش شکل گیری مجامع قرآنی در سراسر کشور هستیم و با عنایت خداوند این مراکز نقش مهمی در ترویج آموزه های قرآنی در زندگی و معیشت مردم دارند.

وی افزود: فعالیت موسسات قرآنی و مجامع ترویج آموزه‌های قرآنی در کشور و نقش آنها در بهبود وضعیت دینی، مذهبی غیرقابل انکار و به شدت تاثیر گذار است. این موسسات نقش مهمی در توسعه فعالیت‌هایی همچون قرائت، حفظ و تاکید بر مفاهیم قرآن کریم در سطح کشور دارند و حمایت از توسعه و گسترش آنها در مناطق مختلف ایران، حمایت از ایجاد و افزایش آموزه‌های قرآنی در خانواده‌های ایرانی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش استفاده از قرآن در سیستم‌های اداری کشور، خاطر نشان کرد: باید همه ادارات و سازمان‌های کشور بیشتر درگیر مفاهیم حوزه قرآن و دین شوند و تولید محتوای مرغوب در این زمینه راهکار بسیار مناسبی است که باید در اولویت همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول قرار بگیرد و با عنایت به اهمیت بسیار زیاد و تاثیرگذار این موضوع‌، توجه مسئولان به مفاهیم قرآنی و دینی باید در همه ابعاد و سطوح مختلف و متفاوت جامعه افزایش پیدا کند.

شیخ ادامه داد: باید دستگاه‌های متعدد و مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور در تولید محتوا در زمینه‌های مختلف، آموزه‌های قرآنی را در اولویت خود قرار دهند و با توجه ویژه و فوری به این مفاهیم، در راستای بهبود وضعیت دینی، مذهبی مردم بکوشند. باید این سیاست اصلی دستگاه‌های فرهنگی و دینی کشور باشد که مفاهیم و آموزه‌های قرآنی را از طریق هنرها و روش‌های مختلف در زمینه‌های جذاب فرهنگی و اجتماعی وارد بطن زندگی مردم کنند.

وی اضافه کرد: نگاه به قرآن و مفاهیم باید ویژه باشد و برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی در این زمینه نقش مهمی در ترویج آموزه های قرآنی در زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم خواهد داشت. مضامین قرآنی تنها محدود به آیات قرآن کریم نمی شود و باید از همه موضوعات و منابع مستند در بهره‌برداری از قرآن کریم برای پیشرفت و توسعه همه جانبه جامعه و سیستم اداری کشور استفاده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا