اقتصادیشهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

طرح جامع اقدام ملی مسکن، فرصتی مناسب برای ورود به صنعتی سازی ساختمان است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، ایمان طاهر معاون مسکن وبازآفرینی شهری این اداره کل با حضور در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی جامع صنعت ساختمان که با حضور جمعی از صاحب نظران این صنعت و اصحاب رسانه در محل ساختمان شرکت نمایشگاههای بین المللی اصفهان برگزار شد گفت: در صنعتی سازی ساختمان دچار عقب افتادگی هستیم.

طاهر در ابتدا وجود منابع مالی، نیروی انسانی، ماشین آلات و مصالح ساختمانی را به عنوان چهار عنصر مهم در ساختمان سازی عنوان کرد و گفت: باید سالانه ۱۰ درصد به ساخت و سازهای صنعتی اضافه شود که متاسفانه این کار انجام نشده و هنوز در کشور در نسل سوم صنعت ساختمان باقی مانده و سیستم سنتی سازی را ادامه می دهیم.

وی اظهار داشت: یکی از مقوله هایی که در جهان و در بخش ساختمان سازی بسیار حائز اهمیت است بحث بهینه سازی مصرف انرژی است که این انرژی صرفا در ساختمان نیست بلکه در تولید مصالح ساختمانی است و اتلاف مصالح ساختمانی به روش سنتی سازی بسیار زیاد و هنوز قدرت بازیافت مصالح وجود ندارد و حال آنکه با ورود به صنعتی سازی بخش مهمی از این موارد برطرف می گردد.

تنها تولید مصالح نوین برای تولید ساختمان به روش صنعتی سازی کمک نمی کند بلکه سیستم و روش تولید نیز باید تغییر کند تا بتوانیم شاهد ساخت یک ساختمان نوین با مصرف انرژی بسیار پائین باشیم.

وی با توجه به لزوم کنار گذاشتن سنتی سازی در کشور طی سه، چهار سال آینده بیان داشت: طرح جدید وزارت راه وشهرسازی با عنوان طرح اقدام ملی ساخت مسکن که در آن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور احداث می گردد فرصت مناسبی است برای ورود به صنعتی سازی تا تولید کنندگان به سمت روش نوین ساختمان و صنعت ساختمان پیش روند .

طاهر در پایان به تعداد واحدهای در برنامه طرح اقدام ملی تولید مسکن در سطح استان اصفهان اشاره داشت و گفت: احداث ۷۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان اصفهان در برنامه طرح جامع اقدام ملی وجود دارد که ۴۰ هزار واحد آن در سه شهر جدید استان و مابقی در دیگر شهرهای استان احداث خواهد شد و این تولید انبوه مسکن می تواند نقش مهمی در صنعتی سازی داشته باشد.

گفتنی است نمایشگاه جامع صنعت ساختمان با حضور ۱۳۵ شرکت از ۱۰ استان کشور از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار خواهد شد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا