تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

فرماندار اصفهان بر لزوم ارائه تولیدات روستائیان و عشایر در قالبی سازمان یافته و متشکل تأکید کرد

به گزارش سرمایه گستران از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در آیین افتتاح اولین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر شهرستان اصفهان، با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر، اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه حاصل زحمات، فعالیت ها و اقدامات روستائیان در زمینه های هنری، فرهنگی و اقتصادی است که در مواردی تولیدات آنان با دیگر نقاط شهر، قابل رقابت و برتر است.

فرماندار اصفهان با تأکید بر لزوم ارائه تولیدات روستائیان و عشایر در قالبی سازمان یافته و متشکل، عنوان کرد: علیرغم وجود بازار فروش تولیدات روستائیان و عشایر، این تولیدات در قالبی سازمان یافته و متشکل ارائه نشده است و دستگاه های ذی مدخل باید در این خصوص، اقدامات مقتضی را انجام دهند.

سیستانی با بیان اینکه بازاریابی و فروش، یکی از مشکلات اصلی روستائیان است، افزود: دستگاه ها و سازمان های متولی در امر روستا، باید هماهنگی و ساز و کارهای لازم را جهت تعیین مکان هایی برای عرضه تولیدات و کالاهای روستایی فراهم سازند تا تولیدات روستایی در شهر با قیمت مناسب، عرضه شود.

وی توجه به دو مقوله کارآفرینی و اشتغال در روستاها را حائز اهمیت دانست و گفت: تاکنون، صندوق کارآفرینی امید و بنیاد برکت با همکاری دیگر بخش ها، گام های مؤثری را در جهت تسهیل امور و رفع موانع موجود به منظور اشتغال زایی در روستاها برداشته اند که انشاء ا… در آینده شاهد تحولات چشمگیری در این زمینه خواهیم بود.

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای اساسی روستا، اشتغال خانگی است که با ارائه تسهیلات ارزان، قابل انجام است.

سیستانی با بیان اینکه یکی از رویکردهای محوری و اساسی که به عنوان محرک توسعه در روستا قلمداد می شود، مقوله گردشگری است، اذعان داشت: اگر امکان رونق گردشگری فراهم گردد، زمینه های دیگر توسعه و اشتغال نیز مهیا می شود.

وی با بیان اینکه پتانسیل و ظرفیت گردشگری خوبی در شرق اصفهان وجود دارد، افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به تهیه طرح جامعی، اقدام تا با استفاده از اعتبارات دولتی و با تکیه بر سرمایه گذاری بخش خصوصی، ظرفیت های گردشگری شرق اصفهان، احیا و پویا گردد.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: علیرغم محدودیت های اعتباری در سال جاری، سهم اعتبارات گردشگری امسال نسبت به سال گذشته، افزایش یافته و حتی برای چند روستا به طور نمونه، اعتباراتی تخصیص داده شده است.

گفتنی است، در آیینی با حضور فرماندار اصفهان، اولین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر شهرستان اصفهان، آغاز به کار کرد.

لازم به ذکر است، این نمایشگاه، از ۱۳ لغایت ۱۵ مهر ماه از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۲۲ پذیرای عموم است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا