شهر و جامعهعناوین اخبار

سهم استان اصفهان از ترافیک مرسوله پستی در سطح کشور، ۴.۵ درصد است.

حمید باقری افزود: در۶ماهه نخست سال جاری ۱۱ میلیون ۲۹۴ هزار و ۸۰۱ مرسوله پستی در استان جابه جا شده که از این تعدا د ۶ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۸۶ مرسوله از استان صادره و پنج میلیون و ۸۰ هزار و ۲۱۵ مرسوله در این مدت وارد این منطقه شده است.

وی تصریح کرد: روزانه ۲۸ هزار مرسوله به استان وارد و ۳۴ هزار مرسوله از استان صادر شده است.

باقری با بیان اینکه پوشش جمعیتی هر واحد پستی در استان از میانگین کشوری پایین تر است اضافه کرد: اکنون هر واحد پستی در استان چهار هزار و ۹۹۱ نفر و بطور متوسط در کشور هر واحد پستی پنج هزار و ۸۲۹ نفر را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: پوشش مساحتی هر واحد پستی در استان اصفهان ۱۰۲ و در کشور این رقم به ۱۱۵ کیلومتر مربع است.

مدیرکل پست استان اصفهان بیان کرد: سطح دسترسی مردم استان به خدمات پستی از نظر جمعیتی و مساحتی به نسبت خوب است.

وی اضافه کرد: پست اصفهان با برخورداری از ۶۰۲ نفر نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی پنج درصد از سهم نیروی انسانی شبکه پستی کشور را به خود اختصاص داد که ۴۳ درصد از این افراد در بخش نامه رسانی فعالیت می کنند و به عنوان یکی از مزیت های این استان محسوب می شود.

باقری تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال برای یکهزار و ۶۰ نفر به صورت مستقیم در بخش غیر دولتی پست استان و از طریق پیمانکاری اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیای منطقه خاطرنشان کرد: این استان مرکز مبادله پستی ۱۰ استان است و پس از تهران بعنوان بزرگترین مرکز مبادله پستی زمینی کشور محسوب می شود.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه ماهانه سه میلیارد ریال برای خطوط پستی استان هزینه می شود گفت: اکنون ۱۲۶ خط ارتباطی درون و برون استانی در اختیار داریم و روزانه دست کم ۲ بار مبادله پستی با شهرستانهای استان انجام می شود و روستاهای استان هم دست کم سه مرتبه مبادله پستی با مراکز شهرستانها انجام می دهند.

وی اظهار داشت: تعداد فروشگاه های خرید اینترنتی استان در ۶ ماه نخست امسال به ۳۶۱ مورد رسید که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشت و واردات مرسوله خرید و فروش اینترنتی به استان در این مدت ۲۲۶ هزار و ۹۳۱ فقره بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد کرده است.

باقری بیان کرد: بیش از یکصد خدمت در زمان حاضر توسط پست استان اصفهان انجام می شود که این خدمات به غیر از خدمات نیابتی دستگاه ها و سازمانهای است که به صورت فصلی انجام می شود.

وی اضافه کرد: امروز ظرفیت ها و زیر ساختهای لازم در پست استان وجود دارد اما سهم بسیار کمی از بازار را در اختیار داریم.

مدیرکل پست استان اصفهان ادامه داد: روزانه تعداد زیادی مرسوله بوسیله سیستم حمل و نقل اتوبوسی از استان به سایر نقاط کشور انجام می شود که به نوعی کسب و کار پنهان محسوب می شود و بهره وری لازم را در جامعه بدنبال ندارد.

وی گفت: بطور متوسط بمناسبت برگزاری مراسم اربعین روزانه چهار هزار گذرنامه وارد استان می شود و نامه رسان ها هم موظفند این گذرنامه ها را در همان روز توزیع کنند.

باقری ادامه داد: ۴۱ هزار و ۴۳۹ فقره کارت هوشمند ملی، در باجه‌های پستی استان معطل مانده و آماده تحویل به شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه پس از صدور و تحویل کارت‌های هوشمند ملی به پست، پیامکی مبنی بر زمان و مکان مراجعه به واحد پستی به متقاضی ارسال می‌شود، اظهار داشت: با وجود اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، این تعداد کارت در باجه‌های پستی استان معطل مانده است.

مدیرکل پست استان اصفهان بیان کرد: طرح ‘ جی نف ‘ (GNAF) در این استان به منظور یکسان سازی نشانی منزل مسکونی شهروندان اجرا می شود.

این طرح سبب می شود که نوشتن آدرس بر اساس کُد پستی ۱۰ رقمی صورت بگیرد و شهروندان بتوانند از کد پستی ۱۰ رقمی که تنها مشخص کننده محل سکونت فرد است، بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۵۳ درصد اماکن شهری و ۴۶ درصد اماکن روستایی استان دارای پلاک پستی ۱۰ رقمی هستند و این پلاک در سایر اماکن نصب نشده است.

باقری اظهارداشت: بر اساس قانون تعیین کد پستی ۱۰ رقمی برای همه اماکن شهری و روستایی از وظایف این نهاد است اما ساخت و نصب این پلاک ها از وظایف شهرداری ها، دهیاری ها و بخشداری هاست.

رضایت معاون فنی اداره کل پست نیز درخصوص حمایت از تولید کننده در تایید هویت و راستی آزمایی سفارشات خرید های اینترنتی گفت : در این خصوص نیز زیرساخت هایی آماده شده که بزودی اجرا می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا